تکلیف بنزین سفر در این ماه‌های پایانی سال چه می شود؟

از دست ندهید

با توجه به وضعیت نامعلوم بنزین سفر، بسیاری از مالکان خودرو تمایل چندانی برای استفاده از سهمیه بنزین خود در ماه‌های پایانی سال ندارند و این سهمیه را برای مسافرت‌های نوروزی ذخیره کرده‌اند.

بیت ران – بنزین سفر طرحی بود که در اولین دور سهمیه‌بندی بنزین در دولت محمود احمدی‌نژاد اجرا شد. در آن زمان میزان سهمیه بنزین سفر هربار توسط روسای سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به مردم اعلام می‌شد. این سهمیه که مخالفان زیادی در دولت وقت و حتی خارج از آن داشت، متغیر بود و معمولا در حدود ۵۰ لیتر یا کمتر به مالکان خودرو تعلق می‌گرفت.

در حال حاضر، با اجرای مجدد سهمیه‌بندی بنزین، در رابطه با بازگشت طرح سهمیه بنزین سفر گمانه‌زنی‌هایی زده می‌شود. شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در این باره اشاره کرد که قبلاً سهمیه‌ای با عنوان سهمیه سفر داشته‌ایم؛ اما هنوز در این زمینه تصمیمی در کارگروه تعیین سهمیه‌های سوخت گرفته نشده است.

چندی پیش نیز بیژن زنگنه، وزیر نفت، اظهار کرد که افزایش سهمیه‌ بنزین برای مسافرت‌های نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست و هنوز ابلاغیه‌ای دراین باره به وزارت نفت داده نشده است.

سهمیه بنزین خودروها

آمار بالای مسافرت ایرانی‌ها با خودروی شخصی

آخرین داده‌های مرکز آمار، از آمار بالای مسافرت ایرانی‌های با خودروهای شخصی خبر می‌دهد. بر اساس این آمار، در بهار سال ۱۳۹۷، تردد بین شهری حدود ۶۹ میلیون خودروی شخصی گزارش شده است؛ در این میان میزان تردد ۱۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۸۵۱ خودروی شخصی متعلق به دیگران و ۱۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۳۵۲ سواری کرایه‌ای نیز ثبت شده است.

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد. بر این اساس این سهمیه‌بندی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای با میزان ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی، از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

از جمله اهداف مستقیم اجرای طرح سهمیه‌بندی می‌توان به کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد اشاره کرد. همچنین اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانیم:

سهمیه بنزین استفاده نشده در کارت ها تا چه زمانی حفظ می شود؟

جزئیات اخذ عوارض ۱.۵ درصدی از هزینه هر سفر تاکسی اینترنتی به نفع شهرداری

سهمیه بندی سوخت براساس پیمایش؛ شرایط دریافت کارت سوخت هوشمند برای وانت بارها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط