نسل بعدی آئودی R8 هیبریدی خواهد بود

از دست ندهید

نسل بعدی آئودی R8 به احتمال قوی از پیشرانه‌ی V10 هیبریدی استفاده خواهد کرد.

بیت ران – حسین ریحانی: به گزارش تاپ گیر نسل بعدی سوپر اسپرت آئودی R8 از یک پیشرانه‌ی هیبریدی استفاده خواهد کرد. آئودی R8 به زودی وارد سومین نسل خود خواهد شد و نشریه‌ی انگلیسی تاپ گیر شانس صحبت با یکی از مدیران آئودی در مورد این خودرو را به دست آورده است.

به گفته‌ی اولیور هافمن هنوز هیچ تصمیمی در مورد پلتفرم و فناوری‌های نسل بعدی R8 گرفته نشده است. اما نسل بعدی این خودرو با همه‌ی استانداردهای بین المللی برخوردار خواهد بود. این یعنی استفاده از نیروی الکتریکی در این خودرو نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

آئودی R8

بر اساس همین گفته‌ی هافمن تاپ گیر این حدس را زده که نسل بعدی R8 از موتور هیبریدی استفاده خواهد کرد. این خبری است که باعث خوشحالی برخی طرفدارانی خواهد شد که مخالف برقی شدن کامل این خودرو بودند.

بر اساس گفته‌های هافمن این حدس زده می‌شود که نسل بعدی R8 از موتور هیبریدی استفاده خواهد کرد

به گفته‌ی هافمن تیم آئودی در حال همکاری نزدیک با بخش موتور اسپرت این شرکت هستند تا در توسعه‌ی باتری برای این خودرو با هم همکاری کنند. به نظر می‌رسد که آئودی نیز مانند لامبورگینی هوراکان موتور V10 را همچنان حفظ کند و در کنار آن از نیروی الکتریکی نیز بهره گیری شود.

اگر چنین چیزی محقق شود آئودی R8 تفاوت اساسی با رقبای خود خواهد داشت چون اکثر رقبا از پیشرانه‌ی V8 تویین توربو استفاده می‌کنند. آئودی به احتمال قوی از تجارب به دست آمده در مورد مدل e-tron GT نیز در این خودرو استفاده خواهد کرد و احتمالا با قدرتی بالای ۸۰۰ اسب بخار مواجه خواهیم شد.

به گفته‌ی هافمن مشتریان آئودی همواره درخواست قدرت بالاتر را از این شرکت دارند و حالا بهترین راه برای پاسخ به این تقاضا استفاده از نیروی الکتریکی است. تا چند سال پیش مشتریان تقاضاهای دیگری چون کاهش حجم موتور و کاهش وزن را داشتند اما حالا آن‌ها فقط خواستار افزایش قدرت خودرو هستند و آئودی با استفاده از پلتفرم هیبریدی به این نیاز پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

توسعه فناوری پیل سوختی هیدروژنی در اولویت های اصلی آئودی

آئودی TT RS کوپه مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

منبع: carscoops




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط