خودروی استیو مک کوئین با قیمت ۳.۴ میلیون دلار به‌فروش رسید

از دست ندهید

خودروی استیو مک کوئین بازیگر مشهور آمریکایی که در فیلم سینمایی «بولیت» سوار می‌شد، در یک حراجی به ارزش ۳.۴ میلیون دلار فروخته شد. این خودرو با میلغ ۳.۴ میلیون دلار رکورد سال قبل حراجی را شکست.

بیت ران – خودروی فورد ۱۹۶۸ موستانگ که استیو مک کوئین در فیلم تعقیب و گریز بولیت سوار می‌شد، یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای سینمای آمریکا است. چندی پیش این خودروی استیو مک کوئین در یک حراجی واقع در فلوریدا به فروش رسید.

خودروی استیو مک کوئین

ادر واقع این حراجی بزرگترین حراجی خودرو به شمار می‌رود. به‌گفته دیوید مورتون رئیس بازاریابی این حراجی، بیشترین مبلغی که تا کنون به ازای خودروی موستانگ در یک حراجی پرداخت شده، متعلق به خودروی استیو مک کوئین در فیلم سینمایی بولینگ است. البته هنوز هویت خریدار این خودرو به‌صورت عمومی اعلام نشده است.

او در ادامه بیان کرد: چکش فروش بر روی قیمت ۳.۴ میلیون دلار فرود آمد. اما با توجه به هزینه خریدار، مبلغ پرداختی نهایی به ۳.۷۴ میلیون دلار رسید. او همچنین اضافه کرد که رکورد فروش سال گذشته در حراجی ۲.۲ میلیون دلار بود. این خودرو با ارزش ۳.۴ میلیون دلار، رکورد فروش حراجی در سال گذشته را شکست.

خودروی استیو مک کوئین توسط بدلکار اون هم هدایت می‌شد

رئیس بازاریابی این خراجی در ادامه افزود:

[trx_quote top=”inherit” bottom=”inherit” left=”inherit” right=”inherit”]این ماشین بدون تعمیرات است و آثاری از زنگ زدگی در آن دیده می‌شود. این خودرو که از دسته خودروهای عضلانی به شمار می‌رود، به رنگ سبز بوده و در فیلم سینمایی بولیت به مدت ده دقیقه در یک سکانس حضور داشت.

این اتومبیل بدون حداقل قیمت در حراجی به فروش گذاشته شد. این تصمیم می‌توانست صاحبان حراج را به قیمت پایین وادار کند. اگر چه این اتومبیل به‌عنوان خودروی استیو مک کوئین شناخته می‌شود؛ اما این ماشین توسط بدلکار او یعنی باد اکینز هم هدایت می‌شد.[/trx_quote]

مورتون در ادامه اشاره کرد که در پایان فیلم‌برداری فیلم، این خودرو به یک کارمند از کمپانی برادران وارنر فروحته شد. پس از آن هم این اتومبیل توسط یک کارآگاه پلیس نیوجرسی خریداری شد. این پلیس در سال ۱۹۷۴ این خودرو را به ازای مبلغ ۶۰۰۰ دلار به رابرت کرنان فروخت که تا سال ۲۰۱۴ و پیش از مرگش هم آن را در اختیار داشت.

این شخص پیشنهادات زیادی، از جمله پیشنهاد خود استیو مک کوئین، برای خرید این خودرو را رد کرده بود. استیو مک کوئین در سال ۱۹۷۷ به این شخص نوشته بود:

[trx_quote top=”inherit” bottom=”inherit” left=”inherit” right=”inherit”]تقاضا می‌کنم خودروی موستانگ مرا برگردان. من خیلی دوست دارم که آن را در خانواده نگه دارم.[/trx_quote]

مک کوئین در سال ۱۹۸۰ و در سن ۵۰ سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانیم:

خودروهای گران‌قیمت در حراجی Scottsdale 2019

پر فروش ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ در بازار آمریکای شمالی

پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط