مکمل های بنزین کاربردی ندارند؛ توصیه عجیب شرکت ملی پخش به رانندگان ایرانی

از دست ندهید

پیمان کارگر کیست؟ درباره موفق ترین ایرانی در صنعت خودرو بیشتر بدانید

پیمان کارگر هم اکنون توانسته است بالاترین مقام را در صنعت خودرو در میان ایرانیان بدست آورد. او پس...

بالاترین قیمت پراید در معاملات چقدر بوده است؟

این روزها اخباری مبنی بر قیمت های حدود 90 میلیون تومانی پراید به گوش می رسد، اما بالاترین قیمت...

سازمان حمایت پاسخگو نیست، خودروساز هم گران‌فروشی می‌کند

با وجود پیگیری‌های مکرر در زمینه افزایش بی‌رویه قیمت‌ خودرو و گران‌فروشی برخی شرکت‌های خودرویی؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و...

با توجه به گفته‌های سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هیچ‌کدام از خودروهای موجود در کشور به مکمل های بنزینی نیاز ندارند و لازم نیست که افراد از این مواد افزودنی و مکمل های بنزین استفاده کنند.

بیت ران ـ فاطمه کاهی توضیح داد که تاکید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بر عدم استفاده از مکمل‌های بنزینی است. وی تصریح کرد: «این موضوع مربوط به تمام خودروها حتی خودروهای خارجی می‌شود و عرضه مواد افزودنی و مکمل های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست.»

کاهی اضافه کرد: «حتی استفاده از مکمل‌هایی که استاندارد کافی نیز دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه بنزین عرضه شده در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور مطابق با استانداردهای شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و توزیع می‌شود.»

پیش از این شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عرضه مواد افزودنی و مکمل های بنزین مورد تأیید شرکت ملی پخش نیست.

مکمل های بنزین

اختلاف نظر جایگاه‌داران با شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی

درست پس از افزایش قیمت بنزین بسیاری از جایگاه‌دارها عرضه بنزین سوپر را متوقف کرده و اعلام کردند که توزیع این سوخت از لحاظ اقتصادی برای آن‌ها به صرفه نیست. عرضه به نسبت کمتر بنزین سوپر سبب شده که برخی از جایگاه‌دارها مالکان خودروها را مجبور به استفاده از مکمل های بنزینی کنند و این در حالی است که چندین سال است که استفاده از این مکمل‌ها توصیه نمی‌شود.

نکته ای که در انتها نباید نسبت آن غافل شد این است که علیرغم این توصیه ها استفاده از بنزین معمولی کشورمان برای برخی از خودروهای خارجی مضر است.

چرا که بنزین معمولی در ایران با اکتان 87 توزیع می‌شود و این در حالی است که برای بسیاری از خودروهای خارجی توصیه شده است که فقط اکتان 93 به بالا استفاده شود.

بیشتر بخوانیم:

احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو برای سال ۹۹.

کسی مسئولیت ترخیص خودروهای مانده در گمرک را نمی پذیرد .

هزینه ساخت موتور پایه گازسوز از خودروی های بنزینی دوگانه سوز بیشتر است

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تولید خودرو برلیانس H330 با چراغ خاموش/پارس خودرو از قیمت آن به بیت ران گفت

پارس خودرو در حال تولید خودرو خودرو برلیانس H330 در این شرکت با تیراژ محدود و کاملا چراغ خاموش...

احتمال قیمت گذاری خودرو لوکس در بورس کالا

احتمال قیمت گذاری خودرو لوکس در بورس کالا قوت گرفت. این گروه از خودروها شامل قیمت گذاری دستوری همچون خودروهای اقتصادی نیستند. بیت ران -...

موتور سایپا آریا سه سیلندر است / همراه مشخصات...

شرکت تیوان زیر مجموعه گروه بهمن نسل جدید موتورهای سه سیلندر ایرانی که با همکاری شرکت AVL اتریش ساخته شده است را معرفی کرد،...

ابهام‌های شورای نگهبان در رابطه با طرح ساماندهی صنعت...

ابهام‌های شورای نگهبان در رابطه با طرح ساماندهی صنعت خودرو رفع شد. بیت ران - سخنگوی شورای نگهبان گفت که این شورا نسبت به طرح...

با بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان آشنا شوید

در این مطلب به بزرگ‌ترین هواپیماهای موجود در جهان خواهیم پرداخت. در بین این هواپیماها، نمونه‌های مسافری، باری و نظامی وجود دارند. بیت ران -...

پست‌های مرتبط