عوارض آلایندگی وسائل نقلیه صرف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده میشود

از دست ندهید

نمایندگان مجلس در مصوبه ای مقرر کردند عوارض آلایندگی وسائط نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده هزینه شود.

بیت ران – نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه) مجلس و در جریان بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده ۴۵ این لایحه را به تصویب رساندند. براساس این لایحه یک واحد درصد مالیات دریافتی سهم دولت موضوع ماده (۷) این قانون، همزمان با دریافت توسط سازمان، به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

بر این اساس خزانه­‌داری کل کشور موظف است که مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد مطابق سهم‌های مشخص شده در جدول پیوست به حساب دستگاه‌های مذکور واریز کند.

حمل و نقل عمومی

نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز، در ادامه ماده ۴۶ به وضعیت عوارض و جریمه‌ها  پرداختند.

آن‌‌ها این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن نیز عوارض و جریمه های موضوع بندهای «الف» و «ب» ماده (۳۱) این قانون مستقیماً به حساب شهرداری‌ها و یا دهیاری‌های محل سکونت مالک که هنگام صدور پلاک انتظامی ثبت شده است، واریز می گردد. شهرداری های شهرهای آلوده موظف هستند که صد در درصد (۱۰۰%) درآمد حاصل از عوارض موضوع بند «ب» ماده (۳۱) این قانون در خصوص عوارض آلایندگی وسائل نقلیه  را برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده هزینه کند.

بیشتر بخوانیم:

جزئیات طرح رایگان گازسوز کردن خودرو های عمومی

سهمیه بندی سوخت براساس پیمایش؛ شرایط دریافت کارت سوخت هوشمند برای وانت بارها

خبری از وام ۵۰ میلیونی نوسازی تاکسی های فرسوده نیست




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط