پیش‌بینی مصرف روزانه بنزین ۹۶ میلیون لیتری در سال ۱۳۹۹ واقع‌بینانه نیست

از دست ندهید

براساس بررسی‌های انجام شده در مرکز پژوهشهای مجلس، یکی از مواردی که به اصلاحاتی در بودجه سال آینده در رابطه با مصرف بنزین نیاز دارد، بند الف تبصره ۱۴ است.

بیت ران – بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برخی نکات مربوط به تبصره ۱۴ بند الف لایحه بودجه ۹۹ نیاز به برخی اصلاحات دارد. جدول مربوط به منابع درآمدی حاصل از فروش منابع نفت (داخلی و صادراتی) در بند الف تبصره ۱۴ بودجه به این صورت است:

مصرف بنزین سال اینده

اما تنها یکی از اصلاحات پیشنهادی به منابع در نظر گرفته شده از سوی مرکز پژوهشهای مجلس، مربوط به ردیف اول بند الف تبصره ۱۴ در موضوع منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی که برابر ۷۷۰۷میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، مربوط می‌شود.

طبق بررسی‌هایی که در مرکز پژوهشهای مجلس صورت گرفته، در محاسبات انجام شده مصرف بنزین روزانه در کشور ۹۶ میلیون لیتر در روزانه محاسبه شده است؛ این در حالی است که این رقم مربوط به مصرف در سال ۱۳۹۸ بوده که با توجه به افزایش قیمت بنزین و تجربه کاهش مصرف آن در پی افزایش قیمتها در سال ۱۳۸۶، به مرحله عمل رسیدن این رقم ابهاماتی دارد.

لازم به ذکر است، با توجه به مصرف روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین در شرایط حال حاضر، با در نظر گرفتن رشد سالانه ۱۰ درصد و افزایش سهمیه‌ها از جانب دولت، پیش‌بینی می‌شود که مصرف روزانه بنزین حداکثر به ۹۲ میلیون لیتر در روز برسد؛ این مسئله با مفروضات در نظر گرفته شده در ردیف اول بند الف تبصره ۱۴ در تضاد است.

جدول فرضیات در نظر گرفته شده در ردیف اول جدول منابع درآمد داخلی فروش فرآورده‌های نفتی به صورت زیر است:

پیشبینی مصرف بنزین سال آینده

بیشتر بخوانیم:

بنزین کم کیفیت و آسیب دیدگی شدید خودروهای وارداتی

حذف سهمیه سوخت تاکسی های فاقد پروانه از اول اسفند

افزایش مصرف گاز LPG به عنوان سوخت خودروها

منبع: عصر خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط