برخی از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی به حالت تعلیق درآمدند

از دست ندهید

نیسان جوک ۲۰۲۰، امکانات بیشتر با قیمت بهتر

نیسان ، دومین نسل جوک را به تازگی رونمایی کرده است و این خودرو در مدل ۲۰۲۰ وارد بازار...
تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار موتورسیکلت؛

ادامه کاهش قیمت موتورسیکلت ؛ پیش بینی کاهش سی درصدی قیمت موتورسیکلت

با توجه به انتخابات آمریکا و پیشتازی جو بایدن نامزد حزب دموکرات، بازار موتورسیکلت که به دلیل فصل سرما...

سیستم هشدار نقطه کور در خودرو چیست؟

سیستم هشدار نقطه کور یا BSM امروزه در حال تبدیل شدن به یک آپشن متداول در خودروهای مدرن است....

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد اجرای سه مورد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی به حالت تعلیق درمی‌آید.

بیت ران- معاون این سازمان طی نشست مطبوعاتی این خبر را اعلام کرده است.

به دلیل شرایط کشور، امکان اجرای سه استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی وجود ندارد.

مرندی‌مقدم همچنین گفت:

امروزه سه استاندارد برای خودروهای سواری و سه استاندارد برای خودروهای تجاری،رعایت نمی شود.

خودروسازان در اجرای سایر استانداردها عملکرد خوبی داشته‌اند.

با این حال محصولاتی که این استانداردها را اجرایی نکنند از رده خارج می‌شوند.

تعلیق یا توقف استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی؟

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت:

ما این موارد استانداردهای خودرویی را برای همیشه حذف نکرده‌ایم.

این موارد فعلا به حالت تعلیق درآمده اند.

تصمیم گرفتیم، اجرای سه مورد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی را به حالت تعلیق در بیاوریم.

چون برای اجرای آن‌ها نیاز به قطعاتی هست که فعلا امکان تولید یا واردات آن‌ها وجود ندارد.

پیروزبخت گفت: این سه شاخص تعلیقی شامل «نشان‌دهنده تعویض دنده»، «نشانگر میزان باد لاستیک‌ها» و «نشان‌دهنده چراغ روشنایی در خودروهای سواری» و همچنین ترمز هوشمند (با قابلیت کاهش سرعت یا توقف حرکت خودرو) هستند.

همچنین شاخص نشانگر میزان باد تایر در خودروهای تجاری و سنگین نیز جزو استانداردهای تعلیقی هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه گفت: در مورد سنسور ترمز هوشمند که با ایمنی عابران سروکار دارد، با مشکل خط‌کشی خیابان‌ها و جاده‌ها هم روبرو هستیم که این مشکل باید حل شود.

بازهم تحریم!

سازمان ملی استاندارد از مدت‌ها پیش قصد اجرای استانداردهای ۸۵گانه خودرویی را دارد، اما مشکلاتی که تحریم برای تولید داخل و تامین قطعات از خارج ایجاد کرده، اجرای این استانداردها را با مشکل مواجه کرده است.

از اول دی سال ۹۶ استانداردهای ۵۲گانه خودرویی اجرا و یک سال بعد استانداردهای ۶۳گانه اجباری شد. از ابتدای دی ۹۸ اجرای باقی استانداردها به جز سه مورد تعلیقی اجباری شده است.

بیشتر بخوانید:

گازسوز کردن خودرو آری یا خیر؟ / میزان مصرف سوخت در خودروهای دوگانه سوز

زمان توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ توسط سازمان استاندارد مشخص شد

مشخصات تیبا با موتور بهبود یافته؛ کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

نادر فقیه زاده طراحی چه خودرو هایی را بر عهده داشت؟

نادر فقیه زاده مانند بسیاری از طراحان بزرگ و مطرح جهان اکنون برای چینی ها کار می کند. Stefan...

مهمترین پهپادهای جهان را بشناسید

مهمترین پهپادهای جهان را در این گزارش بشناسید و با توانایی های آنها آشنا شوید. مهم ترین پهپادها در کدام کشورها تولید می شوند؟ بیت...

ایران چند فروند تام کت دارد؟ همه آنچه باید...

اف-۱۴ همچنان پیشرفته‌ترین هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. اما از این تامکت‌ها ارتش ایران چند فروند دارد و آخرین به روزرسانی‌های...

با انواع بال هواپیما آشنا شوید

در این مطلب نگاهی اجمالی به بال‌های هواپیما‌ها و انواع آنها خواهیم داشت. بال هواپیما یکی از اساسی‌ترین بخش سازه آن است و نوع...

قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو اعلام شد...

مدیران خودرو به طور رسمی از ایکس 22 پرو رونمایی کرد. در مراسم رونمایی، قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو اعلام شد. مشخصات...

پست‌های مرتبط