31.7 C
Tehran
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

هزینه ساخت موتور پایه گازسوز از خودروهای بنزینی دوگانه سوز بیشتر است

از دست ندهید

طراحی های برتر تاریخ شورولت از نگاه طراح ارشد جنرال موتورز

وقتی سابقه یک قرنی شورولت را در صنعت خودرو سازی مرور کنیم، خودروهای زیبایی دیده می شوند که هر...

سرویس دوره ای خودرو شامل چه مراحلی می شود؟

با توجه به اهمیت سرویس دوره ای خودرو که می تواند از افزایش هزینه نگهداری خودرو در دراز مدت...
پروازهای اسرارآمیز بدون آگاهی از مقصد

هواپیمایی کانتاس و راه اندازی پروازهایی که مسافران نمی دانند مقصد کجاست

هواپیمایی کانتاس در استرالیا برای کم کردن آثار منفی اقتصادی کرونا پروازهایی را برنامه ریزی کرده است که در...

موتور پایه گازسوز با توجه به افزایش نرخ بنزین و سهمینه بندی آن، به یکی از موضوعات داغ روزهای اخیر تبدیل شده است. به گفته رییس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز، تولید این موتورها با تکیه بر توان داخلی در حال انجام است و ایران خودرو قصد دارد از این موتور‌ها بر روی تمامی خودروهایش بهره بگیرد.

بیت ران- یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت در روزهای پایانی بهمن و اوایل اسفند برگزار خواهد شد.

هدف این همایش، برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوزه تولید موتورهای درون‌سوز بوده است. ریاست این همایش را سید مصطفی میرسلیم بر عهده دارد. مطابق گفته‌های او، پیشرانه‌های کاملا داخلی در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد که حاصل تلاش صنعت‌گران داخلی کشور است.

حرکت همه جانبه به سوی سوخت جایگزین و موتور پایه گازسوز

به گفته میرسلیم، میزان مصرف بنزین کشور روزانه در حدود 90 میلیون لیتر برآورد می‌شود. مجموعه وزارت نفت در سال‌های گذشته موفق شده تا این حجم از بنزین مورد نیاز را خودش تولید کند و از واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم. سمت دیگر این رابطه قوای محرکه قرار دارد. قوای محرکه و سوخت مکمل یکدیگرند و بدون وجود یک طرف، طرف دیگر بی‌فایده خواهد بود. به همین دلیل با برگزاری همایش‌های متعدد، سعی در بهبود عملکرد پیشرانه‌ها داشته‌ایم.

در همین رابطه علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت گفته است، از لحاظ قیمت باید توجه کرد موتور‌های پایه گاز سوز گران‌تر از خودور‌های تبدیلی هستند.

خودروهای تک سوز تنها یک مخزن کوچک برای استمرار دارند اما دوگانه سوزها هر ۲ مخزن دارند.

معاون وزیر نفت افزود: باید به این نکته اشاره کرد سوخت اصلی خودروها پایه گازسوز، گاز است در حالی که سوخت اصلی خودروهای تبدیلی بنزین است.

بیشتر بخوانید:

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟

گازسوز کردن خودروها چه تاثیری بر بازدهی خودروهای بنزین سوز دارد؟

گازسوز کردن خودرو آری یا خیر؟ / میزان مصرف سوخت در خودروهای دوگانه سوز

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران...

تست خودرو دنا توربو اسپرت ؛ یک تست وحشتناک...

خودرو دنا توربو اسپرت پرشتاب‌ترین خودرو ایرانی است. این خودرو خوب راه می‌رود در شرایط خاص، اما این شرایط خاص چیست؟ بیت ران - امین...

قیمت موتورسیکلت سر به فلک کشید؛ هوندا 125 هم...

قیمت موتورسیکلت باز هم گران شد. طرح هوندا 125 به قیمت چهل و پنج میلیون تومان رسید. هوندا کلیک در ارزان ترین مدل 130...
بررسی فعالیت ۱۵ ساله خودروسازی کارمانیا

خودروسازی کارمانیا و خودروهای معرفی شده اما عرضه نشده...

خودروسازی کارمانیا احتمالاً رکورددار رونمایی از خودروهایی است که هیچ گاه عرضه نشدند. این خودروساز داخلی زمانی نماینده برند معتبر BYD در ایران بود....

عوارض آزادراه‌های کشور گران شد + جدول جدید نرخ...

بنابر اعلام مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عوارض آزادراه‌های کشور گران شد. جدول جدید نرخ عوارض را در...

پست‌های مرتبط