پراید از گردونه تولید حذف نشود / آسیب به خودروها با دوگانه سوزکردن آنها

از دست ندهید

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران ضمن اینکه خود را منتقد شدید تولید و کیفیت پراید در گذشته دانست، افزود: با این حال در شرایط کنونی حذف پراید از گردونه تولید سیاست غلطی است و نباید این خودرو به یکباره از بخش تولید کنار گذاشته شود.

بیت ران – فاطمه باجلانی: مهدی دادفر، در گفت و گو با بیت ران ، با بیان اینکه برای تولید پراید در کشور تاکنون انرژی، هزینه و نیروی انسانی بسیاری به کار گرفته شده است، ادامه داد: هر چند روی کیفیت و تولید این محصول جای کار بسیاری وجود دارد، اما با توجه به مناسب بودن این خودرو به عنوان خودروی درون شهری آن هم با مصرف سوخت پایین، حذف آن از بازار تولید سیاستی کاملا اشتباه است.

احتمال پراید ۸۵ میلیون تومانی در سال آینده

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران، با ادامه شرایط فعلی در کشور، رسیدن قیمت ۵۰ میلیون تومانی فعلی پراید به ۷۵ تا ۸۵ میلیون تومان در سال آینده نیز دور از ذهن نیست.

دادفر با بیان اینکه براساس فرمول ها و روابط اقتصادی و به ویژه اقتصاد کلان، افزایش قیمت هر کالایی،کاهش تقاضا را به دنبال خواهد داشت، ضمن اینکه این روند را در کشورمان معکوس دانست، اظهار کرد: از آنجایی که خودرو در کشور ما هنوز نقش یک کالای سرمایه ای را ایفا می کند، حتی با افزایش نرخ خودرو، متقاضی این محصول نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزایش نرخ بنزین را در بالارفتن قیمت خودرو موثر دانست و گفت: هر ساله حتی با تغییر نکردن قیمت بنزین در اسفند ماه و فصل تابستان، با افزایش خرید خودرو از سوی متقاضیان روبه رو می شویم. امسال نیز با وجود بالا رفتن قیمت بنزین پیش بینی افزایش متقاضی خرید خودرو را داریم.

آسیب به خودروها با دوگانه سوزکردن آنها

دادفر با بیان اینکه دوگانه سوز کردن خودروهایی که برای سوخت بنزین طراحی شده اند، به شدت به خودروها آسیب وارد می کند، ادامه داد: از همان ابتدای مطرح و اجرا شدن این طرح خسارات و آسیب های بسیاری متوجه خودروها و مالکین آنها شد که با ادامه این روند، آسیب ها ادامه خواهند داشت.

دادفر معتقد است که هیچ یک از خودروهای داخلی پایه گاز سوز شدن ندارند مگر خودروهایی که موتور EF7 دارند.

۱۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه خودروهای دپو شده

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران، با اشاره به ادامه ی ممنوع بودن واردات در حال حاضر گفت: متاسفانه هیچ برنامه و بودجه ای برای این بخش در نظر گرفته نشده است و هیچ گوش شنوایی برای نظرات و پیشنهادهای ما نیست.

وی با تاکید بر بیکار شدن بسیاری از شاغلین در بخش واردات خودرو، افزود: دولت به بخش تجارت، بازرگانی و واردات به هیچ وجه اهمیتی نمی دهد. البته در این بین طی سه سال گذشته بخش واردات خودرو حتی از کمترین میزان توجه نسبت به بخش های دیگر برخوردار است.

او با یادآوری اینکه هنوز خودروهای وارداتی دپو شده تعیین تکلیف نشده اند، افزود: چهار هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی وارد شده، همچنان منتظر مصوبه هیات دولت و بلاتکلیف است.

دادفر سرمایه هزینه شده برای این تعداد خودرو را بطور متوسط ۳۰ هزار دلار دانست و ادامه داد: برای این تعداد خودروی دپو شده بالغ بر ۱۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه هزینه شده است که هیچ برنامه ای هم برای ترخیص آنها نیست.

بیشتر بخوانید:

خودروهای جایگزین پراید اعلام شدند ؛ تا چه زمانی تولید پراید ادامه دارد؟

آیت الله موحدی کرمانی به مشکل خودروهای مانده در گمرک ورود کرد

هشدار نسبت به نصب مخازن CNG دست دوم و دست کاری شده

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط