وعده تکراری وزیر صنعت: خودرو به زودی ارزان می شود

از دست ندهید

براساس اخبار رسیده دولت به دنبال آن است که یک کمک ۵هزار میلیارد تومانی به خودروسازان کند. این تسهیلات در جهت تسویه بخشی از بدهی خودرو سازان به قطعه سازان هزینه خواهد شد.

بیت ران _ وزیر صنعت از موافقت برای پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان خبر داده و گفت: «با این طرح تولید خودروسازان بیشتر شده و عرضه افزایش می یابد و نهایتا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.»

رضا رحمانی درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان، گفت: «هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان را تصویب کرد تا شرکت‌های خودروساز از این اعتبار برای بازپرداخت بخشی از بدهی خود به قطعه‌سازان استفاده کنند. سهم هر شرکت خودروساز از این اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مقرر شده است تا بتواند این اعتبار را در اختیار قطعه‌سازان قرار دهد.»

این مسئول بیان داشت: «روند تخصیص این اعتبار بمانند ۴ هزار میلیارد تومانی است که در سال گذشته پرداخت شد. این ۵ هزار میلیارد تومان در وهله نخست باید به قطعه‌سازانی پرداخت شود که به معنای واقعی خصوصی باشند و زیر مجموعه خودروسازان محسوب نشوند.»

افزایش عرضه خودرو به بازار

رحمانی معتقد است که پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان جهت تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه‌سازان عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی است. اگرچه ۵ هزار میلیارد مبلغ زیادی نیست اما تا حدودی می تواند مشکل این صنعت را حل کند.

وی می گوید: «با تسویه بدهی شرکت های خودروساز تولید این شرکت ها افزایش می یابد و عرضه خودرو به بازار بیشتر شده و قیمت خودرو کاهش می‌یابد. در شرایط کنونی خودرو برای مردم به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و خریداران به منظور حفظ ارزش پول اقدام به خرید می کنند.»

رحمانی تصریح کرد: «در حال حاضر تولید خودروسازان از ۴ هزار دستگاه خودرو عبور کرده و در صورت ادامه این روند در ۵ ماهه آینده التهاب بازار  از بین رفته و آرامش به بازار برمی‌گردد.»

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش ایران خودرو ویژه ۲۱ دی ماه اعلام شد

شرایط جدید پیش فروش خودرو جک S5 اتوماتیک ویژه دی ۹۸

هزینه ساخت موتور پایه گازسوز از خودروی های بنزینی دوگانه سوز بیشتر است




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط