دنا پلاس توربو اسپرت معرفی شد

از دست ندهید

به گفته مدیر عامل ایران خودرو نمونه جدید دنا پلاس توربو اسپرت برای عرضه آماده است و به زودی وارد بازار مصرف کشورمان می شود.

بیت ران –  چندی پیش در جریان بازدید از مجموعه «ایپکو» (تحقیقات موتور ایران خودرو) مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان داشت: «پیشرانه ارتقا یافته ای برای محصولات  شرکت ایران خودرو معرفی شده است و نمونه نهایی «دنا پلاس توربو اسپرت» آماده شده و بزودی قرار است به بازار معرفی شود.»

دنا پلاس توربو اسپرت

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اسپرت

این محصول جدید به پیشرانه EF7-TC Plus که نمونه ارتقا یافته EF7 توربو شارژ مجهز شده است. ۱۶۰.۸ اسب بخار قدرت، گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر از ویژگی های پیشرانه EF7 توربو پلاس است.

نسبت تراکم پیشرانه EF7 توربو پلاس ۹.۱ است که نسبت به EF7 توربو معمولی ۰.۲ بهبود پیدا کرده است. همچنین حداکثر گشتاور در EF7 توربو فعلی از ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است که در نمونه به روز شده (EF7 توربو پلاس)، در بازه ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه قابل استفاده خواهد بود.

در حال حاضر پیشرانه ۱.۷ لیتری موجود در خودروهای دنا پلاس توربو و سورن توربو، ۱۵۰ اسب بخار قدرت را به همراه گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری تولید می کند و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو می رساند.

نصب جعبه دنده دستی ۶ سرعته بر روی دنا پلاس توربو اسپرت

پیش از این مدیران ایران خودرو اعلام کرده بودند که با توجه به پایان یافتن پروژه جعبه دنده دستی ۶ سرعته قصد دارند آن را بر روی برخی محصولات نصب کنند و حال مشخص شده که این جعبه دنده بر روی خودرو دنا جدید نصب خواهد شد.

رینگ های ۱۶ اینچی تراش خورده مشکی از دیگر آپشن های این نمونه است که قابل سفارش است.

در خصوص سایر تغییرات و اضافه شدن برخی امکانات هنوز اطلاعات خاصی در دسترس نیست. به احتمال ایران خودرو نمونه اسپرت دنا پلاس توربو را در سال ۱۳۹۹ به بازار عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی و مشخصات کامل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدل‌های خارجی 

یاس ، خودروی الکتریکی شهری رونمایی می شود




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط