جزییات همکاری سایپا و مپنا برای ساخت خودروهای برقی ایرانی

از دست ندهید

چهار شنبه گذشته، مدیرعامل گروه مپنا پس از بازدید از مرکزتحقیقات ونوآوری شرکت خودروسازی سایپا گفت: آینده شرکت سایپا با تولید محصولات جدید از جمله خودروهای برقی متفاوت خواهد بود.

 بیت ران -عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری ،گروه مپنا و شرکت خودروسازی سایپا  پروژه مشترک در زمینه توسعه محصول و طراحی خودروهای جدید، ازجمله خودروهای برقی  آغاز کرده اند.

خودروهای برقی

آینده متفاوت سایپا

علی آباد که به گفته خودش برای اولین‌بار از نزدیک شاهد برنامه ریزی ها و پیشرفت‌ها و موفقیت‌های سایپا برای تولید خودروهای جدید و با کیفیت بوده است گفت:به متخصصان سایپا  برای تولید محصولات زیبا وبا کیفیتی که قرار است در آینده وارد بازار کنند تبریک می‌گویم .

 علی‌آبادی در ادامه بیان داشت:   سایپا روند رو به پیشرفت صنعت خودرو جهان در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل را به‌خوبی درک کرده است،وبا تولید محصولات جدید آینده ای متفاوت را پیش رو دارد.

 وی تصریح کرد: گروه مپنا زمان زیادی را درتهیه زیرساخت برای تولید خودروهای برقی صرف کرده است  و برهمین اساس درزمینه ایجاد پلت فرم های برقی تجربیات خود را با سایپا در خصوص تولید نخستین خودروی برقی درکشور به اشتراک خواهد گذاشت.

مدیرعامل مپنا با تاکید بر تولید محصولات برقی در شان مردم ایران تصریح کرد: با تولیداین محصولات می توانیم هم منافع اقتصادی زیادی  نصیب کشور کنیم وهم به دو مجموعه مپنا و سایپا سود اقتصادی برسانیم.

 تولید خودروهای برقی مطابق با استانداردهای بین الملل

 مدیرعامل گروه مپنا افزود: تولید خودروهای برقی  علاوه بر کاهش میزان آلایندگی زیست‌محیطی  موجب کاهش مصرف مقدار انرژی بخصوص سوخت های فسیلی خواهد شد که برای مردم وکشور بسیار سودمند است.

 علی‌آبادی معتقد است :بااین‌کههمکاری مپنا و سایپا نخستین گام در زمینه تولید خودروهای برقی در کشوراما این دو مجموعه در آینده همکار و شریک خوبی برای هم خواهند بود،

وی خاطر نشان کرد:با تشکیل تیمی از متخصصان هر دو گروه از دانش وتوانمندی های دو طرف و به روزترین فناوری های موجود در کشور برای تولید محصولی با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین الملل استفاده خواهیم کرد.

سیدجواد سلیمانیو عباس علی‌آبادی مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و گروه مپنا تفاهم‌نامه همکاری “توسعه و تولید خودرو الکتریکی” با هدف طراحی، توسعه، تأمین قطعات و تولید خودرو الکتریکی را امضا کردند. براساس آن شرکت‌های سایپا و مپنا اقدام به مشارکت و همکاری در خصوص طراحی، نمونه‌سازی، تست، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلت‌فرم الکتریکی خواهند کرد.

جزییات فنی احتمالی از خودروهای برقی ایرانی

مپنا تاکنون محصولات برقی خود را در معرض نمایش نگذاشته است و با معوق شدن نمایشگاه خودرو ۹۸ تهران، فرصت بازدید از این خودروها نیز از میان رفته است، اما با این وجود می توان گفت که مپنا سه مدل مختلف تکنولوژی برقی و هیبریدی را ارائه می دهد.

پروژه خودرو هیبریدی مپنا که دو توان نام دارد، شامل استفاده از موتورهای برقی در بخش انتهایی بدنه یک خودرو دیفرانسیل جلو است که امکان حرکت با برق یا بنزین را برای خودرو فراهم می آورد، به گفته مدیران مپنا امکان تولید انبوه این تکنولوژی برای نصب بر روی خودروهای داخلی نیز وجود دارد.

دومین پروژه مربوط به خودروهای برقی می شود که اساسا در دو مدل برقی با موتورهای مرکزی (مانند تسلا) و خودرو برقی مجهز به موتورهای قرار گرفته درون چرخ ها، توسعه یافته است.

مدیران مپنا معتقدند که استفاده از موتورهای درون چرخ، تکنولوژی آینده صنعت خودروسازی که هنوز توسط خودروسازان پیشرویی نظیر تسلا نیز به تولید انبوه نرسیده است.

از طرف مقابل برخی شواهد حاکی است که سایپا قصد دارد تا اولین خودرو برقی خود را براساس پلت فرم رهام بنا کند.

بیشتر بخوانید:

هیوندای بزرگترین خودروساز برقی اروپا می‌شود

مازراتی گیبلی برقی در پکن رونمایی خواهد شد

بهره برداری از اتوبوس های برقی تا ۳ سال آینده در تهران




1 دیدگاه

  1. مگه اون همه وقت و تحقیق و توسعه و تولید محصول جمشید آرین اصل چه مشکلی داشت که این نخبه ها رو فراری دادین تا از صفر شروع کنید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط