19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری؛ پیشرفت معکوس در صنعت موتورسیکلت ایران

از دست ندهید

کوییک آر اس / کوییک RS در سایپا معرفی می شود + مشخصات

کوییک آر اس / کوییک RS نام جدیدترین مدل از خانواده کوییک است که به زودی معرفی می شود. بیت...

قیمت چری آریزو 5 و 6 پس از کاهش 37 هزار تومانی اعلام شد

شرکت مدیران خودرو آخرین قیمت چری آریزو 5 و 6 را پس از افزایش 500 هزار تومانی و کاهش...

پکیج تیونینگ لارته دیزاین برای شاسی بلندهای بی ام و معرفی شد

شرکت تیونینگ لارته دیزاین (Larte Design) از پکیج تیونینگ جدیدی برای شاسی بلندهای بی ام و X3، X4 و...

اجبار در تولید موتور انژکتوری به جای موتورسیکلت های 125 سی سی کاربراتوری، چند سالی است که گریبان صنعت موتورسیکلت سازی ایران را گرفته است.

بیت ران – ورشکستگی بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات موتورسیکلت های چینی از عواقب این اقدام بود.

اما حالا چندماهیست که معدود تولیدات موتورسیکلت مجهز به موتور انژکتوری در نهایت توسط خریداران کاربراتوری می شوند.

این اتفاق عجیب شاید در جهان کم نظیر باشد.

تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری معمولا باعث افزایش آلودگی و کاهش توان می شود.

این درحالیست که به گفته نایب رئیس انجمن قطعه سازان موتورسیکلت:

موتور انژکتوری موتورسیکلت ها در تعمیرگاه ها کاربراتوری می شود!

فعالیت گسترده کارگاه های زیر زمینی برای تبدیل موتور انژکتوری به کاربراتوری

به گفته حبیب الله محمودان هم اکنون علاوه بر فعالیت بسیاری از واحدهای تعمیرگاهی، دهها سایت برای تبدیل انژکتور به کاربراتور در این زمینه فعالیت کرده و اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می کنند.

با وجود اینکه بر روی کارت سوخت بسیاری دارندگان موتورسیکلت کلمه انژکتور ثبت شده اما افراد اقدام به تغییر و تبدیل به کاربراتور کردند که به هیچ وجه قابل شناسایی نیست.

هزینه پایین تعمیر و نگهداری موتورهای کاربراتوری در مقایسه با انژکتوری ها بسیاری از خریداران را به سمت تبدیل موتورهای انژکتوری به کاربراتوری تشویق می کند.

براساس برخی گفته ها، کیفیت پایین سیستم انژکتور دلیل کاربراتوری کردن این موتورهاست.

تاکنون مسئولان واکنشی نسبت به این اقدام عجیب نشان نداده اند.

افزایش آلودگی هوا مهمترین مضرت این اقدام است.

موتور انژکتوری به طور کلی سوخت کمتری مصرف می کند.

در پی این تحولات قیمت موتورسیکلت های ارزان در کشور به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

در حال حاضر ارزان ترین موتورسیکلت بازار بیش از 10 میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

تردد ۱۰ میلیون خودرو با آلایندگی یورو ۲ در سرتاسر کشور

وزیر نیرو: موتورسیکلت برقی در کلان شهرها فراگیر می شود

تخلفات معاینه فنی افزایش یافت / ورود روزانه بیش از ۵۵۰ هزار خودرو به تهران

92 دیدگاه

  1. کودوم احمقی گفته مصرف انژکتور کمتر از کاربراتوره من اردی دارم انژکتوره پدر پیکان داره کاربراتوره پیکان صدی۸ لیتر بنزین مصرف میکنه آردی صدی ۱۴لیتر مصرف میکنه هر قطعه ای میشه تو انژکتور عوض کردم تا مصرف بیاد پایین فرقی نکرد الان کاربرات وصل کردم مصرفش اومد تو ۸ لیتر هی بگین انژکتور بهتره مصرفش کمه😅😅😅

  2. من تعمیر کار موتور سیکلت هستم،، خیلی مراجعه دارم برای تبدیل انژکتوری به کاربراتور دارم

  3. مصرف سوخت و استاندارد یورو ۳ یا ۴ ربطی به انژکتور و کاربراتور نداره در متور سیکلت، اما فرق انژکتور با کاربراتور تو اینه که موتور انژکتوری بسیار حساسسه حتی اگر تولید کشور ژاپن باشه و استهلاک بالاتری داره،تعمیر کار حرفه ای وجود نداره،قطعاتشون نیست و… طرف هم میره سر وقت کاربراتور،البته موتورهای کاربراتوری خوبی در جهان ساخته میشن.ارزون ترین موتور انژکتوری خوب هم فکر نکنم زیر ۱۸۰۰ دلار باشه.

  4. قدرت کاربراتور از انژکتور بیشتره و این موضوع حتی در ماشین هم هست تو یوتیوب هم میتونید فیلم های معتبر و حرفه ای تست توسط تیونر هارو ببینید.
    انژکتور های موتور سیکلت کیفیت بسیار پایینی داره و اصلا دقیق نیست و شمع دوده میزنه درحالی که اگر کاربراتور تنظیم باشه سره شمع ها یزره هم دوده نمیزنه.

  5. کجاش کاربراتور باعث افت توان میشه.اتفاقا دلیل اصلی اینکه تبدیل به کاربراتور میکنن به خاطر ضعیف بودن توان موتورای انژکتوره که خوب راه نمیره و میگیرن کاربراتور میکنن که بهتر راه بره

  6. موتورسیکلت انژکتوری بنده خریدم واقعا بیچاره شدم همش تعمیرگاه هستم حسگر ها گرون نایاب و تعمیرکار خوب وجود ندارد بنده کارمند پست هستم اصلا کیفیت ندارن موتورسیکلت های انژکتوری مصرف بنزین زیادی دارند هوا را بیشتر آلوده میکنن

    • سلام من از خراسان رضوی هستم شهرستان تربت حیدریه پسرخالم تیزپرمدل۹۹ انژکتور دارد من احسان مدل۹۵کابرات انژکتور خوبه وفقط باید مراقبت کنید از تربت داشتیم با پسر خالم میرفتیم روستا که موتورخاموش شود وقتی باتری نگاه کردیم دیدیم فیروزه موتورسوخته وقتی سیم فیروزبهم زدیم انژکتور سوخت حالا هرکی بگه خوبه اشتباه میکنه کابراتور خوبه نه باتری میخواد نه فیروز انژکتورقطع بشه بیچاره میشی همون خاموش میشه اگر تو جاده خاموش بشه میخواهی چکارکنی کابرات قطع بشه نمیفهمی به خانه برسی میبینی استاردنمیخوره فقط کابراتور راستی انژکتور می ترسی گازبدی هم می ترسی بسوزه من الان هرکی میبینم انژکتور کابراتورمیکنن حتا رفیقام میگه انژکتور اگر کابرات کنی بدردنمیخوره بازهم اندازه موتورم راه نمیره پسرخاله انژکتور کابرات کرده ۲۰۰تیزپرداره من احسان ۱۵۰ دارم نمیتونه منو بگیره داداش کابرات بهتر نه انژکتور حتا بایدموتورها کارخانه کابرات بزنه انژکتور

    • من خیلی به گوه خوری افتادم یک سال موتور انژیکتور خریدم هیچ تمیرکاری دست نمی زنه همیشه اذیت میشم همه خاموش میشه ریپ زدن 😭😭😭😭

      • داداش منم همین مشکل رو داشتم بردم کاربرانش کردم حل شد. انژکتور خیلی اذیت می‌کنه تهش صافی بنزین نداره من باکم زنگ زده بود زنگها هی میرفتن سوزن های انژکتور رو می‌گرفتن موتور ریپ میزد ۲ سری شستشوی باک و انژکتور بردم ۵۰۰ تومن خرج کردم درست نشد بیخیال انژکتور شدم الان بردم کاربراتور کردم راحت شدم شما هم به انژکتور دیگه خرج نکن درست شدنی نیست کیفیت قطعاتشون واقعا پایینه

  7. سلام من دوتا موتور دارم یکی کاربرات یکی انژکتور خروجی پمپ بنزین انژکتور پلاستیکیه و نزدیک قاب سوپاپه که اگه حرارت زیاد بشه و بنزین بپاشه بیرون خدا میدنه چه بلایی سر آدم میاره (آتش سوزی) موتورهای مثلا ایرانین(چینی بی کیفیت)وقتی داغ میکنن صدای موتور عوض میشه و مصرف هم بالا میره..مشکل اصلی بی ارزشی ریال نصبت به دلاره روز به روزم بدتر میشه در آمد با ریااااااال خرید با دلار سر تا پا این مملکتو فساد و گند برداشته هیچ راه حلی نیست..هر بی مدیریتی سر ضعیفترن قشر پیاده میشه

    • سلام من از خراسان رضوی هستم شهرستان تربت حیدریه پسرخالم تیزپرمدل۹۹ انژکتور دارد من احسان مدل۹۵کابرات انژکتور خوبه وفقط باید مراقبت کنید از تربت داشتیم با پسر خالم میرفتیم روستا که موتورخاموش شود وقتی باتری نگاه کردیم دیدیم فیروزه موتورسوخته وقتی سیم فیروزبهم زدیم انژکتور سوخت حالا هرکی بگه خوبه اشتباه میکنه کابراتور خوبه نه باتری میخواد نه فیروز انژکتورقطع بشه بیچاره میشی همون خاموش میشه اگر تو جاده خاموش بشه میخواهی چکارکنی کابرات قطع بشه نمیفهمی به خانه برسی میبینی استاردنمیخوره فقط کابراتور راستی انژکتور می ترسی گازبدی هم می ترسی بسوزه من الان هرکی میبینم انژکتور کابراتورمیکنن حتا رفیقام میگه انژکتور اگر کابرات کنی بدردنمیخوره بازهم اندازه موتورم راه نمیره پسرخاله انژکتور کابرات کرده ۲۰۰تیزپرداره من احسان ۱۵۰ دارم نمیتونه منو بگیره داداش کابرات بهتر نه انژکتور حتا بایدموتورها کارخانه کابرات بزنه انژکتور

  8. سلام من از خراسان رضوی هستم تربت حیدریه پسرخالم تیزپرمدل۹۹ انژکتور دارد من احسان مدل۹۵کابرات انژکتور خوبه وفقط باید مراقبت کنید من از تربت داشتیم با پسر خالم میرفتیم روستا که موتورخاموش شود وقتی باتری نگاه کردیم دیدیم فیروزه موتورسوخته وقتی سیم فیروزبهم زدیم انژکتور سوخت حالا هرکی بگه خوبه اشتباه میکنه کابراتور خوبه نه باتری میخواد نه فیروز انژکتورقطع بشه بیچاره میشی همون خاموش میشه اگر تو جاده خاموش بشه خواهی چکارکنی کابرات قطع بشه نمیفهمی به خانه برسی میبینی استادنمیخوره فقط کابراتور راستی انژکتور می ترسی گازبدی هم می ترسی بسوزه من الان هرکی میبینم انژکتور کابراتورمیکنن حتا رفیقام میگه انژکتور به کابرات کنی بدردنمیخوره بازهم اندازه موتورم راه نمیره پسرخاله کابرات کرده ۲۰۰تیزپرداره من احسان ۱۵۰ نمیتونه منو بگیره داداش مبرات بهتر نه انژکتور

  9. سلام من خراسان رضوی زندگی میکنم یه کارگر سر ساختمون بنایی میکنم یه انژکتور خریدم بدبخت و بیچاره کرده منو خیلی آشغاله یه شماره نمایندگی جایی که کاربرانش کنم وکسی داره بفرسته برام

  10. دنیا و تکتاز 125 کاربراتور… حیف ک تا 95 بیشتر کاربراتور تولید نشد… تکتاز 125 سالاره… راحت 150 و 200 رومیگیره… میگی ن بشین تست کن… مسجدسلیمان

  11. من یه موتورسیکلت انژکتوری ۱۶۹ سی سی mkz خریدم
    خیلی زود داغ میکنه
    افتضاحه
    با چند نفر آدم خبره و با تجربه مشورت کردم گفتن تنها راه حل تعویض انژکتور به کاربراتور هستش
    انژکتور خیلی پیچیده هست و دنگ و فنگ داره و اعصاب خورد کنه
    پول بیاد دستم سریع میرم کاربراتوریش میکنم خودم رو راحت میکنم

    • موتورسیکلت های انژکتوری جدید مثل پالس و tvs و بنلی و… هیچ مشکلی ندارند یا به ندرت در سیستم سوخت رسانی به مشکل میخورند ولی نوع انژکتور سوار شده بر روی موتورهای طرح هندا یک مدل بی‌کیفیت و من درآوردی از انژکتور است که باعث ایجاد خرابی های زیاد و از طرفی هزینه های اضافی تعمیر یا تعویض میشود!

      بهتره وقتی مسئولان قانونی را میگذارند فکری هم به حال کیفیت تولید قطعات بکنند که در آینده بار اضافه هزینه های اضافی روی دوش مصرف کننده نداشته باشد!

      خودم دوساله پالس انژکتور سوار میشم شش ماه پیش
      یه خورده بدکار میکرد بردم نمایندگی دیاگ زد هنوزم موتورم مثل ساعت کار میکنه و مشکلی ندارم نه تو شتاب نه چیز دیگه ای

  12. سلام من موتور سیکلت انژکتور دارم مدل ۹۸ ۵۰۰۰ تا کارکرده پدرمو درآورده از بس خرجش کردم.هر روز یه جاش خرابه و میلنگه الانم میخوام برم کاربراتوریش کنم خودمو راحت کنم‌

  13. سلام بچه ها اگه موتور انژکتوری دارین برین کاربراتی کنید سرعتش هم زیاد میشه و زود داغ نمیکنه انژکتور خیلی پیچیده هست ولی کاربراتور خیلی راحته موتور انژکتور اگه تو جاده خاموش کنه دیگه روشن نمیشه مث ماشین میمونه خلاصه اگه موتور سیکلت انژکتوری دارین برید کاربراتوری کنید خودتون متوجه خوبی هاش میشید و می‌بینید چه مزایای داره عالیه

  14. سلام
    الان من موتورمو که انژکتور بوده کاربرات کردم اگه یه موقع پلیس بگیره مشکلی پیش نمیاد؟
    چون تو سندش خورده انژکتور

  15. اساتید گرامی… اون موتورایی ک شما میگید قطعا هندا 125 باک فلزی عهد بوووقه یک لطفی بکنید برید موتور بی کلاچ سوار بشید یا بنلی سوار بشید بعد ببینید انژکتور چیه.
    او دسته از دوستانی هم ک ادعا میکنن کاربرات 125 سی سی 200 انژکتورو میگیره یک لطفی بکنن حتما با TVS بندازن ببینن چندچندن

    • چرت نگو عزیزم این بحث ما درباره موتور 125 هونداست نه درباره tvs عزیزم شما پول میدی ما بخوایم tvs بخریم

  16. آقا من اولین موتورم رو سال 98 یه 125 انژکتور خریدم. پدرم رو درآورده. سیستم برق و انژکتورشون افتضاحه. همون ساعت اول فقط دوتا خیابون راه رفت و دیگه روشن نشد که نشد. چند وقت یه بار یهو ریپ میزنه. خاموش میشه. یه بار وقتی ریپ زد رله پمپ و ای سی یوش سوخت. فقط یه نفر تو کل شیراز درست میکرد که یه پول گزاف و هنگفتی ازم گرفت.
    اگه کاربراتش کنم تو این مملکت که دیوونه خونست به هر دلیل بیخودی میگیرن دیگه عمرا آزادش نمیکنن چون کاربرات شده و عملا موتور نو سگ خور میشه. تو سندش خورده انژکتور اگه اتفاقی بیفته بیمه هیچ خسارتی نمیده حتی یک ریال. پول بیمه هم اجبار بود تا پلاک بشه. موقع فروش مجبوری بدون سند و … فقط به یه قولنانه اکتفا کنی. کسی هم انژکتور نمیخره. اوضاع هرروز داره بدتر از دیروز میشه. هرسال کیفیتا میاد پایین گرون تر میشه و نظارتی هم نیست. دارن از هر طریقی مردم رو تیغ میزنن و اذیتشون میکنن. دیگه کسی نفس راحت نمیتونه بکشه

    • باید کاربراتش کنی مال منم همین مشکلو داشت هفته یه شمع عوض میکردم الان کاربرات کردم راضیم

  17. برادران سلام خواستم بگم تو را خدا موتور انژکتوری نخرید بیچارتون میکنه من خریدم دیونم کرده

  18. زمانی که قرارداد طراحی پژو ۴۰۵ ایران را برای نخستین بار بستند، ایران خودرو از پژو خواست که این خودرو را مخصوص بازار ایران با موتور کاربراتوری طراحی کند. پژو ۴۰۵ فرانسه انژکتوری بود! در مدل جی ال از یک موتور قدیمی ۱۸۰۰ و سپس از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی کاربراتوری شده استفاده شد که هرگز بر روی پژو ۴۰۵ فرانسه نصب نشده است. این داستان سابقه کهنی دارد و جدید نیست.

  19. سلام
    یه موتور انژکتوری مدل 97 خریدیم. البته سال 98 . دقیقا یک سال داریم. الان حدود ده روزه خاموشه ، روشن نمیشه ، هر جا هم که میریم کسی سر در نمیاره. هر قطعه ، سنسور ، بالای پانصد هزار تومانه ، کدوم و باید عوض کنیم ، دقیقا همین مدل موتور ، کاربراتوریش و داشتیم پنج سال بدون هیچ مشکلی سوار شدیم تا فروختیم. حالا موندیم چه کنیم
    صرفا جهت اطلاع خواستم باهاتون درمیون بزارم

  20. موتورهای چینی بهتره کاربراتوری بشند چون قطعات بی کیفیت هست و مخصوصا توی شهرستان و مسیر های دور طرف رو توی راه میگذاره بیچاره میشه …در ضمن برای یه موتور 125مصرف سوخت آنچنانی فرق نداره اونی که میگند مصرف فرق داره برای خودرو مخصوصا پژو هست

  21. سلام من یه برمودا۲۰۰انژکتور خریدم مثل چی پشیمونم سرعتش با۱۲۵ یکیه یهوم وسط خیابون خاموش میشه خلاصه افتضاحه

  22. دوستانی که تبدیل به کاربرات کردن سرعتش چطوره؟ با اونی که از کارخونه کاربرات میاد فرق میکنه یا درست مثله کاربرات ساخت کارخونه میشه؟میخوام انژکتور بگیرم کاربراتش کنم

  23. اصلا. کی گفته انژکتور بده
    دوستم ستم موتور ۱۲۵ مدل ۱۳۹۸ داره. و من. حالا نمی گم موتورم مدل چنده خجالت می کشم اگه کنجکاوید بزنید. تاسیس کارخانه سهند. کی بوده. یه مدل پایین تر از اون. به هر حال اون سریع تر. می ره

  24. سلام الان موتور احسان شکاری رو به کاربرات کنی هزینش چند در میاد خودم احسان مدل ۱۴۰۰ خریدم یک هفته نیست خریدم میخوام کاربرات کنم چقدر در میاد هزینش هنوز هم تو باکش بنزین نریختم کارکرد ۰روشن نشده هنوز

  25. انژکتور بهتر است چون دقیق و منظم کار میکند فقط باید یک صافی قبل از رسیدن بنزین به سیستم انژکتور قرار دهید تا بنزین تمیز به انژکتور برسد.تمام اشکالات مربوط به بنزین کثیف است.موفق باشید

  26. سلام دوستان من متور صفر ۱۲۵ خریدم مدل ۱۴۰۰ پدرمو در اورده همش ریپ میزنه ب نظر شما اگه کابراتش کنم حل میشه یا بفروشمش؟

    • سلام موتور منم مدل 98انژکتوریه همش ریپ میزنه مصرف سوختش هم زیاده.دلم میخاد کاربراتش کنم یکی میگه خوبه یکی میگه بده

  27. آخه من موتور کویر ۲۰۰ سی سی گرفتم صفر الان حدود دو ملیون خرج کردم ولی بازم درست کار نمیکنه ، مجبورم برای اینکه بتونم استفاده کنم دو تومن دیگه بدم کاربرات کنم راحت بشم ،چند بار وسط چهار راه یهو خاموش شده کم مونده از روم رد بشن ،این مسئولین باید این شرکتهارو مجبور کنن که سی ملیون پول میگیرن یه چیزی بدن دست مردم که کار کنه

  28. موتورهای سیکلت به دو نوع است.hov و sohc
    انواع موتوری هایی که سیلندر بلند تر دارند hov هستند مثل هوندا ۱۲۵.hov ها با انژکتور سازگاری ندارد. حتی شرکت هوندا این نوع موتورها را هنوز کاربراتور تولید میکند ولی ۴ سوپاپ

  29. سلام بنده موتور ۱۲۵به پر انوزکتوری دارم گوش شیطان کر مدل ۹۸ است یکبارهم اذیتم نکرده مصرفش عالیه سرعتش هم بدنیست با ریموت روشن خاموش میکنم ۰

  30. یعنی جل بگیره در شرکت موتورسازی انژکتوری…هر دیقه یه مشکل

    تریل بهرو ۲۰۰سی سی جی وای گرفتم صفر مدل۱۴۰۰ چهل کیلومتر راه نرفت سبم کشی سوزوند..الان ۲ماهه یه سیم کشی گیرم نمیاد….با بدترین متریال و بالاترین قیمت ممکن و بی کیفت ترین حالت وسیله تحویل مشتری میدن…روز ب روز قیمتا میبرن بالا کیفیتا پایین…..صد رحمت به موتور کاربراتوری

  31. خدمت اون دسته از دوستانی که میگن موتور رو کاربرات کنی ، دیگه کاریش نمیشه کرد ، واسه بیمه که ربطی به بازدید موتور نداره ، مدارک انژکتوری رو میبری ، موتور رو با خیال راحت بیمه کن ،،، واسه فروش هم اگه خواستی سند بزنی ،،، به خریدار میگی داداش من برای راحتی و خرج نکردن موتور رو کاربرات کردم ، میخوای انژکتورش کن ،،، بعد برو ده تا سند بنام خودت بزن ،،،، کسی که موتور سوار باشه ، دنبال این حرفها نیست ،،، نهایت موتور گیر افسر هم بیافته ،،، ی جریمه بابت انژکتوری به کاربراتی میدی ، والسلام ،،، خیلی از افسرها هم متوجه این قضیه نمیشن ،،، بشن هم هیچ قانونی تا الان وضع نشده####

  32. داداش کاربرات صد البته با این قطعات ضعیفی که انژکتور روی موتور طرح اندک پیاده میکنن ، بهتره!!! ولی برای بیمه کردن مشکلی نداری ، چون شرکت بیمه موتور رو که نمیخواد ، مدارک موتور رو میخواد ، بخوای بفروشی به طرف میگی موتور انژکتور بوده کاربرات کردم ، واسه بیمه فقط باید الحاقیه بگیره مشکلی پیش نیاد ، اگه هم نهایت خواست سند به نام بزنه با خرج خریدار موتور رو ببره انژکتور کنه ،،، با سند همخوانی داشته باشه ، بعد سند به نام بزنه تا جایی از لحاظ قانون های مندرآوردی تعویض پلاک گیر نکنن …… والسلام ، التماس دعا

  33. سلام من موتور خشک خریدم هم روز اول راه ب راه کاربراتش کردم .انژکتور اصلا بدرد نمیخوره .ی قطعش خراب ش گیر نمیاد خیلی بده .کربرات هم بیشتر راه میره همم راحت تر الان ی هندای هست ۲۰سال کار میکنه با ی کاربرات .حالا انژکتور ی ماه کار میکنه ریپ میزنه درست کردنشم ایراد داره از. لوازم ی کاربرات میخاد موبین .قوطی برق شارژر کویل سیم کشیم همون درست میشه لازم نیست بگیرین اگ ی باک بگیرین بهتره اگزوزم که یک پیچ میخاد کور میشه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط