معرفی شورولت کامارو ۱۰۰۰ اسب بخاری با تیونینگ Specialty Vehicle Engineering

از دست ندهید

بیت ران در رد توجیهات خودروسازان درباره باز نشدن ایربگ بررسی کرد:

استاندارد جهانی عملکرد ایربگ خودرو + دلایل عمل نکردن کیسه هوا در تصادف بهبهان

ایربگ خودروهای داخلی در کشور این روزها بجای آنکه فرشته نجات باشند، تبدیل به بلای جان شده اند. این...

مک لارن 765LT ، جدیدترین سوپر اسپرت انگلیسی

مک لارن جدیدترین سوپر اسپرت خود را برای سال ۲۰۲۱ با نام 765LT معرفی کرد. قیمت این خودرو از...

قیمت تسمه تایم و تسمه دینام در بازار؛ وظیفه این تسمه‌ها چیست؟

قیمت تسمه تایم  و تسمه دینام و اهمیت آن موضوعی است که در گزارش زیر به آن خواهیم پرداخت. بیت...

شورولت در نمایندگی های خود مدلی خاص از رودستر کامارو را با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار به فروش می‌رساند. از این خودرو تنها ۲۵ دستگاه ساخته خواهد شد.

بیت ران- آمریکایی‌ها مثلی دارند که می‌گوید هیچ چیز جایگزین حجم موتور نمی‌شود اما امروزه خلاف این حرف ثابت شده است به طوری که برخی از بهترین و قوی‌ترین سوپراسپرت‌ها دارای موتورهایی کوچک ولی قوی هستند.

حالا یک تیونر آمریکایی به نام Specialty Vehicle Engineering نیز تصمیم به افزایش قدرت شورولت کامارو گرفته است. این تیونر یک موتور سوپرشارژردار کاملا اختصاصی برای شورولت کامارو طراحی و ساخته است که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

نام این خودرو 2020 Yenko-SC Stage 1 Camaro است. زیر کاپوت این کامارو موتور ۶.۲ لیتری V8 دیده می‌شود که بر اساس موتور LT-1 شورولت ساخته شده است. سوپرشارژر جدیدی روی این موتور نصب شده است تا قدرت آن را افزایش دهد. این موتور روی مدل های کوپه و رودستر کامارو نصب می‌شود و تیونر محصولات خود را در تیپ‌های 1SS و 2SS کامارو به بازار عرضه خواهد کرد. گیربکس مورد استفاده در کاماروی ۱۰۰۰ اسب بخاری نیز از نوع ۱۰ دنده‌ی اتوماتیک است.

این شورولت کامارو از پیشرانه‌ی هشت سیلند ۶.۲ لیتری استفاده می‌کند

با اینکه Specialty Vehicle Engineering به طور خاص یک موتور را برای این خودرو طراحی کرده ولی همچنان بسیاری از قطعات جنرال موتورز در این خودرو دیده می‌شوند. از قطعات جنرال موتورز در این خودرو می‌توان به سیستم Magnetic Ride Control، ترمزهای برمبو ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب، سیستم تعلیق تقویت شده، سیستم خنک کننده‌ی روغن موتور، سیستم اگزوز دو حالته، دیفرانسیل لغزش محدود و بسیاری بخش‌های دیگر اشاره کرد. اسپیلیتر جلو و اسپویلر عقب شورولت کامارو 1LE نیز در این خودرو به کار رفته است.

درون کابین امکان سفارش صندلی‌های اسپرت ریکارو برای سرنشینان وجود دارد. اگر سرنشینان به صندلی‌های استاندارد کامارو SS علاقه داشته باشند نیز تیونر می‌تواند روی آن‌ها تودوزی جدیدی به رنگ سیاه و سفید را اجرا کند. در نقاط مختلف این خودرو نیز نشان Yenko دیده می‌شود. حتی روی بدنه و کاپوت نیز این نشان نقش بسته است. کاپوت هم رنگ بدنه‌ی این شورولت کامارو نیز از فیبر کربن ساخته شده است.

Specialty Vehicle Engineering تنها ۲۵ دستگاه از این شورولت کامارو ۱۰۰۰ اسب بخاری را تولید خواهد کرد که هر یک از آن‌ها دارای شماره سریال مختص به خود هستند. هنوز چیزی در مورد قیمت این خودروها اعلام نشده است ولی قیمت پایینی نخواهند داشت. این تیونر که محصولات آن در نمایندگی‌های شورولت قابل خرید هستند قبلا در سال ۲۰۱۸ نیز مدل از کامارو را بر اساس مدل LT-1 تولید کرده بود که پیشرانه‌ی ۶.۸ لیتری V8 سوپرشارژر دار آن نیز ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

شورولت بلیزر ۲۰۲۰ چه مشخصاتی دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس برنامه دولت، هدف‌گذاری برای واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ بالغ...

استانداردهای ایمنی پارس و آریسان ۲ ارتقاء یافت

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌ خودرو ضمن تاکید بر ادامه تولید پژو پارس اعلام کرد: دو محصول پارس و آریسان۲...

حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت + جدول حق...

با افزایش ۳۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث بیم آن می رود که این خدمت از سبد بسیاری از خانوارها حذف شود. طبق جدول...

واردات اپل قطعی شد + اولین مدل خودرو اپل...

واردات خودرو هرچند در تعداد معدود و به کندی، اما در جریان است. آخرین خبر، قطعی شدن واردات اپل / واردات اوپل است. برندی...

داچیا داستر جدید در بورسا ترکیه تولید می‌شود

داچیا داستر جدید احتمالاً در شهر بورسا ترکیه تولید خواهد شد. منابع خبری ترکیه اعلام کردند که کارخانه Oyak Renault در شهر بورسا در...

پست‌های مرتبط