31.7 C
Tehran
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

رانا الکتریکی ؛ مشخصات فنی و پرسش های بی پاسخ

از دست ندهید

تایر خودرو را چگونه نگهداری و چه زمانی تعویض کنیم؟

گرچه به طور رسمی هیچ تاریخ انقضای خاصی برای تایر خودرو اعلام نمی‌شود، اما خودروسازان توصیه می‌کنند که حداکثر...

شرایط پرواز به خوزستان اعلام شد + جزئیات

با توجه به شرایط بحرانی استان خوزستان در همه گیری کرونا، سازمان هواپیمایی کشور جزئیات و شرایط پرواز به...

اصلاح قیمت خودرو مشروط شد + جزئیات

در نامه ‌ای به وزیر صمت از سوی سازمان بازرسی کل کشور، افزایش و اصلاح قیمت خودرو را مشروط...

ایران خودرو رانا الکتریکی را در نمایشگاه یازدهمین همایش موتورهای درون سوز معرفی کرد.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: بعد از مدت ها ایران خودرو رانا تمام الکتریکی را در حاشیه همایش موتورهای درون سوز همراه با یک ایستگاه شارژ معرفی کرد.

این خودرو فقط از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار بهره می برد.

این پیشرانه توانایی تولید ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را از اولین لحظه حرکت دارد.

این موتور به وسیله یک گیربکس تک سرعته، قدرت تولیدی را به چرخ ها می دهد.

موتور این خودرو به صورت محدود از منابع خارجی تهیه شده است.

 

با توجه به گفته مسئولین پروژه، موتور درمرحله بومی سازی و مهندسی معکوس قرار دارد.

رانا الکتریکی از نظر ظاهری، طراحی داخلی، شاسی و بدنه هیچ تفاوتی با رانا بنزینی ندارد.

در این نسخه از رانا فقط به جای باک خودرو و محفظه زاپاس در صندوق عقب پک باتری های لیتیوم یونی آن با ظرفیت ۳۰kWh قرار گرفته است.

با این پک باتری می تواند در هر بار شارژ ۲۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

برای خنک کاری مجموعه باتری های این خودرو سیستم گردش آب جداگانه ای طراحی شده است.

رانا الکتریکی با رادیاتور مجزا

این سیستم خنک کننده دارای یک رادیاتور مجزا است.

زمان شارژ باتری های رانا الکتریکی در حالت شارژ سریع ۴۵ دقیقه و در حالت شارژ معمولی ۸ ساعت است.

قیمت این مجموعه باتری که روی خودرو قرار گرفته، حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

البته این قیمت برای بازه زمانی کنونی است و قیمت در زمان تولید انبوه ممکن است تغییر کند.

وزن این خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر از نسخه بنزین سوز است.

نهایت سرعت رانا برقی به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

قیمت نهایی این محصول و زمان تولید انبوه آن هنوز مشخص نشده است.

با توجه به این که هنوز ایستگاه های شارژ و زیر ساخت های لازم در کشور ما برای خودرو های تمام الکتریکی وجود ندارد و برق منازل برای شارژ این خودرو مشکلاتی دارد، هنوز راهی طولانی در پیش است تا بتوان خودرو های برقی را در سطح کشور ببینیم.

بیشتر بخوانید:

جزییات همکاری سایپا و مپنا برای ساخت خودروهای برقی ایرانی

مشخصات فنی خودروها جدید ایران خودرو ؛ دنا پلاس توربو ، رانا سال و سورن سال

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آخرین اخبار از واردات کامیون ؛ شرط اسقاط کامیون گره ترخیص از گمرک

واردات کامیون شرایطی دارد که باعث شده است کامیون های وارد شده در گمرک کشور خاک بخورند. در آخرین...

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران خودروهای صفر کیلومتر بلافاصله نمی‌توانند...

تست خودرو دنا توربو اسپرت ؛ یک تست وحشتناک...

خودرو دنا توربو اسپرت پرشتاب‌ترین خودرو ایرانی است. این خودرو خوب راه می‌رود در شرایط خاص، اما این شرایط خاص چیست؟ بیت ران - امین...

قیمت موتورسیکلت سر به فلک کشید؛ هوندا 125 هم...

قیمت موتورسیکلت باز هم گران شد. طرح هوندا 125 به قیمت چهل و پنج میلیون تومان رسید. هوندا کلیک در ارزان ترین مدل 130...
بررسی فعالیت ۱۵ ساله خودروسازی کارمانیا

خودروسازی کارمانیا و خودروهای معرفی شده اما عرضه نشده...

خودروسازی کارمانیا احتمالاً رکورددار رونمایی از خودروهایی است که هیچ گاه عرضه نشدند. این خودروساز داخلی زمانی نماینده برند معتبر BYD در ایران بود....

پست‌های مرتبط