ویژگی‌های موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر

از دست ندهید

موتورسیکلت برقی بی ام و E-Power رودستر به تازگی رونمایی شده است.  قابلیت‌های موتورسیکلت‌های برقی بی ام و با مدل S1000 RR قابل‌مقایسه هستند.

بیت ران – حسین ریحانی: به‌تازگی غول خودرو‌سازی بی ام و از موتورسیکلت برقی و پروتوتایپ E-Power Roadster را رونمایی کرده است. این مدل از برخی از فناوری‌های به‌کار رفته در موتورسیکلت مفهومی Vision DC Roadster بهره می‌برد. اما ظاهر موتورسیکلت الکتریکی و پروتوتایپ E-Power Roadster  شباهتی به موتورسیکلت مفهومی Vision DC Roadster ندارد؛ در عوض، عناصر طراحی از محصولات مختلف بی ام و در آن دیده می‌شوند.

فریم E-Power رودستر به‌طور اختصاصی طراحی شده و بخش انتقال قدرت نیز از آنِ خودروهای بی ام و است. بخش جلویی این مدل شبیه به مدل S 1000 R است؛ درحالی‌که قسمت عقب آن از مدل R1200RS به‌ارث رسیده است. بسته‌ی باتری مدل E-Power رودستر نیز متعلق به بی ام و سری ۲ پلاگین هیبریدی و موتور برقی آن نیز با بی ام و سری ۷ مخصوص بازار چین یکسان است. اما این موتورسیکلت یک نمونه‌ای اولیه است؛ از این رو، بی ام و تمرکز خود را روی قسمت فنی آن گذاشته و روی سایر بخش‌ها کار نکرده است.

موتورسیکلت برقی بی ام و

قدرت موتور برقی E-Power رودستر  برابر ۱۳۶ اسب‌بخار و گشتاور آن معادل ۲۰۰ نیوتن‌متر است. موتور برقی این موتورسیکلت به جعبه‌دنده‌ای تک‌سرعته متصل است که بنابر اعلام بی ام و، گشتاور نهایی را به ۱۵۰۰ نیوتن‌متر می‌رساند. برخلاف اکثر موتورسیکلت‌های برقی که نیروی موتور را با زنجیر یا تسمه به چرخ انتقال می‌دهند، در E-Power رودستر از میل‌گاردان برای انتقال نیرو به چرخ عقب استفاده شده است.

E-Power رودستر می‌تواند با وجود وزن ۲۹۰ کیلوگرمی آن، در ۲/۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. این میزان تنها ۰/۲ ثانیه از مدل S 1000 RR کندتر است.

مشکل شارژ کردن باتری موتورسیکلت برقی بی ام و

همچنین، این موتورسیکلت بی ام و از شارژر سریع DC نیز پشتیبانی می‌کند که قادر است در یک ساعت باتری ۱۳ کیلووات‌ساعتی آن را شارژ کند. مشکل موجود در رابطه با شارژ کردن باتری، افزایش دمای باتری است؛ چون با رسیدن دمای باتری به ۴۰ درجه‌ی سلسیوس سرعت شارژ آن کاهش پیدا می‌کند؛ ازاین‌رو، بی ام و به‌دنبال پیداکردن راهی برای بهبود خنک‌کاری باتری است. هدف این پروژه رسیدن به سرعت شارژ ۶ کیلومتر ظرفیت پیمایش به‌ازای هر دقیقه است تا با ۳۰ دقیقه شارژ بشود مسافت ۱۸۰ کیلومتر را طی کرد.

موتورسیکلت برقی بی ام و

در‌حال‌حاضر، این موتورسیکلت برقی در مراحل اولیه‌ی تولید توسعه‌ی خود قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که تا پنج سال آینده مدل نهایی و تولیدی آن رونمایی شود.

بیشتر بخوانیم:

وزیر نیرو: موتورسیکلت برقی در کلان شهرها فراگیر می شود

لامبورگینی از فناوری ابرخازن در خودروهای هیبریدی استفاده می‌کند

زشت‌ترین موتورسیکلت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند را بشناسید

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط