هزینه ساخت موتور پایه گازسوز از خودروهای بنزینی دوگانه سوز بیشتر است

از دست ندهید

امروز قیمت خودرو بالا نرفته است

احتیاط! دلالان مشغول کارند؛ خودرو پراید ۱۹۰ میلیونی وجود خارجی ندارد + قیمت

بازار راکد است و قیمت خودرو نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است. به تازگی قیمت ۱۹۰ میلیونی پراید...

جریمه نقدی پرتاب زباله از خودرو به بیرون اعلام شد

جریمه نقدی پرتاب زباله از خودرو به بیرون اعلام شد. بیت ران - رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس...

کیتون ها در راه ایران! / با محصولات جدید کارمانیا آشنا شوید

اخیرا، شرکت کارمانیا خبر از عقد قرارداد همکاری با کیتون موتور چین داد. احتمالا کارمانیا تعهدات باقی مانده محصولات...

موتور پایه گازسوز با توجه به افزایش نرخ بنزین و سهمینه بندی آن، به یکی از موضوعات داغ روزهای اخیر تبدیل شده است. به گفته رییس یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز، تولید این موتورها با تکیه بر توان داخلی در حال انجام است و ایران خودرو قصد دارد از این موتور‌ها بر روی تمامی خودروهایش بهره بگیرد.

بیت ران- یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت در روزهای پایانی بهمن و اوایل اسفند برگزار خواهد شد.

هدف این همایش، برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوزه تولید موتورهای درون‌سوز بوده است. ریاست این همایش را سید مصطفی میرسلیم بر عهده دارد. مطابق گفته‌های او، پیشرانه‌های کاملا داخلی در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد که حاصل تلاش صنعت‌گران داخلی کشور است.

حرکت همه جانبه به سوی سوخت جایگزین و موتور پایه گازسوز

به گفته میرسلیم، میزان مصرف بنزین کشور روزانه در حدود 90 میلیون لیتر برآورد می‌شود. مجموعه وزارت نفت در سال‌های گذشته موفق شده تا این حجم از بنزین مورد نیاز را خودش تولید کند و از واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم. سمت دیگر این رابطه قوای محرکه قرار دارد. قوای محرکه و سوخت مکمل یکدیگرند و بدون وجود یک طرف، طرف دیگر بی‌فایده خواهد بود. به همین دلیل با برگزاری همایش‌های متعدد، سعی در بهبود عملکرد پیشرانه‌ها داشته‌ایم.

در همین رابطه علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت گفته است، از لحاظ قیمت باید توجه کرد موتور‌های پایه گاز سوز گران‌تر از خودور‌های تبدیلی هستند.

خودروهای تک سوز تنها یک مخزن کوچک برای استمرار دارند اما دوگانه سوزها هر ۲ مخزن دارند.

معاون وزیر نفت افزود: باید به این نکته اشاره کرد سوخت اصلی خودروها پایه گازسوز، گاز است در حالی که سوخت اصلی خودروهای تبدیلی بنزین است.

بیشتر بخوانید:

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟

گازسوز کردن خودروها چه تاثیری بر بازدهی خودروهای بنزین سوز دارد؟

گازسوز کردن خودرو آری یا خیر؟ / میزان مصرف سوخت در خودروهای دوگانه سوز

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

امن‌ ترین خط هوایی جهان + ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲

با بررسی سایت ایرلاین ریتینگ ، امن‌ ترین خط هوایی جهان و نیز فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت...

نمایشگاه موتورسیکلت و تجهیزات جانبی چگونه بود؟ + از...

نمایشگاه موتورسیکلت با نمایش موتورسیکلت‌هایی مانند طرح هارلی، وسپا، پیاجو و پژو بسیار جذاب بود اما چه شرکت هایی در این نمایشگاه حاضر بودند...

ایران خودرو از توقف تولید پژو ۲۰۶ خبر داد...

توقف تولید پژو ۲۰۶ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است. اما خودروهای جایگزین پژو ۲۰۶ کدام محصولات این شرکت خواهند بود؟ بیت ران...

ناوهای هواپیمابر قدرت‌های نظامی جهان را بشناسید

در این گزارش با ناوهای هواپیمابر قدرت‌های نظامی جهان آشنا شوید. چند ناوهواپیمابر فعال در جهان وجود دارد و متعلق به کدام کشورهاست؟ بیت ران...

ارسال ماهواره از دل آسمان به مدار زمین ؛...

شرکت هوافضای " ویرجین اوربیت "( Virgin Orbit )، تجربه هفت ارسال ماهواره از دل آسمان به مدار زمین را دارد که در ادامه...

پست‌های مرتبط