مصرف سوخت هیوندای سوناتا هیبرید جدید چقدر است؟

از دست ندهید

هیوندای سرانجام اعداد مربوط به مصرف سوخت مدل جدید سوناتا برای سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو کم‌تر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

بیت ران- حسین ریحانی: هیوندای پس از رونمایی از مدل جدید سوناتا هیبریدی در سال گذشته حالا این خودرو را برای بازار آمریکای شمالی در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی کرد. این خودرو که از بهار امسال وارد بازار فروش آمریکا خواهد شد می‌تواند با هر باک سوخت تا ۱۱۰۴ کیلومتر را طی کند. بر اساس تست‌های انجام شده از سوی EPA هیوندای سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۲۰ تیپ پایه‌ی Blue در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۵ لتیر سوخت مصرف می‌کند.

مانند نسخه‌ی موجود در بازار کره جنوبی، هیوندای سوناتا هیبریدی بازار آمریکا نیز از یک موتور ۲ لیتری GDi HEV از سری Smartstream استفاده می‌کند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور دارد. در کنار این موتور بنزینی از یک موتور برقی با قدرت ۵۲ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر نیز استفاده شده است.

هیوندای سوناتا

قدرت کلی سیستم هیبریدی سوناتا ۱۹۲ اسب بخار است که در مقایسه با تویوتا کمری هیبرید ۲۰۲۰ و هوندا آکورد هیبریدی جدید ۲۰ اسب بخار ضعیف تر است. دیگر اجزای سیستم هیبریدی هیوندای یک گیربکس ۶ سرعته هیبریدی اتوماتیک و باتری ولتاژ بالا هستند. هیوندای هنوز ظرفیت باتری این خودرو را اعلام نکرده است. به گفته ی هیوندای EPA تخمین شده که مصرف شهری سوناتا هیبرید ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف جاده‌ای آن ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف ترکیبی آن  ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

هیوندای سوناتا

از اصلی ترین فناوری های بکار رفته در این خودرو نیز می توان به سقف خورشیدی SRS و فناوری کنترل فعال دنده ها با نام ASC اشاره کرد. هر دوی این فناوری ها به منظور افزایش شعاع حرکتی خودرو طراحی و ساخته شده‌اند. سیستم ASC در سوناتا می‌تواند وضعیت تعویض دنده‌ها را در هر ثانیه ۵۰۰ بار آنالیز کرده و از این اطلاعات برای تنظیم هرچه دقیق‌تر گیربکس استفاده کند. این سیستم باعث افزایش سرعت تعویض دنده خودرو نیز می‌شود.

هیوندای سوناتا

هیوندای نرم افزار جدیدی به نام HCU نیز برای کنترل مجموعه‌ی فنی خودرو طراحی کرده است که سرعت موتور برقی را با سرعت موتور بنزینی هماهنگ می کند و باعث کاهش ۳۰ درصدی زمان تعویض دنده می‌شود. گفته می شود که چنین سیستمی روی بهبود قابلیت حرکتی خودرو و کاهش مصرف سوخت آن تاثیر دارد.

هیوندای سوناتا

سایر بخش‌های سوناتا هیبریدی جدید مانند دیگر نسخه‌های سوناتا است ولی برخی تفاوت‌های ظاهری نیز وجود دارند. سوناتا هیبرید دارای لبه‌های آیرودینامیک روی سپر جلو است و چرخ‌های آن نیز با مدل معمولی تفاوت دارند. اسپویلر عقب نیز در مدل هیبریدی متفاوت است. به گفته ی هیوندای ضریب درگ این خودرو تنها ۰.۲۴ است. هیوندای هنوز قیمت سوناتا هیبرید برای بازار آمریکا را اعلام نکرده است ولی با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی این خودرو در بهار قیمت آن نیز اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز اولین وانت ساخت هیوندای چیست؟

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ ؛ نگاهی به طراحی عضلانی و جزئیات آن

منبع: carscoops




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط