سرنوشت بازار خودرو های داخلی به کدام سمت می رود؟

از دست ندهید

طی روزهای اخیر و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا، بازار خودرو داخلی شاهد  افزایش قیمت بوده است.

بیت ران – خودرو ترمز برید. قیمت خودرو طی روزهای اخیر به علت افزایش تقاضا دوباره به سمت افزایش محسوس میل پیدا کرده است.

تا ماه گذشته با وجود  ثبات در تولید خودرو و با توجه به آمار ۸ ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت،بازار شاهد کاهش ۳۳.۲ درصدی در قیمت بوده است و بازار خودرو داخلی به آرامش نسبی رسید.

آرامش  بازار مقطعی بود چرا که بازار خودرو در رکود بود و حجم خرید و فروش خودرو سیر نزولی داشت.امابا توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تقاضا برای بازار خودرو داخلی افزایش پیدا کرده است.

بازار خودرو داخلی

ضرورت اقدامات خودروسازان جهت کنترل بازار

کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی کردند که از نیمه دوم دی ماه تقاضا برای خرید خودرو افزایش پیدا می‌کند و به همین جهت تولیدکنندگان خودرو باید دو اقدام را انجام دهند.

اولین اقدام که از سوی کارشناسان به خودروسازان توصیه شده است، تحویل خودروهای معوق است. برخی از خودروسازان در حال تحویل خودروهایی هستند که اردیبهشت ماه سال جاری ثبت‌نام فوری شده‌اند و باید به آنها در مدت ۴۵ روز تحویل داده می‌شد.

به دلیل  بد عهدی خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی سال گذشته  بسیاری از متقاضیان که امیدی به تحویل گرفتن خودروی خویش نداشته اند، وارد بازار خودرو داخلی شدند و همین امر یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر است.

دومین اقدامی که از سوی کارشناسان پیشنهاد شده، افزایش تولید خودرو است. برخی‌ها گمانه زنی ها حاکی از این است که خودروسازان برای آنکه قیمت بالای خودرو را حفظ کنند، تولیدات خود را به میزان تقاضا و حتی  میزان تولید سال گذشته افزایش ندادند و باعث  افزایش قیمت خودرو در حاشیه بازار شده است که درنهایت به نفع خودروساز می باشد.

شرایط مساعد خودروسازان جهت افزایش تولید

آنگونه که کارشناسان و برخی از اهالی صنعت خودرو عنوان کردند،با توجه به همکاری  قطعه سازان و جبران کمبود قطعه  نسبت به ماههای اول سال خودروسازان در شرایطی هستند که می‌توانند تولید خود را افزایش دهند.

اما خودروسازان این سناریو را نمی‌پذیرند و معتقد هستند که بحران مالی دارند و نتوانسته اند در تأمین قطعه به مثابه سال گذشته عمل کنند.

به هر ترتیب قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می‌دهد که طی هفته گذشته، روزانه قیمت خودروها افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش ایران خودرو پژو ۴۰۵ و پارس TU5 ویژه بهمن ماه اعلام شد (به روز رسانی)

افزایش تولید خودرو راهکار برون رفت از وضعیت فعلی بازار خودرو

افزایش تیراژ خودروسازی و بازگشت ۱۴۰ هزار نیروی انسانی به چرخه کار

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط