جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین براساس پیمایش برای وانت ها و تاکسی های عمومی

از دست ندهید

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در بیان جزئیات تازه از سهمیه بندی بنزین ، سهمیه بندی بنزین دسته‌های مختلف خودروها را تشریح کرد.

بیت ران -پوریا محمدیان دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به ایسنا گفته است: با تشریح سهمیه بندی سرویس مدارس بااشاره به ثبت اطلاعات و مشخصات سرویس مدارس در سامانه‌ «سپند» گفت: این سامانه‌ پایش ناوگان دانش آموزی را برعهده دارد و اطلاعات سرویس مدارس از جمله تعداد و هویت راننده و خودرو سرویس مدرسه را ضبط و ثبت می‌کند.

پیمایش، جایگزین سهمیه ثابت خودروهای عمومی می شود (دی ۹۸)

با اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت از ساعت صفر ۲۵ آبان، کارت‌های سوخت و سهمیه‌های اعلامی برای صاحبان خودرو و مردم دوباره اهمیت پیدا کرد.

براساس این طرح هر خودروی شخصی در هر ماه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی دارد و خودروهای حمل‌و‌نقل عمومی مانند تاکسی و وانت و… از ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر سهمیه می‌گیرند. بدین ترتیب سوخت آزاد نیز به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان تعیین شده است.

این درحالی است که پس از ۴۰ روز اجرای این طرح، مسئولان با شناسایی نقاط ضعف، سهمیه‌های سوخت و روش آن را اصلاح می‌کنند.

درهمین ارتباط روز گذشته تازه‌ترین تغییرات سهمیه‌ها برای خودروهای عمومی از جمله وانت بارها و سواری‌های کرایه از سوی مسئولان اعلام شد.

در همین زمینه مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: از ابتدای بهمن ماه کف و سقف سهمیه سوخت سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین‌شهری حذف شده و بر اساس طرح پیمایشی شدن، مابه‌التفاوت آن طبق عملکرد و پیمایش رانندگان به شماره حساب‌شان واریز می‌شود

سهمیه ۱۲۰ لیتری سرویس مدارس (آبان ۹۸)

وی با بیان اینکه در قالب این سامانه میزان پیمایش سرویس مدرسه از منزل به مدرسه دانش آموز احصا می‌شود گفت: آن چه که در پروژه سهمیه بندی سوخت برای ما اهمیت دارد میزان پیمایشی است که به ازای خدمات ارائه شده سهمیه به خودروها تعلق می‌گیرد. با توجه به فراهم شدن زیر ساخت‌ها توانستیم این سامانه را معرفی کنیم و سرویس مدارس را به عنوان گروه جدیدی که سهمیه به آنها تعلق می‌گیرد معرفی کنیم.

محمدیان تاکید کرد : براساس تصمیماتی که گرفته شده به آن دسته از خودروهایی که در سامانه سپند اطلاعات آنها ثبت شده و  اطلاعاتشان تایید می‌شود، تا سقف ۱۲۰ لیتر برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۸۰ لیتر برای خودروهای دو گانه سوز سهمیه بنزین اختصاص می‌یابد.

سهمیه ۳۰۰ لیتری برای تاکسی‌های اینترنتی (آبان ۹۸)

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در تشریح اختصاص سهمیه تاکسی‌های اینترنتی گفت: در خصوص تاکسی‌های اینترنتی به این نحو عمل می‌شود که خودرویی از نظر ما مشمول سهمیه بندی  می‌شود که بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش با مسافر در سامانه در هر ماه  برای آن ثبت شود. اگر خودرویی در این حیطه قرار گرفت و این شمولیت را داشته باشد براساس پیمایش سهمیه به آن تعلق می‌گیرد اما این سهمیه بندی تا سقف ۳۰۰ لیتر در هر ماه برای خودروهای تک سوز و تا سقف ۱۸۰ لیتر برای خودروهای دوگانه سوز خواهد بود البته باید قیمت سفر تاکسی‌های اینترنتی ثابت نگه داشته شود.

به گفته وی، به عبارتی دیگر مابه‌تفاوت این سهمیه را در کارت مالکین تاکسی‌های اینترنتی شارژ می‌کنیم. اعتباری که در کارت سوخت شارژ می‌شود تنها در جایگاه می‌تواند تسویه حساب بنزین از طریق آن صورت گیرد.

سهمیه ۶۰۰ لیتری ون‌تاکسی‌ها (آبان ۹۸)

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه درباره سهمیه تاکسی‌ها نیز گفت: برای تاکسی‌هایی که کارتشان شارژ می‌شود ۲۰۰ لیتر برای دوگانه سوز و ۴۰۰ لیتر برای خودروهای تک سوز سهمیه درنظر گرفته شده است، البته در حال حاضر ۹۵ درصد ناوگان تاکسیرانی دوگانه سوز است و تنها ۵ درصد خودروهای تک سوز هستند. برای ون‌ها نیز با توجه به مصرف و پیمایش بالایی که دارند سهمیه سوخت ۶۰۰ لیتری به آنها تعلق می‌گیرد.

محمدیان بااشاره به شارژ کارت سهمیه تاکسی‌ها درباره شارژ کارت تاکسی‌های اینترنتی گفت: برای تاکسی‌های اینترنتی  چون افراد مختلف دایما در آن مشغول به کار می‌شوند و تعدادی هم بعد از ثبت نام فعالیت نمی‌کند نمی‌توانیم دسته خاصی تعریف کنیم اما با سیستم‌های نظارتی و پایشی آنها را شناسایی می‌کنیم و در این حوزه ما به تفاوت قیمت بنزین در کارت اعتباردار آنها شارژ می‌شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در پاسخ به این سوال که آیا بستر پایش تاکسی‌های اینترنتی فراهم شده است یا خیر گفت: این تاکسی‌ها در داخل سامانه‌هایی قرار گرفتند که به صورت برخط موقعیت مکانی همه سفرهای آنها ثبت می‌شود لذا ما دسترسی کامل به این سامانه‌ها داریم و مقرر شده سامانه تجمیعی در وزارت کشور راه اندازی شود که براساس آن، پیمایش تاکسی‌های اینترنتی را رصد کنیم و بر همان اساس سهمیه به آنها تعلق بگیرد.

سهمیه ۶۰ تا ۳۰۰ وانت‌بارها (آبان ۹۸)

محمدیان در تشریح سهمیه وانت‌بارها نیز گفت: سهمیه وانت بارها به این صورت است که دو دسته وانت‌های پر مصرف و کم مصرف به آنها سهمیه تعلق میگیرد به این ترتیب که وانت‌های پر مصرف بنزینی تک سوز ماهانه ۳۰۰ لیتر ، وانت‌های پرمصرف دوگانه سوز ماهانه ۱۲۰ لیتر، وانت‌های کم مصرف تک سوز بنزینی ماهانه ۲۰۰ لیتر وانت‌های کم مصرف بنزینی دو گانه سوز ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: این سقف سهمیه تا دو ماه آینده با تایید اتحادیه وانت‌ها به آنها تعلق می‌گیرد و پس از آن سامانه‌ای همانند تاکسی‌های اینترنتی برای آنها مهیا می‌شود که به صورت برخط پیمایش آنها رصد شود. به نحوی  که این سامانه با معیارهای ما مهیا شود و اطلاعات وانت‌ها را به صورت برخط ثبت کند براساس پیمایش آنها سهمیه تعلق می‌گیرد که ممکن است از سقف موجود هم بالاتر برود. البته اگر پیمایشی نداشته باشند نیز سهمیه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد در حقیقت در این دوره تلاش ما این است که براساس پیمایش به متقاضی واقعی که خدماتی ارائه می‌دهد بتوانیم کمک کنیم.

سهمیه ۷۵۰ لیتری تاکسی‌های بین شهری پلاک «ع» (آبان ۹۸)

محمدیان در تشریح سهمیه تاکسی‌های بین شهری تاکید کرد: تاکسی‌های بین شهری پلاک «ع» خودروهای که با این مشخصات تک سوز باشند با توجه به پیمایش بالای که دارند ۷۵۰ لیتر ماهانه به آنها سهمیه تعلق می‌گیرد که کار این دسته از خودروها با سازمان راهداری خواهد بود. همچنین خودروهای که در این دسته دوگانه سوز هستند نیز ماهانه ۴۵۰ لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: به سازمان راهداری اعلام کرده‌ایم که در فرصتی دو ماه اگر در بستر سامانه‌های نظارت و پایش اقدامات لازم را انجام دهد و سامانه‌ای را برای پایش طراحی کند به آنها نیز براساس پایش سهمیه تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص آژانس‌های مسافر بری تاکید کرد: اتحادیه مربوطه آنها نیز مقرر شده سامانه‌ای را ظرف دو ماه آینده مهیا کند تا براساس پیمایش سهمیه به آنها تعلق بگیرد در حقیقت ما منعطف عمل می‌کنیم تا با بهره گیری از بستر آی تی اطلاعات واقعی را تولید کنیم  و با نظارتی که انجام می‌دهیم سوخت را هدفمند به خودروها تخصیص می‌دهیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در خصوص تعلق بسته‌های حمایتی به تاکسیرانان گفت: در این حوزه صحبت‌های انجام شده و کار کارشناسی نیز در حال انجام است اما هنوز بسته‌های حمایتی قطعی نشده که گزارش آن را ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید:

نرخ کرایه تاکسی ، اسنپ و تپسی با چه تصمیمی روبه رو شده اند؟

قیمت بنزین سوپر در سهمیه بندی جدید چگونه محاسبه می شود؟ + جزئیات

تشدید روند نظارتی در طرح سهمیه بندی بنزین اجرا می شود / برخورد با اخلال گران

کسانی که کارت سوخت ندارند حتما بخوانند ؛ راه های دریافت کارت سوخت چیست؟

تاثیر قیمت بنزین بر تورم سالانه کشور چند درصد خواهد بود؟ / محاسبات بانک مرکزی

گرانی نرخ سوخت تعدادی هواپیمای باری کشور را زمین گیر کرده + قیمت سوخت هواپیما

درآمد ناشی از افزایش نرخ بنزین برای دولت چقدر است و به چه حسابی واریز می شود؟

محدودیت سوختگیری با کارت جایگاه به حالت سابق بازگشت + جزئیات سهمیه هر نفر

قیمت جدید بنزین و سهمیه بندی آن مشخص شد + جزئیات قیمت و سهمیه تیپ خودروها

 




9 دیدگاه

  1. سلام من راننده تک سوز آریو هستم و ماهیانه ۴۰۰ لیتر سهمیه بنزین دارم و در توانم نیست از بنزین لیتری ۳۰۰۰تومان استفاده کنم در ماه آذر به مدت ۱۵ روز بیکار بودم و شرمنده خانواده شدم دررصورتی افساط و گرافتاری رانندگان تاکسی مخصوصا تک سوز (بنزین) ما چه کار کنیم روزانه بین ۲۵ الی ۳۰ لیتر مصرف داریم و راننده ۱۳۳ تاکسی بیسیم هستم و تمام امورات زنندگی خانواده ام با همین تاکسی هست و به هیچ عنوان خودرو تاکسی آریو دوگانه نمیشود لطفا مسعولین کشور فکری برای قشر رانندگان تاکسی تک سوز بکنند

  2. سلام من راننده تاکسی تلفنی هستم و از وقتی که بنزین سهمیه بندی شده بنزین آزاد ٣٠٠٠ تومانی استفاده میکنم و هیچ سهمیه ای به تاکسی تلفنی داده نشده با این وضع اصلاً به صرفه نیست لطفاً مسعولین پیگیری کنن

  3. سلام من راننده کامیونت وزن یا همان وانت نیسان هستم که پلاک ماشینمم عمومی هست ودارو ندارم همین ماشینه وکل خرج ومخارج خانواده ام و با این وانت در میارم حالا اومدن واس ماشین پلاک عمومی ۱۲۰لیتر در ماه بنزین واریز میکنن از این ور هم هر سه ماه یک بار باید واسه ماشین معاینه فنی بگیرم چون میگن پلاک عمومی هست باید بگیری هر سه ماه یک بار حالا من چیکار کنم راهنمایی کنین لطفا چون واقعا موندم چیکار کنم.ممنون

  4. سلام من راننده تاکسی برون شهری هستم واقعا گرونی و تورم غیر قابل تحمل شده دخل و خرج اصلا با هم جور در نمیاد دولت باید نسبت به حمایت رانندگان فکری بکنه لوازم و قطعات بصورت دولتی و به قیمت سوبسیدی در اختیار رانندگان قرار بده واقعا وضعیت بغرنج شده

  5. باسلام سپاسگذاری ازمسولان من راننده تاکسی برون شهری هستم ۷۵۰لیتربنزین استفاده میکردیم امورات رابه سختی پیش مبردیم بایک بچه معلول واقعاسخت است دراین دوره گرونی زندگی راپیش ببریم دراین ماه سحمیه بنزین من ۴۰۰کردن بااین تورم چکارکنیم چراماشین من تک سوزاست تاکسی خطی هرروزی۳۰لیترمصرف داریم خودم راننده دارمبفکرماهم باشید

  6. لطفا اطلاع رسانی کنید ما رانندگان تاکسی برون شهری آیا چهارصد لیتر کفاف کارمون را می کنه آخرش چی میشه ا حداقل روزانه سی لیتر مصرف داریم با مسیرهای دویست کیلومتری

  7. سلام وقت بخیر متاسفانه بسیاری از اخبارهایی که مدیران برای ثبت پیمایش اعلام میکنند صحت نداره و در استان گلستان تا همین لحظه هیچ اژانسی انجام نداده و نمیتونه که انجام بده اول اینکه اژانسها در حال ورشکستگی هستند و از کجا کامپیوتر و مودم و اینترنت تهیه کنن و دوم اینکه رانندگانی که در اژانس موندن و به تاکسی اینترنتی نرفتن اگر قرار بود چند میلیون هزینه گوشی کنن که خوب اونها هم میرفتن و بسیاری از اونها سواد کارکردن با اون رو ندارن سوم اینکه دفترهای اژانس تلفنچی استخدام میکردن که در حد تلفن جواب دادن تخصص داشته باشه و حقوقش هم کم هست ولی الان کسی که کامپیوتر و اینترنت رو بلد باشه با حقوق اون بازنشسته میاد کار کنه؟خیلی از اژانسها مدیرانشون از صبح تا شب خودشون تلفن جواب میدن مثل خودم چون نمیتونیم حقوق بدیم و حتی اجاره دفترهامون چند ماه عقب افتاده و هیچکس به فریاد ما نمیرسه حداقل شما صدای ما باشبد لطفا

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط