تشدید مشکل تامین قطعات خودروهای وارداتی در کشور

از دست ندهید

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران می گوید: «تقلب در قطعات خودروهای وارداتی همچنان مثل گذشته وجود دارد؛ در این میان روغن‌موتور و فیلتر‌ها بیشتر مورد توجه متقلبان هستند.»

بیت ران – همزمان با افزایش قیمت بسیاری از قطعات، نمونه‌های تقلبی در بازار نیز بیشتر شود. در این میان تامین قطعات برای برخی از خودروهای وارداتی نیز به مشکل خورده است. بنابراین صاحبان خودروها با مشکلاتی همچون گرانی بیش‌ازحد و حتی در برخی موارد کمبود قطعه رو‌به‌رو می‌شوند. در راستای پیگیری این قضیه گفت‌و‌گویی با علیرضا نیک‌آئین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران انجام شده که در ادامه آمده است.

جزئیات مربوط به مشکلات تامین قطعات خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی

نیک‌آئین ابتدا با اشاره به وضعیت تامین قطعات در بازار گفت:

برای خودروهای داخلی هیچ مشکلی از لحاظ تامین قطعات نداریم. اما در مورد خودروهای وارداتی شرایط متفاوت است. تامین قطعات الکترونیکی خودروهای وارداتی گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود. اما به طور کلی نسبت به مصرف برای خودروهای وارداتی موجودی قطعات داریم.

او در ادامه افزود:

در رابطه با خودروهای چینی با مشکل تامین قطعات مواجه هستیم؛ زیرا تنوع آن‌ها زیاد است و برای تامین قطعات اطلاعات فنی و مشخصاتی در دسترس نیست. نمایندگی‌هایی که خودروها را به بازار آورده‌اند اطلاعات خوبی ندارند و انحصار در اختیار یک عده قرار گرفته است. امروز شرایط اینگونه است که خودروهای چینی بازار را احاطه کرده‌اند و تنوع دیگری وجود ندارد. باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کرد که قطعات مورد نیاز برای این خودروها نیز تامین شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران به قیمت قطعات اشاره کرد. او گفت:

قیمت قطعات رو به بالاست و با هر تغییر نرخ ارز یک پله به سمت جلو حرکت می‌کند. تا چند ماه قبل قیمت ارز حدود ۱۱ هزار تومان بود و امروز به حدود ۱۴ هزار تومان رسیده و مسلما با تغییر قیمت مواجه می‌شویم که این موارد دیگر به تاجر مربوط نمی‌شود. لازم به ذکر است قطعاتی که در بازار وجود دارد، اکثرا از داخل تامین می‌شود. اما در رابطه با خودروهای وارداتی اکثر از خارج می‌آیند.

وی در پایان در رابطه با کیفیت قطعات و وجود نمونه‌های تقلبی در بازار توضیح داد. او بیان کرد که اکثر محصولات قطعه‌سازان داخلی به سمت خودروسازان می‌رود؛ اما قطعات افترمارکت کیفیت لازم را ندارد. به نظر می‌رسد که برون‌سپاری به کارخانجات کوچکتر دیگری داده شده است. تقلبی‌ها نیز همچنان وجود دارد و هرچه قطعات گران‌تر می‌شود. این کار نیز به صرفه‌تر خواهد بود. در مورد روغن‌موتور و فیلترها به شدت نمونه تقلبی آن‌ها زیاد است.

بیشتر بخوانیم:

افزایش قیمت خودرو بعید است؛ رونمایی از ۲ خودرو جدید در دهه فجر

قیمت قطعی خودرو جدید SWM G01 در ایران اعلام شد

احتمال افزایش هزینه ترخیص خودرو های وارداتی دپویی بر اساس ارز نیمایی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط