سقف ماهانه‌ی دریافت بنزین با کارت سوخت هوشمند اعلام شد

از دست ندهید

براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سقف ماهانه‌ی دریافت بنزین با کارت سوخت هوشمند شخصی ۲۵۰ لیتر است و فعلاً سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار نیست.

بیت ران – چند روز پیش شایعه هایی درباره‌ی سهمیه‌بندی بنزین در فضای مجازی پیچید که باعث نگرانی بسیاری از رانندگان و مالکین خودرو شد.

با بررسی بیشتر مشخص شد که چنین مطالبی صحت ندارد و مردم هنوز می‌توانند با خیال راحت از کارت سوخت هوشمند خودرو یا کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

در همین راستا شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: سقف ماهانه‌ی دریافت بنزین با کارت سوخت هوشمند شخصی ۲۵۰ لیتر است که البته این محدودیت پیش از این نیز اعمال می‌شد.

کارت سوخت هوشمند خودرو

شهرام رضایی با تکذیب سهمیه‌بندی سوخت خودروها گفت:‌ سیستم سامانه هوشمند سوخت طوری طراحی شده که عددی با عنوان سوخت‌گیری ماهانه ثبت می‌شود و براساس سابقه این عدد ۲۵۰ لیتر است. از جمع ۲۲ میلیون کارتی که سوخت‌گیری می‌کنند، تنها هزار کارت به این اعداد رسیده‌اند.

رضایی در این باره افزود:‌ سقف سهمیه‌ای در کارت سوخت شخصی وجود ندارد و اگر افراد در مصرف ماهانه‌ی خود به ۲۵۰ لیتر برسند، کماکان کارت جایگاه‌داران برای ادامه‌ی سوخت‌گیری وجود دارد و محدودیتی تعیین نشده است. با آغاز ماه جدید، کارت این یک هزار نفر دوباره ۲۵۰ لیتر شارژ خواهد شد.

الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد آغاز شده است، اما همچنان ۱۵ درصد از مردم از کارت شخصی خود استفاده می‌کنند؛ در حالی که کارت سوخت جایگاه‌داران با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو شده و در هر بار سوخت‌گیری می‌توان ۲۰ لیتر بنزین دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: 

ظرفیت سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌دار کاهش می یابد + جزئیات

کاهش سوختگیری با کارت آزاد جایگاه‌ها /هر سوختگیری ۳۰ لیتر کاهش یافت

جزئیات ثبت‌نام کارت سوخت و استفاده از کارت بانکی به‌جای آن چگونه است؟

منبع: زومیت

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط