سکوت عجیب نهادهای ناظر بر بازار خودرو در مقابل رشد نجومی قیمت خودرو

از دست ندهید

اگرچه قیمت خودرو به صورت نجومی در حال افزایش است؛ اما نهادهای ناظر بر بازار خودرو در رابطه با اتفاقات اخیر بازار خودرو و افزایش قیمت‌های کاذب سکوت عجیبی پیشه کرده‌اند.

بیت ران – علی‌رغم افزایش عجیب و غیرمنطقی قیمت خودرو، وزارت صمت در مقابل این اتفاقات سکوت عجیب و معناداری در پیش گرفته است. سازمان حمایت نیز به یک نهاد تشریفاتی تبدیل شده که تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو از خود نشان نمی‌دهد. متاسفانه در قابل این اتفاقات هیچ نهادی مسئولیت نظارت بر قیمت خودرو را بر عهده نمی‌گیرد. مردم باید در رابطه با این مسائل چه کسانی را مسئول بدانند و آن‌ها را بازخواست کنند؟

افزایش قیمت ۳ تا ۲۳ میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار خودرو

در هفته گذشته، بازار خودرو شاهد رشد قابل‌توجهی در قیمت انواع خودروهای داخلی بود. به‌گونه‌ای که رشد قیمت‌ها از ۳ میلیون تومان تا ۲۳ میلیون تومان بوده است. اما علی‌رغم این افزایش نجومی قیمت‌های کاذب خودروها، همچنان مسئولان سکوت اختیار کرده‌اند. به عبارتی همچنان خبری از یک سیاست روشن برای مدیریت بازار خودرو، آن هم در شب عید نیست.

در شرایط فعلی با توجه به سکوت وزارت صمت و سازمان حمایت و نهادهای مربوطه به افزایش قیمت‌ها و اتفاقات بازار خودرو، مشخص نیست که ما با کدام مرجع طرف هستیم و نمی‌دانیم چطور باید جویای چگونگی سازماندهی بازار از آن‌ها شویم. به‌نظر می‌رسد که در شرایط پایانی سال که نیاز مردم به خرید کالا از جمله خودرو افزایش می‌یابد، بازار به حال خود رها شده و کسی حاضر به پذیرش مسئولیت و پاسخگویی به این وضعیت نابه‌سامان نیست.

اما سوال بسیار مهمی در این زمینه مطرح می‌سود؛ چرا وزارت صنعت در برابر اتفاقات اخیر بازار خودرو سکوت کرده است؟ چرا سازمان حمایت به یک نهاد تشریفاتی تبدیل شده و برای ورود به حوزه نظارت بر بازار خودرو تمایلی از خود نشان نمی‌دهد و این مهم را به بخش‌های دیگر محول می‌کند؟

بیشتر بخوانیم:

قیمت خودرو های داخلی در رقابت با خودرو های خارجی

قیمت خودرو سایپا ۱۱۱ به مرز ۷۰ میلیون نزدیک شد؛ بازار خودرو ترمز برید

یک نماینده مجلس: وزارت صمت توان اداره بازار خودرو را ندارد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط