شکست سنگین وانت بنز؛ مرسدس X کلاس از خط تولید خارج می شود

از دست ندهید

مرسدس بنز X کلاس در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد اما به دلیل قیمت بالا فروش کمتر از انتظاریی را به ارمغان آورد و تولید آن تا بهار سال آینده ادامه خواهد داشت.

بیت ران- حسین ریحانی: مرسدس بنز با تولید پیکاپ X کلاس وارد کلاس خودروهای پیکاپ شد اما طولی نخواهد کشید که این خودروساز با این کلاس خودرو خداحافظی کند. مقام های مرسدس بنز اعلام کردند که مرسدس بنز X کلاس دیگر از اردیبهشت ماه سال ۹۹ تولید نخواهد شد و این در حالی است که از سال پیش شایعاتی در خصوص کنارگذاشتن مرسدس بنز X کلاس از خط تولید مطرح شده بود.

این محصول گران قیمت مرسدس بنز روی شاسی نیسان ناوارا سوار شده و همین موضوع مانع فروش مناسب این خودرو بود. این خودرو به همراه نیسان ناوارا و رنو آلاسکان در کارخانه نیسان واقع در بارسلونا تولید می‌شود.

در واقع بازار اصلی این خودرو استرالیا و آفریقای جنوبی بود اما مرسدس بنز قصد داشت این خودرو را در آرژانتین تولید و به فروش برساند. مدل پایه مرسدس بنز X کلاس از پیشرانه ۲ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۶۳ اسب بخار استفاده می‌کند که این نسخه ۴۱ هزار و ۲۲۷ دلار قیمت دارد.

مرسدس بنز X کلاس

باید به این نکته اشاره کرد که این قیمت در مقایسه با سایر پیکاپ ها گرانتر است. همچنین پیشرانه‌ی دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده بود که از نوع توئین توربوشارژر با قدرت ۱۹۰ اسب بخار است. بر اساس آمار، مرسدس بنز ۱۶۷۰۰ دستگاه از این کلاس در سال ۲۰۱۸ به فروش رساند که برای اولین سال حضور یک خودرو در بازار عدد چشمگیری نیست. این آمار فروش حتی در سال ۲۰۱۹ کمتر شد و به ۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه در بازار جهانی رسید.

مرسدس بنز X کلاس

برای مقایسه بد نیست بدانید که نیسان ناوارا در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش بیش از ۶۶ هزار دستگاه شد. به گزارش JATO Dynamics پیکاپ مرسدس بنز در فصل اول ۲۰۱۸ سهم ۴.۵ درصدی از بازار اروپا را در دست داشت.

همچنین باید گفت که مدل پایه این خودرو که از پیشرانه شش سیلندر دیزلی استفاده می‌کند، قیمت ۵۴ هزار دلاری دارد که ۱۶ هزار دلار گران تر از نیسان ناوارا و ۴ هزار دلار گرانتر از رنو آلاسکان است و این قیمت گذاری موجب کاهش فروش این خودرو نسبت به دو خودرو مشابه اش (نیسان ناوارا و رنو آلاسکان) شده است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز اولین وانت ساخت هیوندای چیست؟

هوندا برخلاف فولکس واگن اعتقادی به آینده خودروهای الکتریکی ندارد

منبع: thetruthaboutcars , motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط