موستانگ برقی معرفی شد؛مشخصات فنی

از دست ندهید

فورد به تازگی نخستین خودرو تمام برقی خود را رونمایی کرد. این خودرو که یک کراس اوور جذاب است از نام تاریخی موستانگ بهره برده و از سال میلادی آینده راهی جاده ها خواهد شد.

بیت ران – کراس اوور تمام برقی موستانگ Mach-E از لحاظ قدرت و گشتاور در ۵ مدل و از لحاظ امکانات ایمنی و رفاهی در ۹ مدل تولید خواهد شد. قوی ترین نسخه این خودرو که با کد GT شناخته می‌شود از موتوری با قدرت ۴۵۹ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور می تواند در کمتر از ۳.۵ ثانیه از موستانگ مک ئی را سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

نسخه پایه که در سال ۲۰۲۱ عرضه می شود از یک موتور ۲۵۵ اسب بخاری و ۴۱۵ نیوتن متری بهره می برد. این نسخه اگر به سیستم دو دیفرانسیل مجهز باشد میتواند گشتاوری ۵۸۱ نیوتن‌متری تولید کند. همچنین مدل‌های فرست ادیشن و پرمیوم نیز به‌ترتیب با موتورهایی به مشخصات ۳۳۲ و ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۵۶۵ و ۴۱۵ نیوتن‌متر تولید خواهند شد.

به طور کلی موستانگ Mach-E از دو نوع بسته باتری بهره خواهد برد. در مدل استاندارد که پیشرانه در عقب خودرو قرار دارد از یک بسته‌ی ۲۸۸ سلولی با ظرفیت ۷۵.۷ کیلووات ساعت استفاده خواهد شد. مدل دیگر نیز که مجهز به دو پیشرانه روی محورهای عقب و جلو است با همراهی یک بسته ۳۷۶ سلولی با ظرفیت ۹۸.۸ کیلووات ساعت عرضه می شود. محدوده مسافت قابل پیمایش در مدل های مختلف این خودرو نهایتا در محدود ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتر است.

در سال میلادی آینده در ابتدا نسخه‌ی اولیه موسوم به فرست ادیشن (First Edition) عرضه می شود که از یک باتری ۹۸.۸ کیلووات ساعتی و انتقال نیرو به چهار چرخ برخوردار است. پس از آن، نسخه‌ی پرمیوم (Premium) با ۲ نوع باتری قابل انتخاب، تولید خواهد شد که البته می‌تواند به سلیقه‌ی خریدار، تک یا دو دیفرانسیل باشد. در سال ۲۰۲۱ مدل پایه موستانگ Mach-E در رنج های قیمتی پایین تر و آپشن های کمتر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

هرچند هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص برچسب قیمتی این خودرو در اختیار علاقه‌مندان نیست اما شنیده ها حاکی از آن است که نسخه های مختلف موستانگ Mach-E بین ۴۵ تا ۶۶ هزار دلار قیمت خواهند داشت. در حال حاضر و به عنوان پیش پرداخت خریداران نسخه های فرست ادیشن باید مبلغ ۵ هزار دلار آمریکا را به پرداخت کنند.

منبع :دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط