جزییات تازه اجرای طرح مالیات بر خودروهای لوکس از سال آینده

از دست ندهید

به نقل از رئیس سازمان امور مالیاتی، احتمالا در سال آینده واحد‌های مسکونی لوکس و خودروهای لوکس که بیشتر از یک میلیارد تومان ارزش دارند، مشمول پرداخت مالیات بر ثروت خواهند شد.

بیت ران – امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، از احتمال اجرای طرح مالیت بر ثروت برای واحدهای مسکونی و خودروهای لوکس و گران قیمت خبر داد.

مالیات بر ثروت

پارسا بیان کرد که در صورت تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، در سال آینده واحدهای مسکونی لوکس و خودروهای گران قیمت که بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارند، مشمول پرداخت مالیات تازه‌ای خواهند شد. او گفت:

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، در صورت تصویب این طرح در مجلس، در سال آینده خودروهایی که قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان داشته باشند،همچنین واحدهای مسکونی که ارزش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان دارند، مشمول پرداخت مالیات ویژه، یا همان مالیات بر ثروت خواهند شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به تشریح این طرح برای خودروها و واحدهای مسکونی پرداخت. او در این راستا افزود:

به این ترتیب در سال آینده مالک خانه‌ای با ارزش ۱۵ میلیارد تومان، باید سالانه مبلغ ۵ میلیون تومان به عنوان مالیات پرداخت کند. همچنین اگر خانه‌ای ۲۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشد، مالک آن موظف خواهد بود که سالانه مبلغ ۲۵ میلیون تومان مالیات بپردازد.

او در پایان اشاره کرد که طبق طرح مالیت بر ثروت برای واحدهای مسکونی و خودروهای لوکس، مالک خودرو ۳ میلیارد تومانی، موظف است سالانه ۱۵ میلیون تومان مالیات پرداخت کند. همچنین مالکان خودرو ۵ میلیارد تومانی نیز باید سالانه مبلغ ۳۰ میلیون تومان مالیات بپردازند.

بیشتر بخوانیم:

افزایش قیمت خودرو در بازار؛ دلایل پشت پرده و حواشی عجیب و غریب

سکوت عجیب نهادهای ناظر بر بازار خودرو در مقابل رشد نجومی قیمت خودرو

برنامه وزارت صنعت برای ایجاد شرایط مناسب‌تر برای متقاضیان خرید خودرو

منبع: عصر خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط