بازار سیاه لاستیک خودرو و اختلاف ۲۰۰ هزار تومانی با کارخانه

از دست ندهید

اگر این روزها سری به بازار لاستیک خودرو ها زده باشید از قیمت های نجومی آن ها شگفت زده خواهید شد. به عنوان نمونه در مورد یک جفت تایر ۳۵۰ هزار تومانی شاهد اختلاف ۲۰۰ هزار تومانی بین نرخ مصوب و بازار هستیم.

بیت ران – کمبود عرضه در بازار تایر کاملا مشخص بوده و فروش ۱۰ تا ۱۵ درصدی آنلاین شرکت های تایرسازی در این زمینه پاسخگوی نیاز بازار نیست. کمبود عرضه در این بخش باعث شده تا مراجعه‌کنندگان به سایت در خرید تایر با نرخ‌های دولتی با مشکل روبرو شوند و همین موضوع زمینه ساز شکل گیری بازار سیاه تایر در کشورمان شده است.

در این بازار بسته به نوع و اندازه تایر شاهد اختلاف قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومانی بین نرخ رسمی و آزاد تایریم.

لاستیک خودرو

به عنوان مثال قیمت یک جفت لاستیک خودرو پراید در بازار بین ۵۱۵ تا ۵۶۰ هزار تومان است در حالی که نرخ مصوب آن حدود ۳۶۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین قیمت مصوب یک جفت تایر سمند حدود ۴۵۰ هزار تومان و نرخ بازار آن حدود ۶۵۰ هزار تومان است.

گفته می شود در حال حاضر ظرفیت تولید تایر در کشور ۲۰ میلیون حلقه است که این رقم باید به ۲۴ میلیون برسد تا بتواند نیاز بازار کشور را تامین کند.

البته معاون دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت در این خصوص عنوان کرد که در طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری یک رشد ۱۶ درصدی تولید تایر را تجربه کردیم که امید می رود تا پایان سال ۴ تا ۶ درصد دیگر نیز افزایش یابد.

علاقه مندان برای خرید تایر به قیمت دولتی می‌توانند به صورت حضوری به نمایندگی های مستقیم شرکت‌های تایرساز مراجعه کرده و یا از دو شرکت تایرسازی بارز و کویرتایر خرید اینترنتی کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین لاستیک های زمستانی و رتبه بندی آن ها در سال ۲۰۲۰

آشنایی با زوایای چرخ های خودرو؛ فاکتوری مهم در ایمنی و راحتی




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط