کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

از دست ندهید

براساس آمارهای تازه منتشر شده خودروهایی که از سال ۲۰۰۰ به بعد تولید شده‌اند آتش سوزی‌هایی بزرگتر و با دمایی به مراتب بالاتر را تجربه می‌کنند. همین موضوع عاملی است که نشان می‌دهد چرا کپسول آتش نشانی باید در خودروها حضور داشته باشد.

بیت ران – براساس استاندارهای انجمن ملی آتش نشانی آمریکا ۴ نوع حریق ممکن است در خودروها رخ دهد که خاموش کننده آن نیز باید به تناسب انتخاب شود. این چهار نوع حریق عبارت اند از:

  • حریق کلاس A

ناشی از چوب، کاغذ، پارچه، لاستیک و سایر جامدات. کمترین میزان خطر در خودرو مربوط به این نوع حریق است و عمدتا خاموش کننده‌ها توانایی خاموش کردن این نوع حریق را دارند.

  • حریق کلاس B

این نوع حریق ناشی از بنزین، گازوئیل، روغن و سایر مایعات قابل اشتعال. در خودرو این نوع از حریق پرخطر محسوب می‌شود و اگر به موقع مهار نشود، می‌تواند آسیب قابل توجه به وسیله نقلیه وارد شود و حتی خطرات جانی شدید داشته باشد.

  • حریق کلاس C

ناشی از گازهای قابل اشتعال. این مورد در خودرو جزء موارد بسیار پر خطر محسوب می‌شود.

  • حریق کلاس E

ناشی از تجهیزات برقی و الکتریکی.

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو کدام است؟

بهترین کپسولی که برای خودرو مناسب است کپسول آتش نشانی پودر خشک یا ABC است که بیشتر برای اطفای حریق مایعات قابل اشتعال مانند بنزین و گازوئیل و همچنین مواد پلاستیکی موجود داخل کابین خودرو مورد استفاده قرار گیرد. البته کسپول آتش نشانی کف (فوم) نیز می‌تواند برای خودرو استفاده شود.

اما کپسول پودر خشک ABC به مراتب مزایای بیشتری دارد. برای مثال فوم یا کف ممکن است دچار یخ زدگی شود.

بهترین اندازه برای کپسول داخل خودرو نیز یک کپسول یک کیلوگرمی یا دو کیلوگرمی از نوع پودر خشک ABC است که زمان تخلیه آن به طور متوسط ۶ تا ۱۰ ثانیه است. البته انتخاب کپسول به محل قرار دادن آن و همچنین اندازه خودرو نیز بستگی دارد. برای ماشین‌های بزرگتر مثل ون یا کاروان بهتر است کپسول ۲ کیلویی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:

شرایط جدید پیش فروش خودرو جک S5 اتوماتیک ویژه دی ۹۸




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط