مسافربرهای شخصی غیر قانونی نرخ کرایه های خود را افزایش داده اند

از دست ندهید

پدیده جابه جایی مسافر با خودروهای شخصی سال هاست که در کشور رواج دارد و تاکنون نیز روشی برای حل و فصل این موضوع اجرایی نشده است، اما حالا افزایش نرخ کرایه مسافربرهای شخصی تبدیل به مشکلی تازه شده است.

بیت ران- با این وجود اما سازمان تاکسی رانی هر از گاهی در مورد شرایط خاص و فعالیت غیر قانونی مسافربر های شخصی نظر می دهد.

در تازه ترین اظهارات، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره تخلفات برخی از رانندگان تاکسی جهت دریافت کرایه اضافه از مسافران گفته است: هفته پیش بازرسان تعزیرات به صورت نامحسوس به برخی از خطوط تاکسیرانی مراجعه کرده بودند و پس از بررسی و کنترل اعلام کردند که در خطوط تخلفی انجام نگرفته است.

وی افزود: مسافربرهای شخصی اما از این موضوع مستثنی هستند و متاسفانه به دلیل اینکه نظارتی بر آنها وجود ندارد، نرخ کرایه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: از نظر ما فعالیت مسافربرهای شخصی غیرقانونی است و پلیس در فاز نخست باید با آنها برخورد کند. ما ضابط قضایی نیستیم که بخواهیم در این زمینه ورود کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه جابجایی مسافر با خهودروی شخصی غیرقانونی است، گفت: آژانس‌های مسافربری هم ساماندهی شده‌اند ولی نرخ آنها زیر مجموعه اتحادیه خودشان است و ما دخالتی در این زمینه نداریم.

 

نرخ رسمی کرایه تاکسی فعلا تغییر نمی کند

قنادان خاطرنشان کرد: فعلا نرخ کرایه‌های تاکسی تغییر نمی‌کند ولی در درازمدت تغییراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم داشت.

این درحالیست که در پی افزایش نرخ بنزین و سهمه بندی بنزین برای تاکسی های خطی، وضعیت نامشخصی در مورد مسافربرهای شخصی و نرخ کرایه آن ها اتفاق افتاده است.

طبیعتا سهمیه سوختی برای مسافربرهای شخصی در نظر گرفته نشده است.

این عامل باعث افزایش هزینه های تردد مسافربرهای شخصی شده است.

این عده نیز راسا نسبت به افزایش نرخ کرایه اقدام کرده اند.

حالا فعالیت این نوع تاکسی ها و افزایش نرخ کرایه به شکل توامان غیرقانونی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید:

سهمیه سوخت تاکسی بین شهری چگونه به رانندگان تعلق می گیرد؟

کمک‌ هزینه اسنپ برای تهیه بنزین تمدید شد

جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین برای وانت ها و تاکسی ها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط