بازار خودرو همچنان در مسیر افزایش قیمت

از دست ندهید

بازار خودرو این روزها بسیار کساد بوده و البته علت اصلی این کسادی نیز با وجود نزدیک شدن به عید به موج گرانی بر می گردد که این بازار را دربرگرفته است.

بیت ران – کسی باور نمی کند خودروهایی که روزی خبر توقف تولید آن ها به گوش می رسید این روزها در مرز قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان قرار داشته باشند.

یکی از علت هایی که در حال حاضر به افزایش قیمت خودروها دامن زده عدم توانایی مردم برای ثبت نام در طرح های پیش فروش خودروسازان است.

وقتی مردم می‌بینند از طریق ثبت‌نام‌ها نمی‌توانند صاحب خودرو شوند وارد بازار می‌شوند و همین امر به‌صورت متناوب باعث افزایش تقاضای خرید خودرو می‌شود. در حال حاضر بازار خودرو از کمبود محصولات شرکت‌های خودروسازی نیز رنج می‌برد و هرچند خودروسازان ادعا می کنند که نسبت به سال گذشته با سرعت بهتری تعهدات خود را به روز می کنند اما آمارها خبر از کاهش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو و متعاقبا تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی دارد. معلوم نیست چه زمان قرار است عرضه و تقاضا هماهنگ شود.

بازار خودرو

کارشناسان معتقدند عامل دیگری که سبب شده بازار خودرو کشورمان به چنین وضعیتی دچار شود عدم برنامه ریزی خودروسازان برای افزایش تولید و تامین قطعه است آن هم در شرایطی که کاملا قابل پیش بینی بود که اعمال مجدد تحریم ها صنعت خودروسازی ما را زمین گیر خواهد کرد. این نشان می‌دهد که خودروسازان هشدارها را جدی نگرفتند.

رکود بازار خودرو را خواهد کشت

محمود خسروی یکی از فعالان بازار خودرو می گوید اگر بازار خودرو رکود فعلی خود را حفظ کند صنعت خودروسازی کشورمان از پادرمی آید. در حال حاضر قیمت ها به نحوی است که هیچ خرید و فروشی صورت نمی پذیرد و این عامل بسیار هشداردهنده است.

از یک طرف خریداران از خرید دست نگه داشته و منتظرند که قیمت ها کاهش یابد و از طرف دیگر فروشندگان نیز خودروهای خود را عرضه نمی کنند چرا که معتقدند در ماه های پایانی سال انبار خودروسازان خالی شده و قیمت ها مجددا افزایش می یابد.

بیشتر بخوانیم:

مشخصات تیبا با موتور بهبود یافته؛ کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو

شرایط فروش سایپا کوییک R به صورت اقساطی اعلام شد (به روز رسانی)




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط