رانا الکتریکی ؛ مشخصات فنی و پرسش های بی پاسخ

از دست ندهید

قیمت خودروهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومانی در بازار

قیمت خودروهای وارداتی نو و کارکرده ۵۰۰ میلیون تومانی در بازار را در ادامه بخوانید. بیت ران - با وجود...

تیمور ریشار استاد بازسازی خودروهای کلاسیک/ بخش اول؛ عشق آلفارومئو

تیمور ریشار را ماشین‌بازها، صندوقچه گنج خودروهای کلاسیک ایران می‌دانند؛ کسی که عاشقانه آلفارومئو را دوست دارد. او از گران‌ترین...

مراکز تعویض پلاک چه زمانی بازگشایی می شوند؟ / جزئیات روند نوبت‌دهی

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از بازگشایی و فعالیت دائمی مراکز تعویض پلاک در...

ایران خودرو رانا الکتریکی را در نمایشگاه یازدهمین همایش موتورهای درون سوز معرفی کرد.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: بعد از مدت ها ایران خودرو رانا تمام الکتریکی را در حاشیه همایش موتورهای درون سوز همراه با یک ایستگاه شارژ معرفی کرد.

این خودرو فقط از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار بهره می برد.

این پیشرانه توانایی تولید ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را از اولین لحظه حرکت دارد.

این موتور به وسیله یک گیربکس تک سرعته، قدرت تولیدی را به چرخ ها می دهد.

موتور این خودرو به صورت محدود از منابع خارجی تهیه شده است.

 

با توجه به گفته مسئولین پروژه، موتور درمرحله بومی سازی و مهندسی معکوس قرار دارد.

رانا الکتریکی از نظر ظاهری، طراحی داخلی، شاسی و بدنه هیچ تفاوتی با رانا بنزینی ندارد.

در این نسخه از رانا فقط به جای باک خودرو و محفظه زاپاس در صندوق عقب پک باتری های لیتیوم یونی آن با ظرفیت ۳۰kWh قرار گرفته است.

با این پک باتری می تواند در هر بار شارژ ۲۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

برای خنک کاری مجموعه باتری های این خودرو سیستم گردش آب جداگانه ای طراحی شده است.

رانا الکتریکی با رادیاتور مجزا

این سیستم خنک کننده دارای یک رادیاتور مجزا است.

زمان شارژ باتری های رانا الکتریکی در حالت شارژ سریع ۴۵ دقیقه و در حالت شارژ معمولی ۸ ساعت است.

قیمت این مجموعه باتری که روی خودرو قرار گرفته، حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

البته این قیمت برای بازه زمانی کنونی است و قیمت در زمان تولید انبوه ممکن است تغییر کند.

وزن این خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر از نسخه بنزین سوز است.

نهایت سرعت رانا برقی به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

قیمت نهایی این محصول و زمان تولید انبوه آن هنوز مشخص نشده است.

با توجه به این که هنوز ایستگاه های شارژ و زیر ساخت های لازم در کشور ما برای خودرو های تمام الکتریکی وجود ندارد و برق منازل برای شارژ این خودرو مشکلاتی دارد، هنوز راهی طولانی در پیش است تا بتوان خودرو های برقی را در سطح کشور ببینیم.

بیشتر بخوانید:

جزییات همکاری سایپا و مپنا برای ساخت خودروهای برقی ایرانی

مشخصات فنی خودروها جدید ایران خودرو ؛ دنا پلاس توربو ، رانا سال و سورن سال




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط