افزایش مصرف گاز LPG به عنوان سوخت خودروها

از دست ندهید

بسیاری از مالکان خودروهای گاز سوز این روزها با گران شدن بنزین به سراغ کپسول‌های LPG رفته و از آن به عنوان سوخت خودرو استفاده می کنند.

بیت ران – بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست با روسا و اساتید دانشگاه‌ها در خصوص عرضه و نحوی مصرف گاز LPG عنوان کرد: «هر چه LPG عرضه می‌کنیم به عنوان سوخت خودروها مصرف می‌شود.»

وی توضیح داد: «در حوزه کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها که قطعا کم‌فروشی صورت گرفته است و اگر کسی در این حوزه تخلفی انجام دهد، شرکت پخش با آنها حتما برخورد می‌کند و جرایمی را در نظر گرفته است و حتی ممکن است آن جایگاه‌ها با قطع سوخت مواجه شوند. البته تا آنجایی که امکان داشته باشد ما به قطع سوخت عمل نمی‌کنیم چون برای مردم هم به خصوص در شهرهای بزرگ مشکلاتی را ایجاد می‌کند.»

گاز LPG

مشکل کمبود گاز LPG را عرضه بیشتر حل نمی کند

وی در ادامه افزود: «بسیاری از مالکان خودروهای گاز سوز این روزها با گران شدن بنزین به سراغ کپسول‌های LPG رفته و از آن به عنوان سوخت خودرو استفاده می کنند. یعنی اگر یک کپسول را ۱۵ هزار تومان هم بخرند باز هم قیمتش معادل بنزین لیتری ۱۵۰۰ تومان می‌شود. الان اکثر مصارف LPG صرف سوخت خودروها می‌شود. ما الان حداقلی را تضمین کردیم که این LPG دست مردم برسد بعدش برای خودروها اگر لازم شد مصرف شود.»

زنگنه در پایان خاطر نشان کرد: «در حال حاضر هیچ گونه صادراتی در خصوص LPG گرم صورت نمی گیرد و همه میزان تولید این سوخت در داخل کشور مصرف می شود.»

گفته می شود که هر چه میزان عرضه سوخت LPG نیز افزایش پیدا کند بازهم مشکل کمبود آن حل نمی شود و همچنان مشاغل و کارهای روزانه وابسته به این سوخت مشکل خواهند داشت چرا که قیمت LPG نصف قیمت بنزین است و هرچه این ماده استراتژیک عرضه شود بازهم به عنوان سوخت خودروها مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اختصاص بودجه ۶ میلیاردی برای گازسوز کردن خودرو ها

موتورسیکلت های کشور گازسوز می شوند

جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین براساس پیمایش برای وانت ها و تاکسی های عمومی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط