تویوتا لندکروزر هیبریدی در راه است؛ عملکرد اقتصادی برای بزرگترین آفرودر ژاپنی

از دست ندهید

شایعات جدیدی حاکی از این هستند که تویوتا در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ای هیبریدی از نسل جدید لندکروزر را رونمایی خواهد کرد.

بیت ران- حسین ریحانی: نسل فعلی تویوتا لندکروزر که روی خط تولید قرار دارد در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. تا به امروز این خودرو بروزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده است تا بتواند همچنان با رقبای دیگر خود رقابت کند. با اینکه قدیمی بودن لندکروزر نتوانسته فروش این خودرو را کاهش دهد اما فروش خوب این خودرو دلیل نمی‌شود که تویوتا در فکر نسل آینده‌ای برای شاسی بلند محبوب خود نباشد.

به تازگی در سایت‌های خودرویی اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهند نسل آینده‌ی لندکروزر در ماه آگوست با پیشرانه‌ای هیبریدی رونمایی خواهد شد.

اقدام تویوتا برای تولید نسخه‌ی هیبریدی از لندکروزر چندان هم جای تعجب ندارد چون تویوتا چند هفته‌ی پیش اعلام کرد که نام Venza را نیز به عنوان یک خودروی هیبریدی استفاده خواهد کرد و نسل‌های بعدی سینا و پریویا را نیز با موتور هیبریدی تولید خواهد کرد.

مشخصات احتمالی نسل جدید لندکروزر

گفته می‌شود لندکروزر هیبریدی از پیشرانه‌ی هیبریدی ۳.۵ لیتری V6 استفاده خواهد کرد که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۶ نیوتون‌متر گشتاور دارد. این موتور جایگزین موتور ۴.۶ لیتری V8 فعلی این خودرو خواهد شد. موتور ۴.۶ لیتری لندکروزر در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود. این موتور ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

تویوتا هنوز اعلام نکرده که آیا تولید مدل ۵.۷ لیتری V8 لندکروزر را هم که مخصوص بازار آمریکاست متوقف خواهد کرد یا نه. منابع خبری همچنین گزارش کرده‌اند که نسل بعدی لندکروزر روی پلتفرم TNGA تویوتا ساخته خواهد شد. با اینکه لندکروزر در پلتفرم TNGA استفاده خواهد کرد ولی همچنین شاسی نردبانی خواهد داشت. وزن این خودرو نیز کاهش پیدا خواهد کرد تا به این ترتیب کاهش قدرت آن در عمل احساس نشود.

همچنین گفته می‌شود گیربکس ۶ دنده‌ی خودکار این خودرو با یک گیربکس CVT و سیستم چهارچرخ محرک دائمی جایگزین خواهد شد. به گفته‌ی یکی از وبسایت‌های خودرویی ژاپن طراحی ظاهری نسل بعدی لندکروزر نیز انقلابی خواهد بود و تویوتا جلوپنجره‌ای مشابه با دیگر محصولات جدیدش را در این مدل استفاده خواهد کرد. درون کابین لندکروزر دو چیدمان سه ردیف یا دو ردیفه وجود خواهد داشت که ظرفیت خودرو را به ۵ الی ۸ نفر می‌رسانند. این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.\

بیشتر بخوانید:

رونمایی از تویوتا راو۴ ۲۰۲۰ نسخه TRD در نمایشگاه شیکاگو

تویوتا لندکروزر Heritage Edition معرفی شد

منبع: Motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط