آیا در بازار خودرو شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود؟

از دست ندهید

فعالان بازار خودرو معتقدند که فاصله زیاد میان قیمت کارخانه و بازار با افزایش عرضه برطرف خواهد شد؛ اما وضعیت بازار نشان می‌دهد همچنان خودروسازان در عرضه خودرو قطره چکانی عمل می‌کنند.

بیت ران – معاملات در بازار قفل شده است. به‌گونه‌ای که نه کسی حاضر به خرید خودرو است و نه فروشنده‌ای در بازار وجود دارد. با این وجود برخلاف بازار تنور معاملات در فضای مجازی داغ است و هر کس بنا بر سلیقه خود قیمتی را برای خودروها تعیین می‌کند تا شاید خریداری پیدا شود. اعلام نرخ‌های متفاوت و روبه‌رشد درحالی در فضای مجازی مطرح می‌شود که بنا به روایت فعالان بازار در بازار رسمی خرید و فروش خودرو خبری از رونق معاملات نیست.

علاوه‌براین شرکت‌های خودروسازی هم در این شرایط مدام از افزایش تولید و عرضه محصولات در بازار صحبت می‌کنند؛ اما چرا با وجود اظهارات خودروسازن در تولید خودرو هنوز اتفاق خاصی در بازار به وجود نیامده؟ چرا مردم روزانه شاهد قیمت های متفاوت برای انواع محصولات در بازار هستند؟

فاصله معنادار خودروسازان در اجرای تعهدات خود نسبت به خریداران

آمارهای وزارت صنعت در رابطه با میزان تولید انواع خودروهای سواری در پایان آبان ماه امسال حاکی از کاهش ۳۳.۲ درصدی تولید است. این آمار نشان می‌دهد که شرکت‌های خودروسازی همچنان فاصله معناداری در اجرای تعهدات خود نسبت به خریداران دارند. آمار تولید کالاهای صنعتی و بازار خودرو

همچنان فاصله زیادی میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد. به عقیده فعالان بازار خودرو، این مشکل با افزایش عرضه برطرف خواهد شد. اما وضعیت بازار بیانگر آن است که همچنان خودروسازان در عرضه خودرو قطره چکانی عمل می‌کنند. همین موضوع باعث افزایش اختلاف قیمت کارخانه محصولات با بازار می‌شود.

همچنین فروشندگان خودرو نیز از تعداد زیاد آگهی‌های فروش خودرو با قیمت‌های بالا صحبت می‌کنند. این در شرایطی است که عملاً با رکود بازار، خبری از خریدار در بازار خودرو نیست.

در این شرایط، کاهش قیمت‌ها و رونق بازار خودرو، آن هم در ماه‌های پایانی امسال، همچنان با ابهاماتی زیادی روبه‌رو است. همچنین بلاتکلیفی خریداران در تحویل خودروهای ثبت‌نامی نیز بر مشکلات مردم اضافه کرده است. این روزها مردم نگرانند که آیا می‌توانند در ماه‌های پایانی سال ۹۸ خودروهای ثبت‌نامی خود را دریافت کنند یا خیر.

بیشتر بخوانیم:

شرایط فروش سایپا کوییک R به صورت اقساطی اعلام شد (به روز رسانی)

عملیات خروج از ورشکستگی شرکت‌های خودروسازی آغاز می‌شود

افزایش تولید خودرو راهکار برون رفت از وضعیت فعلی بازار خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط