اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بین ۱۳ تا ۴۴ میلیون تومان

از دست ندهید

اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بین ۱۳ تا ۴۴ میلیون تومان برای خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

بیت ران – سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، اختلاف قیمت کارخانه تا بازار را برای خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بین ۱۳ تا ۴۴ میلیون تومان اعلام کرد.

نوسانات قیمت ارز و کاهش عرضه خودرو علت افزایش قیمت خودرو

موتمنی علت افزایش بهای خودرو در هفته گذشته را نوسانات قیمت ارز و کاهش عرضه خودرو در بازار دانست. او در ادامه اظهار داشت که این هفته بازار خودرو فعالیت خود را با آرامش آغاز کرده است. به این ترتیب شاهد کاهش بهای برخی خودرو‌ها هستیم.

او با اشاره به افزایش اختلاف قیمت کارخانه و بازار از شهریور سال جاری، گفت: «کمترین میزان اختلاف قیمت  کارخانه و بازار در شهریورماه بوده است. اما از مهرماه این اختلاف با شیب کند شروع شده و تاکنون ادامه داشته است.»

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو که کاهش عرضه این کالا را دلیل افزایش بهای آن دانست، بیان کرد: «طبق اعلام وزیر صمت میزان تولید خودرو در آذرماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته که اگر تامین‌کننده نیاز ‌بازار باشد، قیمت‌ها دوباره شکسته می‌شود.»

قیمت خودرو

او در ادامه به افزایش قیمت پراید ۱۳۱ تا ۵۲ میلیون تومان در هفته گذشته پرداخت. موتمنی در این‌باره افزود: «این خودرو امروز در بازار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ که ۵۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود امروز ۵۵ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار که ۶۳ میلیون تومان عرضه می‌شد، امروز ۶۱ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک که ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شد، امروز با بهای ۶۸ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.»

او همچنین بیان کرد که دلیلی برای افزایش بهای پراید از ۴۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان وجود ندارد. موتمنی اشاره کرد که نوسانات ارز سبب هجوم برخی افراد برای خرید این کالا می‌شود؛ در ادامه این روند این خودرو‌ها به بازار عرضه نمی‌شوند و این رویه سبب افزایش قیمت می‌شود.

بیشتر بخوانیم:

بنزین با چه قیمتی صادر می‌شود؟

آخرین قیمت ها در بازار خودرو ؛ وانت پراید ۶۰ میلیون تومان شد

قیمت جدید محصولات پارس خودرو در بازار + جدول




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط