شاسی بلند استون مارتین DBX معرفی شد؛مشخصات فنی

از دست ندهید

استون مارتین از اولین خودروی شاسی‌بلند خود با نام DBX رونمایی کرد که از پیشرانه‌ی تقویت‌شده‌ی V8 موجود در مدل‌های ونتیج و DB11 استفاده می‌کند.

بیت ران -در نمایشگاه لس‌آنجلس، استون مارتین DBX رونمایی شد تا مسیر جدید برند بریتانیایی ۱۰۶ ساله را نشان دهد؛ زیرا این خودروساز برای اولین‌بار قصد دارد که در میان محصولات خود، خودروی شاسی‌بلند نیز تولید کند. اغلب خودروهای شاسی‌بلند به پرفروش‌ترین محصول شرکت‌های خودروسازی تبدیل می‌شوند و به‌نظر می‌رسد که استون مارتین نیز DBX را با همین هدف طراحی کرده است.
پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 مجهز به دو توربوشارژرکه از مدل‌های استون مارتین ونتیج و DB11 گرفته شده است، می‌تواند ۵۴۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار به سیستم تمام چرخ محرک این شاسی‌بلند منتقل می‌شود و علاوه بر آن از دیفرانسیل مرکزی فعال و دیفرانسیل لغزش محدود برقی عقب نیز بهره می‌برد.
همانند سایر خودروهای شاسی‌بلند، فضای داخلی استون مارتین DBX نیز جادار است. در حالتی که صندلی‌های ردیف دوم بالا باشند، حجم ردیف عقب به ۸۳۲ لیتر می‌رسد، درحالی‌که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این حجم به ۱،۵۴۰ لیتر افزایش می‌یابد. سانروف پانورامیک هم روی سقف خودنمایی می‌کند. روی داشبورد سیستم سرگرمی و اطلاعاتی با صفحه‌نمایش ۱۰/۲۵ اینچی قرار دارد و نمایشگر ۱۲/۳ اینچی داشبورد نیز اطلاعات مورد نیاز را به راننده اطلاع می‌دهد. اپل کارپلی و دوربین ۳۶۰ درجه نیز ار امکانات استاندارد این خودرو است.
بسته انحصاری سال ۱۹۱۳، از ویژگی‌های جذاب استون مارتین DBX است. در این بسته سفارشی مواردی مانند لوگوهای روی گلگیر، نشان‌های روی پادری و پلاک برجسته وجود دارد. خودروساز بریتانیایی برای ۵۰۰ خریدار اول شاسی‌بلند استون مارتین DBX فراتر از این نیز می‌رود و اندی پالمر، مدیرعامل این شرکت هر دستگاه خودرو را بازرسی نهایی و امضا می‌کند.
در داخل کابین DBX تجهیزات لوکس استون مارتین به چشم می‌خورد. صندلی‌ها کاملا از جنس چرم هستند و تودوزی سقف خودرو با آلکانترا تزیین شده است. از طریق واحد Q و سرویس شخصی‌سازی استون مارتین، کنسول مرکزی با چوب خالص تزئین می‌شود و پیشنهاد این شرکت نیز چوب گردو خواهد بود.
شاسی‌بلند استون مارتین از سیستم اگزوز هوشمند و قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها بهره می‌برد. مسئولان استون مارتین می‌گویند که وزن DBX به ۲،۲۴۵ تن می‌رسد و قادر است در ۴/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد؛ درحالی‌که این خودرو می‌تواند صفر تا صد کیلومتربرساعت را در ۴/۵ ثانیه بپیماید و بیشینه سرعت آن به ۲۹۱ کیلومتربرساعت محدود می‌شود.
منبع :زومیت



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط