بنزین با چه قیمتی صادر می‌شود؟

از دست ندهید

بنابر آخرین اخبار منتشر شده هر لیتر بنزین در حال حاضر با قیمت ۶۸۹۱ تومان صادر می شود که نسبت به دو سال گذشته از نظر ارزش دلاری با کاهش مواجه شده است.

بیت ران _ طبق آخرین ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی، هر تن بنزین معمولی ۵۸۴ دلار قیمت دارد که با در نظر گرفتن دلار نیمایی بهای تومانی آن حدود شش میلیون و ۸۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان می شود.

 با توجه به قیمت ۱۵۰۰ تومانی که اکنون برای بنزین سهمیه‌ای تعریف شده است، اختلاف قیمت صادراتی و فروش داخلی به ۵۳۹۱ تومان می‌رسد. همچنین بنزین آزاد هر لیتر ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که در مقایسه با نرخ صادراتی ۳۸۹۱ تومان ارزان‌تر است.

بنزین

در خصوص بنزین سوپر وضعیت کمی متفاوت است و هر تن از آن با بهای ۵۹۶ دلار به فروش می رسد. این رقم با در نظر گرفتن دلار نیمایی حدودا هفت میلیون و ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

مقایسه ارزش گذاری بنزین و سایر فراورده های نفتی در سال جاری با سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که از لحاظ دلاری کاهش قیمت صورت پذیرفته است. به طوری که در هر تن‌بنزین از ۶۲۶ به ۵۸۴ دلار و هر تن بنزین سوپر از ۶۳۹ به ۵۹۶ دلار رسیده است. اما در این فاصله نرخ دلار افزایش داشته است؛ به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰۰ تومان بوده که اکنون تا مرز ۱۲ هزار تومان در بازار نیمایی معامله می‌شود.

براساس اطلاعات رسمی، درآمد دولت از کاهش مصرف بنزین داخلی و صادارت بنزین صرفه جویی شده به سالی ۳۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

این رقم می تواند بخشی از هزینه های جاری کشور در زمان تحریم ها را جبران نماید.

با این وجود قیمت سوخت داخل کشور در مقایسه با سرانه درآمد، قابل توجه به نظر می رسد.

بیشتر بخوانیم:

قیمت کوییک R توسط سایپا اعلام شد؛ ۶۹ میلیون تومان برای تغییرات ظاهری

گازسوز کردن خودرو آری یا خیر؟ / میزان مصرف سوخت در خودروهای دوگانه سوز

هزینه گازسوز کردن خودروهای ایرانی؛ مزایا و معایب استفاده از سوخت CNG چیست؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط