نیسان به دنبال جدایی از رنو؛ سرنوشت نامعلوم هولدینگ آلیانس

از دست ندهید

براساس شایعاتی منتشر شده به نظر می رسد که نیسان به دنبال جدایی از رنو بوده و برنامه های خود برای این جدایی را سرعت بخشیده است.

بیت ران – گفته می شود که نیسان پس از اینکه مدیرعامل سابقش، کارلوس گوسن، از ژاپن، که در آنجا به دلیل اتهامات مالی تحت تعقیب بود، به خانه کودکیش، لبنان، فرار کرد برنامه ریزی های خود برای جدایی از رنو را سرعت بخشیده است.

یک منبع آگاه در این زمینه عنوان کرده است: «از سال گذشته نیسان در پی بررسی نقاط ضعف و قوت نگهداشتن اتحادش با رنو، خصوصا در زمینه مهندسی اشتراک تکنولوژی، بوده است. شروع این بررسی ها با رفتن گوسن از ژاپن مقارن شده است و در نتیجه هیچ نتیجه ای را به دنبال نداشته است.»

البته هنوز سازوکار این جدایی مشخص نشده و معلوم نیست که نیسان چگونه از بزرگترین سهام دار خود جدا خواهد شد. این برنامه ریزی ها در حالی اتفاق می افتد که رنو به ترمیم روابط اصرار دارد.

 

مشکل کار کجاست؟

دو کمپانی تلاش دارند که راه حل هایی برای مشارکت طولانی مدت و راه اندازی پروژه های صنعتی مشترک جدید پیدا کنند. البته تاکنون این تلاش ها به نتیجه ملموسی ختم نشده اند. به گفته یک مقام بلندپایه سابق رنو: «مشکل همین امروز است، وگرنه وقتی به آینده نگاه می کنیم، هیچ مساله پیچیده ای وجود ندارد.»

برخی از طرح هایی که در زمان گوسن کلید آن ها زده شد، در سال ۲۰۲۰ به سوددهی خواهند رسید. کراس اور الکتریکی نیسان بر پایه کانسپت آریا، اولین مدلی است که بر پایه پلتفرم الکتریکی مشترک دو کمپانی ساخته خواهد شد و سپس در سال ۲۰۲۱ نسخه مشابه آن توسط رنو شکل داده خواهد شد.

گفته می شود حتی در زمان مدیریت گوسن بر روی نیسان نیز عده ای مهندسان این کمپانی از فشارهای وارده برای تلفین دو کمپانی نیسان و رنو ناراضی بوده و این پروژه را شکست خورده پیش بینی می کردند.

بیشتر بخوانید:

رنو کپچر و رنو کلیو هیبریدی رونمایی شدند؛ خودروهای که قرار بود به ایران بیایند

یاس ، خودروی الکتریکی شهری رونمایی می شود

معرفی و مشخصات کامل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط