رانا الکتریکی ؛ مشخصات فنی و پرسش های بی پاسخ

از دست ندهید

مستند ماک در ایران – قسمت آخر

در قسمت آخر مستند ماک در ایران به سرانجام  فعالیت های اصغر قندچی موسس ایران کاوه پرداخته شده است. بیت...

خودرویی که بلای جان رانندگان تهرانی است معرفی شد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام جزئیاتی، خودرویی که بلای جان رانندگان تهرانی شده است را معرفی...

داستان تأسیس و توسعه‌ی پژو ؛ نسل های پرخاطره جهان و ایران را بشناسیم

برند فرانسوی پژو، بیش از هر شرکت خارجی بر صنعت خودروسازی ایران تاثیر گذاشته است. داستان تأسیس و توسعه‌ی...

ایران خودرو رانا الکتریکی را در نمایشگاه یازدهمین همایش موتورهای درون سوز معرفی کرد.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: بعد از مدت ها ایران خودرو رانا تمام الکتریکی را در حاشیه همایش موتورهای درون سوز همراه با یک ایستگاه شارژ معرفی کرد.

این خودرو فقط از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار بهره می برد.

این پیشرانه توانایی تولید ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را از اولین لحظه حرکت دارد.

این موتور به وسیله یک گیربکس تک سرعته، قدرت تولیدی را به چرخ ها می دهد.

موتور این خودرو به صورت محدود از منابع خارجی تهیه شده است.

 

با توجه به گفته مسئولین پروژه، موتور درمرحله بومی سازی و مهندسی معکوس قرار دارد.

رانا الکتریکی از نظر ظاهری، طراحی داخلی، شاسی و بدنه هیچ تفاوتی با رانا بنزینی ندارد.

در این نسخه از رانا فقط به جای باک خودرو و محفظه زاپاس در صندوق عقب پک باتری های لیتیوم یونی آن با ظرفیت ۳۰kWh قرار گرفته است.

با این پک باتری می تواند در هر بار شارژ ۲۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

برای خنک کاری مجموعه باتری های این خودرو سیستم گردش آب جداگانه ای طراحی شده است.

رانا الکتریکی با رادیاتور مجزا

این سیستم خنک کننده دارای یک رادیاتور مجزا است.

زمان شارژ باتری های رانا الکتریکی در حالت شارژ سریع ۴۵ دقیقه و در حالت شارژ معمولی ۸ ساعت است.

قیمت این مجموعه باتری که روی خودرو قرار گرفته، حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

البته این قیمت برای بازه زمانی کنونی است و قیمت در زمان تولید انبوه ممکن است تغییر کند.

وزن این خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر از نسخه بنزین سوز است.

نهایت سرعت رانا برقی به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

قیمت نهایی این محصول و زمان تولید انبوه آن هنوز مشخص نشده است.

با توجه به این که هنوز ایستگاه های شارژ و زیر ساخت های لازم در کشور ما برای خودرو های تمام الکتریکی وجود ندارد و برق منازل برای شارژ این خودرو مشکلاتی دارد، هنوز راهی طولانی در پیش است تا بتوان خودرو های برقی را در سطح کشور ببینیم.

بیشتر بخوانید:

جزییات همکاری سایپا و مپنا برای ساخت خودروهای برقی ایرانی

مشخصات فنی خودروها جدید ایران خودرو ؛ دنا پلاس توربو ، رانا سال و سورن سال

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تیگو ۸ پرو با قیمتی پُررو / واقعیت‌ها درباره آمار فروش و قیمت این خودرو در کشورهای همسایه

تیگو ۸ پرو با قیمت نجومی خود کاری کرد که مفصل‌هایمان از هم جدا شد. زمانی که تعداد صفرهای...

سایپا تراکتور تولید می کند / تفاهم‌ نامه همکاری...

طی تفاهم‌ نامه همکاری بین سایپا و تراکتورسازی تبریز ، در سایت سوریه سایپا تراکتور و دیگر محصولات شرکت تراکتورسازی تبریز تولید خواهد شد. بیت...

گرانترین پیکان در بازار خودرو + جدول قیمت پیکان...

با وجو آنکه چندین سال از توقف تولید پیکان در کشور می گذرد، اما هنوز این خودرو خریدار دارد. طبق جدول قیمت پیکان در...

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی...

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ مشخص و...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

پست‌های مرتبط