راهکاری برای کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو های داخلی

از دست ندهید

انجمن قطعه سازان در راستای کاهش قیمت خودرو ها به وزارت صمت و شرکت های خودروسازی پیشنهاد داده است مواد اولیه‌ای که توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود با قیمت تمام‌شده در اختیار قطعه‌سازان قرار ‌گیرد.

بیت ران – روسای انجمن قطعه سازان، پیشنهادی را برای وزارت صمت و دو خودروساز اصلی در ارتباط با تامین مواد اولیه واحدهای قطعه‌ساز مطرح کردند. بر این اساس پیشنهاد شده تا مواد اولیه‌ای که توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود با قیمت تمام‌شده در اختیار قطعه‌سازان قرار ‌گیرد که در صورت اجرایی شدن این طرح قیمت خودروهای داخلی تا ۱۰ میلیون تومان کاهش می یابد.

 

قیمت تمام شده خودرو

 

افزایش قیمت مواد اولیه طی ماههای اخیر

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: «قطعه سازانی که اهلیت دارند باید مواد اولیه داخلی با قیمت تمام‌شده در مبدأ را دریافت نمایند.

وی همچنین با تاکید براین نکته که وقتی مواد اولیه با قیمت های جهانی در اختیار سازندگان داخلی قرار می گیرد بزرگترین لطمه به این صنعت وارد می شود، ادامه داد: «طی ماههای اخیر قیمت مواد اولیه افزایش یافته است. در حالی که قیمت تمام شده مواد اولیه در کشورمان بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی است.»

بیگلو بیان داشت: «با شرایط کنونی، اگر بزرگ‌ترین خودروسازان که امروز با کشورمان مقایسه می‌شوند با این حجم از تحریم مواجه می‌شدند، قادر به تولید فرغون هم نبودند، اما ما در این شرایط سخت، خودروهایی با آپشن‌ها و امکانات مناسب تولید می‌کنیم.»

پرداخت تمام تسهیلات به قطعه سازان

شاپور سامعی نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان گفت: «پرداخت تسهیلات شورای پول و اعتبار به خودروسازان نهایی شده است و بانک های عامل در حال اجرای آن هستند.»

به گفته مدیران خودروسازی تا اواخر بهمن تمام مبلغ  ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده شورای پول و اعتبار در اختیار قطعه‌سازان قرار خواهد گرفت. کارشناسان امیدوارند این کار به کاهش قیمت خودرو منجر شود.

شاپور سامعی ادامه داد: «در حوزه تبادلات خارجی با ارز اشخاص و نیمایی دچار مشکل هستیم و خواهان ثبت سفارش بدون انتقال ارز و استفاده از ارز آزاد بودیم اما این موضوع جزو سیاست‌های بانک مرکزی نبود.»

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو بیان داشت: «در ۶ماه دوم سال در تولید خودرو شاهد استفاده ۸۵ درصدی از قطعات داخلی هستیم و خودروسازان در حال افزایش تولیدات روزانه خود هستند. اما با این که برخی نهاده ها از داخل تامین می شوند نوسانات قیمتی آنها مشکل ساز شده است.»

بیشتر بخوانید:

تأمین ۱۰ درصد از نیاز خودروسازان به کمک وزارت دفاع

ابهام بر سر قیمت خودروهای یورو ۵

افزایش تولید خودرو راهکار برون رفت از وضعیت فعلی بازار خودرو

منبع: دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط