موتور پایه گازسوز با توجه به افزایش نرخ بنزین و سهمینه بندی آن، به یکی از موضوعات داغ روزهای اخیر تبدیل شده است. به گفته رییس یازدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، تولید این موتورها با تکیه بر توان داخلی در حال انجام است و ایران خودرو قصد دارد از این موتورها بر روی تمامی خودروهایش بهره بگیرد.
بیت ران- یازدهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت در روزهای پایانی بهمن و اوایل اسفند برگزار خواهد شد.
هدف این همایش، برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوزه تولید موتورهای درونسوز بوده است. ریاست این همایش را سید مصطفی میرسلیم بر عهده دارد. مطابق گفتههای او، پیشرانههای کاملا داخلی در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد که حاصل تلاش صنعتگران داخلی کشور است.
حرکت همه جانبه به سوی سوخت جایگزین و موتور پایه گازسوز
به گفته میرسلیم، میزان مصرف بنزین کشور روزانه در حدود 90 میلیون لیتر برآورد میشود. مجموعه وزارت نفت در سالهای گذشته موفق شده تا این حجم از بنزین مورد نیاز را خودش تولید کند و از واردات بنزین بینیاز شدهایم. سمت دیگر این رابطه قوای محرکه قرار دارد. قوای محرکه و سوخت مکمل یکدیگرند و بدون وجود یک طرف، طرف دیگر بیفایده خواهد بود. به همین دلیل با برگزاری همایشهای متعدد، سعی در بهبود عملکرد پیشرانهها داشتهایم.
در همین رابطه علیرضا صادقآبادی معاون وزیر نفت گفته است، از لحاظ قیمت باید توجه کرد موتورهای پایه گاز سوز گرانتر از خودورهای تبدیلی هستند.
خودروهای تک سوز تنها یک مخزن کوچک برای استمرار دارند اما دوگانه سوزها هر ۲ مخزن دارند.
معاون وزیر نفت افزود: باید به این نکته اشاره کرد سوخت اصلی خودروها پایه گازسوز، گاز است در حالی که سوخت اصلی خودروهای تبدیلی بنزین است.