سهمیه بندی سوخت براساس پیمایش؛ شرایط دریافت کارت سوخت هوشمند برای وانت بارها

از دست ندهید

از بهمن‌ماه امسال سهمیه سوخت وانت‌بارها براساس پیمایش تخصیص می‌یابد. درصورتی‌که رانندگان یا مالکان، کارت سوخت هوشمند نگیرند، با مشکل مواجه خواهند شد.

بیت ران – با اعلام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از بهمن‌ماه امسال سهمیه سوخت وانت بارها بر اساس پیمایش اختصاص پیدا می‌کند. اما اگر رانندگان یا مالکان، کارت هوشمند سوخت نگیرند، با مشکل مواجه خواهند شد.

عبدالهاشم حسن نیا اشاره کرد که بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل‌ونقل، هرگونه فعالیت در حوزه برون‌شهری کالا منوط‌به استفاده از اسناد حمل است. او در این باره گفت:

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درراستای ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌های برون‌شهری؛ ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور؛ ساماندهی ناوگان وانت‌بار فعال در حمل‌ونقل برون‌شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، در دستورکار قرار داده‌است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:

مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت‌بارها براساس پیمایش ثبت‌شده در اسناد حمل انجام شود. از این رو کلیه رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری می‌بایست اسناد حمل وانت بار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و… ) دریافت کنند.

روش‌های دریافت کارت هوشمند برای وانت‌بار

حسن نیا بیان کرد که برای رفاه حال متقاضیان، امکان ثبت‌نام غیر حضوری فراهم شده است. رانندگان و مالکان وانت‌بار که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکرده‌اند می‌توانند به یکی از روش‌های زیر نسبت به ثبت‌نام برای دریافت اسناد حمل بار اقدام کنند:

۱. ثبت‌نام غیر حضوری با مراجعه به زیرسیستم (sub domain) ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه کارت هوشمند سازمان راهداری در قسمت خدمات غیر حضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir

۲. ثبت‌نام حضوری با مراجعه به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت

کارت سوخت

دریافت گواهی عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد بعد از ثبت‌نام

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با گواهی عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد گفت:

برای تسهیل ورود متقاضیان، حداقل شرایط و مدارک لازم از رانندگان اخذ می‌شود. بنابراین مدارکی همچون برگ سلامت جسمی و روحی و نیز گواهی‌های عدم اعتیاد و عدم سو پیشینه پس از ثبت‌نام از متقاضیان اخذ خواهد شد.

او همچنین یادآور شد :

هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام به‌طور جداگانه ۲۰ هزار تومان، یعنی جمعاً ۴۰ هزار تومان، تعیین شده است.

تخصیص سوخت از بهمن صرفاً براساس پیمایش

حسن نیا اظهار داشت که زیرساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم شده است. به این ترتیب، از بهمن‌ماه سال جاری، سوخت ناوگان وانت‌بار براساس پیمایش ثبت‌شده در بارنامه تخصیص خواهد یافت. او به کلیه رانندگان و مالکان وانت بارهای بین‌شهری توصیه کرد که هرچه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و ثبت‌نام کنند تا در ماه‌های آتی برای فعالیت حمل‌ونقلی و اختصاص سوخت خودروهای خود دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانیم:

بنزین با چه قیمتی صادر می‌شود؟

آخرین وضعیت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

سایپا برای جایگزینی پراید و تولید رهام چه برنامه ای دارد؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط