ورود سه هزار اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی

از دست ندهید

شرکت های خودروسازی رقیب در جهان کجای کارند؟

شرکت های خودروسازی رقیب در جهان از همواره ناخواسته به پیشرفت این صنعت کمک کرده اند. در این گزارش...

مکس فرشتاپن راننده تیم ردبول برنده گرندپری فرمول یک موناکو شد

مکس فرشتاپن راننده تیم ردبول توانست در پنجمین مرحله از رقابت‌ های فرمول یک فصل ۲۰۲۱ در رده نخست...

دستور توقیف برخی خودروهای دارای مجوز تردد از دو منطقه آزاد کیش و اروند

پلیس راهور ناجا دستور توقیف برخی خودروهای دارای مجوز تردد از دو منطقه کیش و اروند را صادر کرده...

در شرایط فعلی کشور و با توجه به سهمیه بندی بنزین یکی از اصلی ترین اهداف شهرداری ها و شوراهای شهر کشور توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی است. با این حال عدم انتقال منابع مالی و همچنین اخذ تصمیم هایی همچون ممنوعیت واردات اتوبوس از اصلی ترین موانع این مهم است.

بیت ران – رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: «تا سال ۱۴۰۰ شهر تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد تا بتواند ۵ میلیون مسافر را روزانه جابجا کند. در همین حال ناوگان مترو نیز نیازمند سه هزار واگن است تا علاوه بر واگن های موجود توان پوشش ۱۰ میلیون سفر را داشته باشد.»

محمد علیخانی توضیح داد: «در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی پایتخت ۵ هزار و ۹۰۰ اتوبوس دارد که بیشتر آن ها فرسوده هستند در حالیکه در سال ۹۸ باید به ۹ هزار اتوبوس تجهیز و تا سال ۱۴۰۰ به ۱۱ هزار دستگاه می رسید که در عمل محقق نشد، مترو نیز وضعیت همچنان بغرنج است.»

گفته می شود اولویت بالاتر پروژه های خودرو محور همچون ساخت پل و بزرگراه سبب شده که توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگیرد.
البته دولت برنامه ریزی کرده که سه هزار اتوبوس را برای کل کشور خریداری کند که نیمی از این تعداد متعلق به تهران خواهد بود.

حمل و نقل عمومی

توانایی تولید اتوبوس در داخل کشور وجود ندارد

از طرفی سازندگان داخلی اتوبوس توانایی ساخت موتور، گیبرکس، ترمز و قطعات اتوبوس را در داخل کشور نداشته و از طرف دیگر نیز هم اکنون واردات اتوبوس ممنوع است بنابراین حل مشکل ناوگان حمل و نقل عمومی با موانعی همراه است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان با اشاره به افزایش و سهمیه بندی بنزین و افزایش تقاضا برای ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر مترو و شبکه اتوبوسرانی اشباع شده اما ناوگان با کیفیتی در اختیار نیست چرا که دولت ها همواره درک صحیحی از حمل و نقل عمومی نداشتند و این امر را یک نیاز ضروری نمی دیدند در صورتی که حمل و نقل مانند کالای اساسی یک کالای استراتژیک به شمار می رود و تا زمانی که موانع موجود برطرف نشود، بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل تحقق نخواهد یافت.

بیشتر بخوانیم:

آخرین قیمت ها در بازار خودرو ؛ وانت پراید ۶۰ میلیون تومان شد

طرح مالیات بر عایدی سرمایه و خرید خودرو چقدر عملی است؟

روش گازسوز کردن خودرو / تفاوت LPG و CNG + معایب و مزایای آنها

اعطای وام پنج میلیون تومانی به مالکان جهت دوگانه سوز کردن خودرو ها

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تیگو ۸ پرو با قیمتی پُررو / واقعیت‌ها درباره آمار فروش و قیمت این خودرو در کشورهای همسایه

تیگو ۸ پرو با قیمت نجومی خود کاری کرد که مفصل‌هایمان از هم جدا شد. زمانی که تعداد صفرهای...

سایپا تراکتور تولید می کند / تفاهم‌ نامه همکاری...

طی تفاهم‌ نامه همکاری بین سایپا و تراکتورسازی تبریز ، در سایت سوریه سایپا تراکتور و دیگر محصولات شرکت تراکتورسازی تبریز تولید خواهد شد. بیت...

گرانترین پیکان در بازار خودرو + جدول قیمت پیکان...

با وجو آنکه چندین سال از توقف تولید پیکان در کشور می گذرد، اما هنوز این خودرو خریدار دارد. طبق جدول قیمت پیکان در...

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی...

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ مشخص و...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

پست‌های مرتبط