شرکت پارس خودرو مدلی از کوئیک را تغییر رنگ داده و با کد کوییک آر ـ R پیشفروش میکند. این خودرو با وجود برخی تغییرات جزئی اما هیچ تغییر فنی را تجربه نکرده است.
مدلهای دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی
درباره این خودرو علی شیخزاده، مدیرعامل پارسخودرو به خبرنگاران گفت:
«با وجود اینکه محصول کوئیک بهتازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده اما باتوجه به بازخوردهای مناسبی که از مشتریان دریافت شده است.
و همچنین تأکید تیم مدیریتی جدید سایپا بر افزایش رضایتمندی مشتریان، مدل جدیدی از این خودرو در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد.
ازآنجاکه خودرو کوئیک به دلیل شرایط ظاهری مورد استقبال جوانان و بانوان قرار گرفته، در مدل جدید تغییراتی در رنگهای بیرونی و داخلی این خودرو ایجاد شده تا به جذابیت ظاهری آن افزوده شود.
به دلیل نگاه سرمایهای به خودرو در سالیان گذشته، «سفید» رنگ غالب در خودروهای کشور بوده است.
اما گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند جدید و تحولگرای خود تصمیم گرفته است تا محصول کوئیک را علاوه بر رنگهای معمول، با مدلهای دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی نیز تولید و عرضه کند.
البته به جز تغییر رنگ در بدنه بیرونی و تریم داخلی کوئیک آر نسبت به کوئیک، برخی آپشنها مانند رینگ آلومینیومی نیز به این خودرو اضافه شده تا به جذابیت ظاهری آن کمک کند.»
با نگاهی گذرا به سخنان مدیرعامل پارسخودرو، ابعادی تازه از شرایط اسفبار در خودروسازی ایران و خصوصا گروه مدیران این صنعت بر مخاطب هویدا میشود.
از یک سو، به بازخوردهای مناسب از خریدان کوئیک استناد شده و از سویی دیگر، تلاش برای افزایش رضایتمندی مشتریان توسط تیم مدیریتی سایپا تأکید شده است.
تفاوت های خودروسازی ایران و دیگر کشورها
نکته غمانگیز در سخنان فوق، اینجا است که نزدیک به ۳ سال از رونمایی کوییک در اسفندماه ۹۵ میگذرد و تحویل این خودرو به خریداران هم از سال ۹۷ آغاز شده است.
اما علی شیخزاده مدیرعامل پارسخودرو میگوید، محصول کوییک بهتازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده است.
با این اوصاف، اختلاف جدی بین سرعت رشد و جایگزینی محصولات در خودروسازی ایران و دیگر کشورهای دنیا وجود دارد.
اما تغییر رنگ قطعات بدنه و ادوات پلاستیکی داشبورد، همراهبا نصب رینگ آلومینیومی نمیتواند یک محصول قدیمی را به «مدل جدید» تبدیل کند.
به ویژه وقتی که تمامی قطعات فنی و حتی امکانات رفاهی، مشابه نسخه قبلی هستند.
با این اوصاف، کوییک R با کوییک دندهای یا کوییک کراس دندهای مشابه خواهد بود.
در آگهی پیشفروش سایپا برای یکشنبه ۱۱ آبانماه ۱۳۹۸ هم، عبارت «کوییک دندهای دو رنگ (Quick R)» در قسمت نوع خودرو دیده میشود.
از تصاویر منتشرشده بهآسانی میتوان فهمید که هیچکدام از قطعات بدنه یا فضای خودرو، شامل ادوات داشبورد، چراغها و سپر، در کوییک آر بازطراحی نشدهاند.
صرفا سقف و چند قطعهی کوچک پلاستیکی، شامل قاب آینه بغل، فریم مهشکن و زهوار سپر جلو به رنگ قرمز درآمده است.
این تغییرات که هنوز هزینه مطالعه و اجرای آنها مشخص نیست.
احتمالا قیمت کوییک آر نسبت به مدل استاندارد را افزایش خواهند داد.
چرا سایپا از حرف R استفاده کرده است؟
برای افراد علاقهمند به خودروها و مدلهای مشهور در بازار جهانی، حرف R نشانه امکانات اختصاصی یک محصول است.
به این ترتیب این خودرو را برای رانندگی در پیست و شرایط مسابقه (Race) ارتقاء میدهند.
البته نمیتوان نتیجه گرفت که مدیران ساپیا و پارسخودرو، کوییک آر را با الهام از خودروهای خارجی نامگذاری کردهاند.
اما باتوجه به تأکید بر رنگ قرمز در این محصول، نوعی الگوبرداری خام و ابتدایی در کوییک آر بهوضوح دیده میشود.
تصویری از هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۹ که از رنگ قرمز برای لوگو، تزئین لاستیک و کالیپر ترمز استفاده میکند.
بهعنوان مثال، هوندا سیویک تایپ آر (HondaCivic Type R) از سال ۱۹۹۷ به سبد محصولات شرکت سازنده اضافه شده است.
پنج نسل این خودرو تا امروز، همواره با تفاوتهای متعدد ظاهری و فنی نسبت به سیویک استاندارد تولید شدهاند.
برای سال ۲۰۱۹، سیویک تایپ آر مجهز به پیشرانهی توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۳۰۶ اسببخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر همراهبا جعبهدندهی ۶ سرعته دستی است.
درحالیکه مدل پایه از هوندا سیویک، پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر دارد.
مشابه این شرایط، بین مدلهای استاندارد و RS از رنو مگان نیز وجود دارد.
جالب اینجا است که هر دو خودروی هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS، از ادوات قرمز رنگ در نمای بیرونی و داخلی استفاده میکنند تا تفاوت نسبت به نسخهی پایه را نشان دهند.
قیمت نهایی کوییک آر دندهای هنوز توسط مسئولان سایپا یا پارسخودرو اطلاعرسانی نشده است.
پیشفروش این خودرو برای تحویل در هفتهی چهارم بهمنماه ۱۳۹۸ با پیشپرداخت ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان انجام میشود که ۴ میلیون تومان گرانتر از کوییک دندهای خواهد بود.
سود مشارکت برای تمامی خودروهای سایپا در طرح پیشفروش آبانماه ۱۳۹۸، پانزده درصد است.
بیشتر بخوانید:
سایپا کوییک چگونه خودرویی است؟
افزایش تولید کوییک در آینده نزدیک
منبع :زومیت
فقط به خاطر یه ربنک و رنگ چند تا پلاستیک هزینه هنگفت به قیمت کوییک آر افزوده شده؟آخه این با عقل جور در میاد؟معنی آر یعنی افزودن چندتا آپشن از جمله تقویت متور یا افزودن پنل لمسی
خاک برسرشون نه آپشن درست حسابی فقط بخاطر دورنگ بودن قیمت میبرند بالا
این پست مربوط به مکمل بنزین بود چه ربطی به کویک داشت
باسلام .لطفا راهنمایی کنید صدای موتور داخل اتاق میاد چکار کنیم که نیاد ویا کم شود بنده ماشینم کوییک ار میباشد .ممنونم.
ایاشمع ها را عوض کنیم مدل سوزنی 6418 ایریدم ان جی کی بیاندازیم درست میشود چون یکنفر اینکار را انجام داده راضی بود و از صدا افتاده بود.خواهشمندم رانناهی کنید .
داداش اینا موتورشون همون پراید هست اما یکم ارتقا یافته هر کاری کنی صدا موتور زیاده. تکنولوژی ساختشونم مال عهد بوق هست.
یه نمد داخلی زیر کاپوت بزن عالی میشه
نمد کاپوت ببندد
از ماست که بر ماست نخریم تا با مغز بخورن زمین بلکه یاد بگیرن دنیا راه دیگه ای میره
۶ ماه سوارم عالی بوده ماشین قبلی ۲۰۶ اس دی وی ۸ مدل ۹۰ فقط تو قدرت موتور فرق داره الباقی خوبه و صدای موتور تو خودرو من زیاد نیست شاید برای دوستان که از صدای متور داخل کابین گلایه دارن مشکلی داره
سلام .نمد کاپوت بنداز صدای موتور خیلی کمتر میشه
هیچ تاثیری نداره! شاید ۵ درصد
خیلی مزخرفه
من تازه کوئیک ۱۴۰۰خریدم من تاحالا ماشین به این خوبی وراحتی سوارنشدم واقعا ماشین برو وحتی صدای داخل کابین کمتر از۲۰۶ هستش وجادار بودن وارتفاع برای دیدجلو بسیار عالیست بخاری عالی کم مصرف وازنظر تیپ ظاهری به جرات میشه گفت خوشگلترین محصول دوتا کارخانه سایپا وایران خودرو کوئیک هستش من که خیلی راضی هستم
سلام من کوییک دنده ای دارم . من که راضیم تا به حال چند بار مسافرت رفتم اصلا اذیتم نکرده . فرمون نرم . ترمز میخ . قبلا ۴۰۵ مدل ۹۰ داشتم این خیلی کم خرج تره هر چی باشه ماشین صفر خوبه