تمام آزادراه کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می شوند

از دست ندهید

پرداخت عوارض الکترونیکی چند وقتی است که در کشور آغاز شده است و اخیرا نیز خبر می رسد که به جای سیستم رایج اخذ عوارض، قرار است از سیستم پیمایشی استفاده شود تا پرداخت عوارض به شکل عادلانه تری توسط شهروندان انجام گیرد.

بیت ران – براساس سیستم پیمایشی رانندگانی که تردد کمتری دارند، رقم کمتری پرداخت می کنند و در مقابل رانندگان پر تردد نیز عوارض کامل مربوط به آزاد راه های کشور را به صورت الکترونیکی می پردازند.

بنابر اظهارات بهنام داودی، مدیرکل بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور، تا پایان امسال تمامی آزادراه‌ها به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز خواهند شد. چندی پیش این طرح به صورت آزمایشی در چهار آزادراه تهران-ساوه، قزوین-زنجان، تهران-قم و کرج قزوین اجرا شد. اکنون یازده آزادراه دیگر نیز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز خواهند گردید.

آشنایی با آزادراه‌های مچهر به سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی

در مرحله دوم، آزادراه‌های همت-کرج و منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز به سیستم فوق مجهز خواهند شد.

یازده آزادراه دیگر نیز عبارتند از: قم-کاشان، کاشان-نطنز-اصفهان، زنجان-تبریز،کرج- قزوین، قزوین-رشت، ساوه-سلفچگان، تهران-تبریز، کنارگذر شمالی مشهد، مشهد-باغچه، بندرعباس-بندر شهید رجایی، ارومیه-تبریز و کنارگذر غربی اصفهان. عملیات نصب تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی در این آزادراه‌ها انجام شده و هم‌اکنون تست‌های لازم برای صدور مجوز‌های اجرایی، در حال برگزاری است.

البته پروژه آزادراه همت-کرج، به دلیل تداوم زمان اجرای پروژه تا سال آینده، مدت زمان بیشتری را برای بهره برداری نیاز خواهد داشت.

این درحالیست که قرار بود آزاد راه همت به کرج تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری برسد اما حالا در زمیستان سال ۹۸ هنوز تاریخ دقیقی برای افتتاح این آزاد راه مهم اعلام نشده است.

علاوه بر مسیرهای گفته شده، قطعه چهارم آزادراه ارومیه-تبریز و محور بندرعباس-بندر شهید رجایی نیز در حال سپری کردن مراحل نهایی برای پیوستن به جمع آزادراه‌های مجهز به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی هستند.

بیشتر بخوانید:

نرخ عوارض آزادراه‌ها اعلام شد ؛ عوارض ۲۱ درصد گران شده است

قیمت طرح ترافیک جدید تهران چقدر است و محدوده اجرای طرح جدید کجاست؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط