با خودروهای بیست شخصیت برجسته دنیای فناوری آشنا شوید

از دست ندهید

شخصیت‌های شناخته‌شده فناوری سلایق متفاوتی در انتخاب خودرو دارند؛ اما آیا بزرگان دنیای فناوری سلیقه خوبی در انتخاب خودروهای شخصی خود دارند؟ با ما همراه باشید.

بیت ران – شخصیت‌های مطرح و شناخته شده فناوری از جمله ثروتمندترین افراد جهان هستند. اما این افراد تا چه حد به خودرو علاقه‌مند هستند؟ در این مطلب با خودروهای بزرگان دنیای فناوری آشنا می‌شوید.

۱. جک ما

خوردوهای دنیای فناوری

جک ما که از جمله بنیان‌گذاران شرکت علی‌بابا است، بیش از ۳۰ میلیارد ثروت دارد. او از طرفداران  خودروهای لوکس و بزرگ آلمانی است. هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا که سال ۲۰۱۸ بازنشستگی‌اش از علی‌ بابا را اعلام کرد، یک دستگاه میباخ ۶۲S و بی‌ام‌و ۷۶۰Li دارد؛ این دو خودرو در کلاس مدل‌های لوکس و با کیفیت عالی قرار می‌گیرند. البته او مالک یک دستگاه شاسی‌بلند رووی RX5 نیز هست. علی‌بابا در سال ۲۰۱۶ برای تولید این خودرو که در مدل‌های بنزینی و برقی تولید شده، با برند رووی (Roewe) همکاری خود را آغاز کرد.

۲.لری الیسون

خوردوهای دنیای فناوری

لری الیسون از بزرگان دنیای فناوری و از علاقه‌مندان ژاپن و فرهنگ این کشور به شما می‌رود و مالک یک دستگاه از ۵۰۰ نمونه‌ی تولیدی سوپراسپرت خوش‌صدای ژاپنی‌ها است. او یکی از خوش سلیقه‌ترین مدیران دنیای فناوری در انتخاب خودرو محسوب می‌شود. الیسون که مدیرعامل شرکت اوراکل است،  پیش از این یک دستگاه مک‌لارن F1 را هم در گاراژ خود نگهداری می‌کرد که آن را در حراجی سال ۲۰۱۰ فروخت.سدان بزرگ و لوکس و هیبرید لکسوس ۶۰۰h L نیز از خودروهای خاص دیگر لری الیسون است.

۳. کارلوس اسلیم

دنیای فناوری

کارلوس اسلیم، کارآفرین و بازرگان مکزیکی، از جمله ثروتمندترین افراد در جهان و مدیرعامل شرکت تلمکس (Telmex) است. او که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ صاحب عنوان ثروتمندترین فرد در جهان بود، مالک تیم مسابقه اتومبیل‌رانی مکزیکی Escuderia Telmex نیزهست. سرجیور پرز، راننده‌ی فرمول یک ریسینگ پوینت، با کمک این تیم مکزیکی توانست به بالاترین سطح از موتوراسپرت برسد. کارلوس اسلیم مجموعه‌ای از خودروهای فوق لوکس و لیموزین را در اختیار دارد؛‌ بنتلی کنتیننتال فلایینگ اسپر و میباخ، دو خودروی برجسته در گاراژ کارلوس اسلیم هستند.

۴. لری پیج

دنیای فناوری

لری پیج از بنیان‌گذارن و یکی از دوستان نزدیک سرگی برین است و سلیقه مشابهی با او در انتخاب خودرو دارد. او نیز به محصولات شرکت تسلا علاقه فراوانی دارد. البته تویوتا پریوس هم در گاراژش پیج وجود دارد. لری همچنین مالک یک دستگاه موتورسیکلت تمام‌برقی آفرود Zero FX ساخت کالیفردنیا با قدرت ۴۶ اسب‌بخار و نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتربرساعت هم هست.

۵. مارک زاکربرگ

دنیای فناوری

مارک زاکربرگ مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار فیسبوک است که علاقه قابل‌توجهی به خودروهای ارزان‌قیمت و شهری دارد. او پشت‌فرمان هوندا فیت (Honda Fit) و فواکس واگن گلف GTi نسل هفت و آکورا TSX نیز دیده شده است. همچنین به‌گفته‌ی خودش، محصولات آکورا را بیشتر می‌پسندد. البته شایعاتی وجود دارد که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۴، یک دستگاه پاگانی هوآیرا را نیز خریداری کرده است.

۶. جک دورسی

خودروهای دنیای فناوری

جک دورسی به‌عنوان مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران توییرتر در سال ۲۰۱۱ و در سن ۳۵ سالگی اولین خودروی خود را خریداری کرد. او مدل بسیار شایسته بی‌ام‌و M3 نسل E92 از آخرین خودروهای باواریا با پیشرانه V8، را به‌عنوان اولین خودروی خود انتخاب کرد. او که چندان با این خودرو رانندگی نمی‌کرد، در یک مصاحبه اشاره کرد که ترجیح می‌دهد از خدمات حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌وآمد استفاده کند.

۷. استیو بالمر

خوردوهای دنیای فناوری

استیو بالمر بیش از یک دهه مدیرعامل مایکروسافت بود. او شیفته‌ی خودروهای شرکت فورد است. بالمر در دورانی که فورد برندهای استون مارتین و لندرور را دراختیار داشت، از خودروهای انگلیسی این شرکت‌ها هم استفاده می‌کرد؛ اما پس از اینکه این دو خودرو از فهرست زیرمجموعه‌های فورد خارج شدند، او هم خودروهای انگلیسی‌اش را فروخت.

مدیرعامل سابق مایکروسافت چند سالی است که از خودرو فورد فیوژن هیبرید استفاده می‌کند. او همچنین یک دستگاه لینکلن کنتیننتال هم در گاراژ خود دارد. به‌لطف تلاش‌های استیو بالمر بود که فناوری ارتباطی Sync مایکروسافت توانست به خودروهای فورد راه پیدا کند.

۸. بیل گیتس

خوردوهای دنیای فناوری

بیل گیتس، از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت برای مدتی عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بود؛ او از عاشقان واقعی خودرو در دنیای فناوری است. نخستین خودروی بیل گیتس، مدل دست‌دوم پورشه ۹۱۱ بود. او این خودرو را در دهه‌ی ۱۹۷۰، درست در زمان تاسیس مایکروسافت، خریداری کرد؛ او از طرفداران محصولات پورشه است. او انواع مدل‌های پورشه مثل ۹۳۰ توربو را در گاراژ خود داشته است. یکی از برجسته‌ترین خودروهای او پورشه ۹۵۹ است. در زمان عرضه این خودرو، مجوز تردد آن در جاده‌های آمریکا وجود نداشت. از این رو او برای واردات هر چه سریع‌تر این خودرو به شکل‌گیری قانون واردات خودروهای خاص و محدود امریکا کمک بسزایی کرد.

۹. مایکل دل

خوردوهای دنیای فناوری

مایکل دل بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دل است. او براساس گزارش فوربز بیست‌وپنجمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ شناخته شد. او علاقه زیادی به خودروسازی دارد. این مدیر ۵۴ ساله‌ی آمریکایی مالک پورشه کاررا جی‌تی (Porsche Carrera GT)، یکی از بهترین و ماندگارترین خودروهای تاریخ است؛ پورشه باکستر و هامر H2 هم دو خودروی دیگری هستند که به مایکل دل تعلق دارند.

۱۰. جف بزوس

خوردوهای دنیای فناوری

جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد جهان است. اما ثروت بالای جف بزوس در دنیای خودرو خرج نمی‌شود. البته اطلاعات دقیقی از تمام خودروهای این مدیر موفق ۵۶ ساله دردسترس نیست، اما براساس آنچه در کتاب The Everything Store آمده، خودرو روزمره جف بزوس هوندا آکورد معمولی است. پیش از رانندگی با سدان اقتصادی ژاپنی‌ها، مدیرعامل آمازون پشت فرمان شورولت بلیزر می‌نشست. البته با اینکه جف بزوس به خودرو علاقه ندارد و انتخاب‌هایش معمولی و ارزان‌قیمت هستند، جت شخصی‌اش ۷۵ میلیون دلار قیمت می‌خورد.

۱۱. داستین موسکوویتز

خوردوهای دنیای فناوری

داستین موسکوویتز یکی از بنیان‌گذاران فیسبوک بود. او در سال ۲۰۰۸ از گروه مارک زاکربرگ جدا شد و نرم‌افزار Asana را عرضه کرد. ثروت داستین موسکوویتز بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. با این وجود، این کارآفرین ۳۵ ساله مطرح، با نسل پنجم هاچ‌بک آلمانی فولکس واگن نسخه‌ی R32 رانندگی می‌کند.

۱۲. ایلان ماسک

خوردوهای دنیای فناوری

مدیرعامل تسلا، مدل S P100D برند تسلا را به‌عنوان خودرو روزمره خود انتخاب کرده است. همچنین مدل X و مدل ۳ هم در گاراژ او به چشم می‌خورد؛ البته او پیش از این مالک یک دستگاه تسلا رودستر نسل اول هم بود که آن را به فضا فرستاد. ایلان ماسک تنها به خودروهای برقی شرکت خودش علاقه ندارد؛ بلکه فورد مدل T قدیمی و جگوار E-Type کلاسیک هم در کنار خودروهای مدیرعامل تسلا دیده می‌شود.

احتمالا عجیب‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ایلان ماسک، لوتوس اسپریت جیمز باند باشد. ماسک این خودروی کلاسیک انگلیسی را سال ۲۰۱۳ در یک حراجی با قیمتی حدود یک میلیون دلار خرید. لوتوس اسپریت خودروی نقش جیمز با بازی راجر مور در فیلم سینمایی The Spy Who Loved Me محصول سال ۱۹۷۷ بود. او مالک خودروهای دیگری مثل پورشه ۹۱۱، مک‍لارن F1، آئودی Q7 و بی‌ام‌و M5 Hamann هم بوده که البته تمام این مدل‌ها را فروخته است. مدیرعامل جنجالی تسلا تجربه‌ی تصادف رانندگی پشت فرمان ابرخودروی مک‌لارن F1 را هم در کارنامه رانندگی خود دارد.

۱۳. جانی آیو

خوردوهای دنیای فناوری

جانی آیو، طراح ارشد تعدادی از معروف‌ترین محصولاتشرکت اپل است. جالب این است که این طراح انگلیسی در ابتدا در پی فعالیت در حرفه طراحی خودرو بود. مدیر سابق واحد طراحی اپل علاقه بسیاری به خودروهای ساخت کشورش دارد و مالک بهترین محصولات برندهای بریتانیایی است. آیو با خودروهای خاص و زیبایی همچون استون مارتین DB9، استون مارتین ونکوئیش، بنتلی بروکلندز، بنتلی مولسان و آستین هیلی اسپرایت رانندگی می‌کند. فیات ۵۰۰ کلاسیک و لندرور کلاسیک هم در گاراژ محبوب این طراح مشهور و مطرح دیده می‌شود. وی زمانی که کمتر از یک ماه بود که استون مارتین DB9 را خریده بود، با این خودروی زیبا تصادف کرد.

۱۴. ایوان اشپیگل

خوردوهای دنیای فناوری

ایوان اشپیگل با پذیرش مسئولیت مدیرعاملی اسنپ، به ثروتی بیش از ۳ میلیون دلار دست پیدا کرد. او در سال ۲۰۱۵، یک دستگاه فراری F12 برلینتا خرید. اشپیگل از معروف‌ترین شخصیت‌های علاقه‌مند و مشتاق خودروها در دنیای فناوری است؛ تاجایی‌که در زمان نوجوانی، با بی‌ام‌و ۵۵۰i رانندگی می‌کرد.

۱۵. تیم کوک

خوردوهای دنیای فناوری

پس از درگذشت استیو جابز در سال ۲۰۱۱، تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل انتخاب شد. تیم کوک یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های دنیای فناوری است؛ اما مدیرعامل اپل با بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۵۲۸i نسل ششم (F10) محصول سال ۲۰۱۰ رانندگی می‌کند. البته چندین تصویر هم از تیم کوک به‌هنگام رانندگی با پورشه باکستر منتشر شده است.

۱۶. شان پارکر

خوردوهای دنیای فناوری

شان پارکر، بنیان‌گذار نپستر، در ۲۴ سالگی اولین مدیر وب‌سایت فیسبوک شد. بنیان‌گذار نپستر درحال‌حاضر مالک یک دستگاه آئودی S5 و تسلا مدل S است.

۱۷. استیو جابز

خوردوهای دنیای فناوری

استیو جابز که در سال ۲۰۱۱ درگذشت، یکی از شناخته‌شده‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری بود.مدیرعامل سابق اپل هر ۶ ماه یک خودروی جدید با قرارداد لیزینگ دراختیار می‌گرفت. اما دلیل اصلی این کار تجربه‌ی رانندگی با مدل‌های متنوع نبود. استیو جابز تنها برای اینکه مجبور نباشد به خودرو پلاک بچسباند، هر ۶ ماه یک یک خودروی جدید را در اختیار می‌گرفت. البته این قانون که در کالیفرنیا اجرا می‌شد، از سال ۲۰۱۹ لغو شد.

استیو جابز در دوران جوانی طرفدار محصولات پورشه بود؛ اما در دهه‌ی ۲۰۰۰ و در آخرین سال‌های زندگی‌اش، علاقه شدیدی به خودروهای مرسدس بنز پیدا کرد. این مخترع و کارآفرین آمریکایی با خودروهای متعددی رانندگی کرده است؛ امادر این میان می‌توان مدل SL55 AMG مرسدس بنز را از جذاب‌ترین خودروهای او نام برد.

۱۸. فیل شیلر

دنیای فناوری

فیل شیلر نایب رئیس ارشد بازاریابی اپل است. او یکی از طرفداران سرسخت خودروها در بین بزرگان دنیای فناوری به‌شمار می‌رود. فهرست خودروهای ارزشمند و محبوب فیل شیلر شامل پورشه ۹۱۱ GT3 RS، پورشه ۵۵۰A کلاسیک، مک‌لارن F1، فورد GT40، جگوار D-Type، لامبورگینی میورا و استون مارتین DB4 GT می‌شود.

۱۹. جان مک‌آفی

دنیای فناوری

جان مک‌آفی بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مک‌آفی است که در سال‌های گذشته با عرضه‌ی اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری شناخته می‌شد.البته شرکت نرم‌افزاری مک‌آفی این روزها بیشتر در حوزه‌ی رمزارزها فعال است. او تا حدی در بازار رمزارزها موفق عمل کرد که در سال ۲۰۱۸ با بیت‌کوین، یک دستگاه بنتلی آژور (Bentley Azure) خرید.

۲۰. سرگی برین

دنیای فناوری

سرگی برین از بنیان‌گذاران گوگل و از دوستان نزدیک ایلان ماسک است. ثروت او بیش از ۵۰ میلیارد دلار گزارش شده است. او از علاقمندان خودروهای خودروسازی تسلا در دنیای است. برین در گاراژ خود دو خودروی برقی تسلا رودستر نسل اول و مدل X را نگهداری می‌کند. وی به‌همراه لری پیج از اولین سرمایه‌گذارهای تسلا به‌شمار می‌روند.

بیشتر بخوانیم:

فیات تیپو ، لباس گران فیات بر تن خودرویی ارزان قیمت

فراخوان ۵۰۰ هزار دستگاه تسلا به دلیل نقص فنی

مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرد ؛ زمان پایان خودروسازی سنتی فرا رسیده




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط