بنزین کم کیفیت و آسیب دیدگی شدید خودروهای وارداتی

از دست ندهید

خودروهای وارداتی به خصوص مدل های مجهز به پیشرانه توربو به شدت به کیفیت بنزین مصرفی حساس بوده و به همین دلیل ممکن است برخی از صاحبان خودروهای وارداتی با توجه به افزایش قیمت بنزین سوپر نسبت به استفاده از آن برای خودرو خود تردید داشته باشند و به سمت بنزین معمولی بروند.

بیت ران – دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص سوخت مصرفی خودروهای وارداتی توضیح داد: «وقتی در یک خودروی یورو۶ یا یورو۵ بنزین سوپر می زنید، عملا تغییر را احساس می کنید، بدین صورت که هم صدای پیشرانه و هم میزان مصرف سوخت کاهش می یابد. توصیه می شود که صاحبان خودروهای وارداتی از بنزین سوپر استفاده کنند، زیرا هم پیمایش بیشتری دارد و هم تعمیر ونگهداری آن نیز کمتر می شود.»

مهدی دادفر ادامه داد: «اختلاف یک باک ۶۰ لیتری بنزین سوپر و معمولی ۳۰ هزار تومان است که صدالبته استفاده از بنزین سوپر عمر پیشرانه را افزایش می دهد.»

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره کیفیت بنزین نیز گفت: «در تهران کیفیت بنزین بهتر شده اما ۲ ماه قبل کیفیت بنزین به شدت پایین بود. در ۳ شرکت عرضه کننده خودروهای وارداتی مشکلی به وجود آمده بود که خودروها اصطلاحا شاتون زده بودند. این خودروها که از برندهای معروف و مجهز به پیشرانه توربو بودند. شاتون زدن این نوع خودروها که برند آن‌ها در دنیا به شدت مطرح است کمی عجیب به نظر می‌رسید. حتی یک عده از مشتریان شکایت کردند و شرایط به مذاکره با شرکت‌های خارجی رسید.»

کیفیت بنزین

بیشتر مکمل ها تقلبی هستند

وی در خصوص استفاده از مکمل‌ها نیز اظهار کرد: «در مورد مکمل‌ها طی بررسی‌هایی که صورت گرفت متوجه شدیم که اکثر آن‌ها نیز تقلبی هستند. مکمل اگر اصل باشد تاثیر دارد اما بالغ بر ۱۲ مکمل را جمع و آزمایش کردیم و اکثر آن‌ها تقلبی بودند.»

دادفر در پایان تصریح کرد: «در یک ماه و نیم گذشته مراجعات در مورد خرابی ناشی از مصرف بنزین کم کیفیت کاهش یافته است. زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می دهد، افراد باید هزینه آن را پرداخت کنند و شرکت ها مسئول نیستند. در این مورد افراد می توانند از وزارت نفت شکایت کنند. در دفترچه راهنمای خودروها نوشته که باید از بنزین یورو ۶ یا یورو ۵ استفاده شود. بنزین های سوپر مشکلی برای خودروهای وارداتی ندارد و صاحبان می توانند از آن‌ها استفاده کنند.»

بیشتر بخوانیم:

جدیدترین قیمت خودرو های داخلی در بازار کشورمان + جدول

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو

شرایط فروش سایپا کوییک R به صورت اقساطی اعلام شد (به روز رسانی)




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط