اعطای وام پنج میلیون تومانی به مالکان جهت دوگانه سوز کردن خودرو ها

از دست ندهید

درصورت همکاری بانک های خصوصی جهت پرداخت وام پنج میلیون تومانی بخش زیادی از هزینه های دوگانه سوز کردن خودرو ها پوشش داده می شود.

بیت ران _ با توجه به گفته های سرپرست مدیریت سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مذاکراتی برای اعطای وام ۵ میلیون تومانی برای دوگانه سوز کردن خودرو های شخصی با یکی از بانک‌های خصوصی کشور انجام شده است.

حسن قلیپور در این خصوص اظهار داشت: «تسهیلات دوگانه سوز کردن خودرو بلاعوض نخواهد بود اما درصورت نتیجه بخش بودن مذاکرات و اجرایی شدن آن، این تسهیلات بخش زیادی از هزینه‌های دوگانه‌سوز کردن خودرو ها را پوشش می‌دهد.»

وی همچنین افزود: «بعد از امضای تفاهم نامه با بانک ملت و تامین اعتبار مصوبه تبدیل یک میلیون چهارصد و شصت هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض اجرایی خواهد شد.»

بازپرداخت وام دوگانه سوز کردن خودرو ها از محل صرفه جویی بنزین

قلیپور ادامه داد:‌ «بازپرداخت اصل و سود این وام از محل صرفه‌جویی بنزین خودروهای عمومی دوگانه سوز شده شامل تاکسی ها،‌ آژانس های شخصی و وانت بارها صورت خواهد گرفت. گرچه این مصوبه سال گذشته صادر شده است اما به دلیل عدم هوشمندسازی جایگاههای سی ان جی هنوز اجرایی نشده است.»

وی همچنین افزود:‌ «به دلیل عدم تغییر اسناد خودروها، ۹۲۰ هزار خودرو که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دوگانه‌ سوز شده بود نیز مشکل تبدیل کارت سوخت داشتند،موضوعی که در مصوبه سال گذشته در نظرگرفته شده است،و براین اساس وزارت صمت باید این خودروها و سایر خودروهایی که در مراکزی به جز خودروسازی‌ها دوگانه‌ سوز شده‌اند را معاینه فنی کرده و برای آنها کارت سلامت صادر کنند تا اسناد خودرو نیز دوگانه‌سوز شود.»

دوگانه سوز کردن

ایمن سازی جایگاههای سی ان جی

به گفته قلی پور، در خصوص جایگاه‌ها نیز امکاناتی نصب شده تا ایمنی جایگاه و تمامی خودروهای دوگانه سوز حین سوخت‌گیری افزایش یابد.

سرپرست طرح سی ان جی ادامه داد: «بجز مواردی که مربوط به وانت‌های نیسان بود که در یکی از خودروسازی‌ها با مشکل دوگانه سوز شده بودند تاکنون اتفاقاتی که برای مخازن سی.ان.جی رخ داده مربوط به دستکاری مخازن بوده است. با توجه به آماده سازی اسناد مناقصه امیدواریم تا یکسال آینده پروژه هوشمندسازی به نتیجه برسد.»

وی در خصوص کمبود جایگاه سی.ان.جی در تهران نیز توضیح داد: «در حال حاضر تامین زمین مهمترین چالش پیش رو است زیرا در صورت تامین زمین بخش خصوصی آماده تاسیس جایگاه‌ها است. فعلا ۳۰۰ نقطه در شهرداری‌ها، پایانه‌ها و میادین میوه تره در شهر تهران شناسایی شده تا مشکل کبود جایگاه در پایتخت حل شود.»

سرپرست مدیریت سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در انتها در خصوص گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها نیز افزود: «در حال حاضر ۴ میلیون موتور سیکلت در تهران تردد می‌کنند و اگر تنها یک میلیون موتورسیکلت دوگانه سوز شود، ‌تاثیر قابل توجهی در مصرف بنزین و کیفیت هوا خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

هزینه ساخت موتور پایه گازسوز از خودروی های بنزینی دوگانه سوز بیشتر است

جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین بر اساس پیمایش برای وانت بارها و تاکسی های عمومی

آخرین اخبار کارت سوخت: سقف سهمیه سوخت وانت ها بر اساس بارنامه برداشته شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط