عوارض و مالیات خرید و فروش خودرو برای سال ۹۹ اعلام شد + جدول

از دست ندهید

تغییر استراتژی درآمد زایی کشور در دوران تحریم های باعث شده تا تمرکز بیشتری بر تامین درآمد بر اساس مالیات به وجود آید و در همین راستا مالیات خرید و فروش خودرو نیز برای سال ۹۹ به روز رسانی شده است.

بیت ران – هنوز درصد تغییرات در حدول مالیات خرید و فروش و عوارض نقل و انتقال خودرو در سال ۹۹ مشخص نیست.

با این حال جداول اعلامی در رابطه با مالیات خرید و فروش خودرو با تغییراتی همراه است.

۱- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقالات خودروهای تولید داخل

۲- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه نقل و انقال خوردهای وارداتی

۳- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل

۴- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات خرید و فروش خودرو و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه خودروهای وارداتی با رعایت نکات ذیل (جهت اجرا در سال ۹۹ برای خودروهای تولید و مونتاژ داخل و سال ۲۰۲۰ میلادی برای خودروهای وارداتی) ارسال می‌شود.

تبصره های مالیات خرید و فروش خودرو در سال ۹۹

الف) با توجه به تبصره یک ماده اصلاحی قانون ثبت، مبنای وصول حق ثبت در مورد انواع خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و غیرسواری تولید داخل یا وارداتی حسب مورد مأخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با درنظر گرفتن تقلیل مصرح در ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

ب) مالیات، عوارض و حق ثبت سایر انواع خودروهای خاص و خدماتی که لوازم و تجهیزاتی از قبیل جرثقیل، بالابر، بنکر و میکسر بر روی آنها نصب شده است.

براساس بهای فروش و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی تعیین شده برای خودروهای مربوط با توجه به نوع، تیپ، مدل و شاسی آن از ردیف‌های مندرج در جداول مذکور قابل محاسبه و وصول خواهد بود.

ج) در اجرای تبصره ۶ ماده ۴۲ قانون ذکر شده، قیمت فروش انواع خودروهای تولید با مونتاژ داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که حسب مورد، بعد از تاریخ مقرر در تبصره مذکور تولید و یا به کشور وارد می‌شوند، توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی این سازمان اعلام می‌شود.

همچنین از آنجایی که ارزش و مدل سال اعلام شده در جدول ۳ و ۴ مربوط به مالیات و عوارض شماره‌گذاری انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین مطابق ارزش مندرج در جدول یک و ۲ مربوط به مالیات نقل و انتقال انواع خودرو بوده، مقتضی است برای اخذ مالیات و عوارض شماره‌گذاری خودروهایی که مدل سال آنها در جدول یک و ۳ فاقد ارزش بوده، مراتب از دفتر مذکور استعلام شود.

منبع: فارس

مالیات خرید و فروش خودرو

مالیات خرید و فروش خودرو

بیشتر بخوانید:

تغییرات قیمت خودروهای پرفروش داخلی در بازار

شرایط فروش ایران خودرو ویژه پانزدهم دی‌ماه اعلام شد

تاخیر دوبرابری موعد تحویل خودروها در شرایط فروش فوری خودروسازان




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط