مکانیک غیرمجاز در تهران / تعدادی بساز بفروش قطعه بی کیفیت وارد می کنند

از دست ندهید

به گفته رییس سابق اتحادیه تعمیرکاران خودرو، چهار هزار مکانیک غیرمجاز در تهران ، بدون داشتن پروانه کسب فعالیت می کنند.

بیت ران – فاطمه باجلانی: رضا نیک آیین، رییس سابق اتحادیه تعمیرکاران خودرو در گفت و گو با بیت ران، تعداد مکانیک های مجاز در تهران را که از پروانه کسب برخوردارند، پنج هزار نفر اعلام کرد.

ترس از بیمه و مالیات دلیل کار بدون پروانه کسب

وی افزود: اگر به طور میانگین هر کدام از این افراد دارای یک خانواده سه نفری باشند، بالغ بر ۱۵ هزار نفر از این طریق امرار معاش می کنند، که با در نظر گرفتن واحدهای غیر مجاز این آمار، رقم قابل توجهی را تنها در تهران نشان می دهد که همین موضوع بر اهمیت توجه به این بخش تاکید دارد.

به گفته رییس سابق اتحادیه تعمیرکاران خودرو چهار هزار مکانیک غیرمجاز در تهران ، بدون داشتن پروانه کسب مشغول به کار هستند تا به این طریق هزینه های خود را کاهش دهند.

نیک آئین ترس از پرداخت بیمه و مالیات را از دلایل فعالیت غیر مجاز تعمیرکاران بدون پروانه کسب دانست و تاکید کرد که تمام تعمیرکاران مجاز بیمه هستند.

نیک آیین با اشاره به واردات لوازم یدکی، چین، ترکیه، فرانسه، هند و آلمان را از مهمترین کشورهای هدف برای واردکنندگان در این بخش ذکر کرد و افزود: با وجود اینکه از پیش از انقلاب اسلامی شهر تبریز مهمترین تولید کننده لوازم یدکی آنهم با کیفیت بسیار بالا بود و محصولات آن در این بخش قابل رقابت با بهترین جنس های وارداتی است، اما بدلیل نبود حمایت لازم، بیشتر از لوازم یدکی خارجی که حتی از کیفیت پایینی نیز برخوردارند، در کشور استفاده می شود.

برخی بساز بفروش ها لوازم یدکی بی کیفیت وارد می کنند

او با بیان اینکه بسیاری از واردکنندگان لوازم یدکی خوردرو تنها به دنبال سود بالا هستند، ادامه داد: برخی واردکنندگان در این بخش به هیچ وجه شعور و دانش فنی ندارند و تنها به دنبال وارد کردن جنس ارزان هستند.

وی با اظهار تأسف از اینکه خیلی از افراد در شغل های غیرمرتبط و تنها بدلیل سودجویی، اقدام به واردات می کنند، گفت: به طور مثال حتی ما بساز بفروش سراغ داریم که لوازم یدکی خودروی ارزان و بی کیفیت از کشور چین وارد می کند.

رییس سابق اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، با بیان اینکه استفاده از لوازم یدکی بی کیفیت وارد شده، هزینه رانندگان را افزایش می دهد، افزود: برخی از تعمیرکاران غیرمجاز به دلیل آشنا نبودن با لوازم یدکی بی کیفیت، علاوه بر آسیب رساندن به خودروها، بقیه شاغلین این بخش را نیز زیر سوال می برند.

او با تاکید بر اینکه در کشور چین نیز جنس مرغوب در بخش لوازم یدکی، وجود دارد، افزود: واردکنندگان سودجو به دلیل بالا بودن سود در این بخش فقط به دنبال لوازم یدکی ای هستند که برای آنها هزینه کمتر و سود بیشتری داشته باشد و توجه به کیفیت برای آنها معنایی ندارد.

مالکان کدام خودروها بیشتر به تعمیرکار مراجعه می کنند؟

وی رانندگان، پراید، پژو و ال ۹۰ را بیشترین مراجعه کنندگان به تعمیرکاران خودرو دانست و گفت: متاسفانه ماشین های تولید داخل از کیفیت پایینی برخوردارند و بطور خاص پراید در بحث کیفیت، پایینترین کیفیت را هم دارد که به همین دلیل با حذف آن از بخش تولید، جان افراد کمتری به مخاطره می افتد.

نیک آیین ضمن اشاره به تأمین ۷۰ درصد نیاز لوازم یدکی خودروی کشور از طریق واردات، ادامه داد: ۳۰ درصد بقیه نیاز کشور در این بخش از طریق تولید داخل تامین می شود که در صورت حمایت از بخش تولید می توان این درصد را بسیار بالاتر برد.

رییس سابق اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران، افزایش قیمت بنزین را در بالا رفتن هزینه های تعمیرکاران و در نتیجه دریافتی آنها از مراجعه کنندگان موثر دانست.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت برخی لوازم یدکی خودرو ؛ مردم از تعمیر ماشین منصرف می شوند

اجرت تعمیرات جلوبندی خودرو هم گران شد + لیست تعمیر انواع خودرو

اجرت جدید تعمیرات انواع ام وی ام و ماکسیما اعلام شد + قیمت

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط