ارتقای استاندارد آلایندگی؛ تغییر استاندارد از یورو ۴ به یورو ۵ هزینه ای ندارد

از دست ندهید

با توجه به گفته های یکی از اعضای انجمن قطعه سازان ایران ارتقای استاندارد آلایندگی هزینه ندارد و تغییر استاندارد از یورو ۴ به یورو ۵ می تواند به راحتی صورت پذیرد.

بیت ران – در حال خودروسازان اعلام می کنند که به دلیل تحریم ها و توزیع سوخت بی کیفیت در کشور امکان تجهیز خودروها به استاندارد یورو۵ را ندارد که بنابر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، تولید و فروش خودروهای داخلی از ابتدای سال ۹۹ منوط به احراز استاندارد آلایندگی یورو۵ است.

در این خصوص حبیب هاشمی‌فرد مدیر مهندسی یکی از قطعه‌سازان داخلی گفت: «حتی با وجود استاندارد پایین بنزین توزیعی در کشور نیز قادریم استاندارد یورو ۵ را کسب کنیم.»

وی افزود: «اگر بنزین دارای استاندارد یورو ۵ نباشد، ممکن است در برخی شاخص‌ها مانند گوگرد، عدد بالاتری داشته باشد. اثر این موضوع بر کاتالیست خودروها خواهد بود، البته کاتالیست خودرو بعد از ۳ یا ۴ سال راندمان خود را از دست می‌دهد.»

یورو 5

هاشمی‌فرد ضمن تاکید بر این نکته که تغییر سیستم مدیریت موتور خودروها از یورو ۴ به یورو ۵ هیچ هزینه ای ندارد افزود: «در حال حاضر استاندارد یورو۵ بر اساس فاکتورهای اروپایی داخلی‌سازی شده است.»

البته عده ای از کارشناسان معتقدند یورو ۴ و یورو ۵ استانداردهای اتحادیه اروپا هستند و با بومی‌سازی و داخلی‌سازی نمی توان به آنها رسید.

بیشتر بخوانیم:

آخرین قیمت ها در بازار خودرو ؛ وانت پراید ۶۰ میلیون تومان شد

طرح مالیات بر عایدی سرمایه و خرید خودرو چقدر عملی است؟

روش گازسوز کردن خودرو / تفاوت LPG و CNG + معایب و مزایای آنها

اعطای وام پنج میلیون تومانی به مالکان جهت دوگانه سوز کردن خودرو ها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط