تاخت و تاز قیمت در بازار خودرو ؛ وزارت صمت چه می کند؟

از دست ندهید

فعالان بازار خودرو می گویند که برخلاف ادعای مسئولین قیمت ها در این بازار همچنان صعودی بوده و نبود آرامش و التهابات قیمتی در آن کاملا مشخص است.

بیت ران – سوالی که مطرح می شود این است که در این شرایط مسئولین چه تمهیداتی را برای کاهش التهابات قیمتی بازار در نظر گرفته اند؟ که البته تاکنون نیز موثر واقع نشده و ناکارآمد بوده اند.

یکی از سیاست های کلی وزارت صمت در این زمینه افزایش تیراژ تولید یا تحویل خودروهای معوق است اما مشخصا این روش نیز جواب نمی دهد چرا که تولید هر خودرو برای صنعت خودروسازی کشور با زیان همراه بوده و حتی خریدار نیز سودی نمی برد. در این بین تنها دلالان و واسطه گران هستند که از وضعیت موجود ابراز رضایت می‌کنند چرا که با فروش هر خودرو در بازار سودهای کلانی نصیب خود می‌کنند.

بسیاری از کارشناسان پیش از در خصوص به وجود آمدن چنین آشفته بازاری هشدار داده بودند و از دولت و وزارت صمت خواسته بودند که برنامه ریزی و سیاست گذاری خود در خصوص بازار خودرو را تغییر دهند و البته نهاد‌ها و سازمان‌های نظارتی مربوطه نیز به دلیل تبعیت از سیاست‌های یاد شده، قادر به کنترل بازار خودرو نیستند.

بازار خودرو

سازمان حمایت چه می کند؟

در حال حاضر که قیمت‌ها رکوردهای جدیدی در بازارخودرو می‌زنند این سوال مطرح می‌شود که سازمان حمایت دقیقا از چه کسی حمایت می‌کند تولید‌کننده، مصرف‌کننده یا دلال خودرویی که این روزها بهشت گمشده خود را در بازار خودرو یافته است یا ستاد تنظیم بازار دقیقا در بازار خودرو نسبت به تنظیم قیمت‌ها چه اقدام شایسته‌ای انجام داده است که مصرف‌کننده و تولید‌کننده از آن نفع برده باشند.

کاملا مشخص است که سیاست گذاری های وزارت صمت و عدم نظارت هیچ سازمان حمایتی ای سبب به وجود آمدن چنین آشفته بازاری در بازار خودرو کشورمان شده است و حتی افزایش تولید نیز نمی تواند کلید حل مشکلات باشد. به علاوه هیچ راهکاری نیز برای دور کردن دلالان از بازارخودرو وجود ندارد و پایین نگه داشتن دستوری قیمت ها نیز جوابگو نیست.

بیشتر بخوانید:

یک نماینده مجلس: وزارت صمت توان اداره بازار خودرو را ندارد

مقایسه یک ماهه قیمت خودرو به همراه جدول قیمت

معرفی و رونمایی از محصولات ایران خودرو ؛ این سه محصول جدید کدام اند؟

منبع: دنیای اقتصاد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط