ارزش ریالی راه های کشور چقدر است؟ / مسیرهای پرتردد روزانه کدامند؟

از دست ندهید

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل و نقل جاده ای کشور ارزش ریالی راه های کشور را بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بیت ران – محمد تیموری اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

زیرساخت ها توسعه چندانی نیافته

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و هوایی کشور توسعه چندانی نیافته است، توضیح داد: ‌به واسطه وجود سلسله جبال البرز و زاگرس انجام عملیات عمرانی برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و هوایی مشکل است و علاوه براین تحریم ها هم مشکلی به مشکلات اضافه کرده است.

این مسئول با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های حوزه راه کشور گفت: در حال حاضر ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که ارزش تقریبی این راه ها به قیمت سال ۹۴ برابر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده‌ و اکنون ارزش ریالی راه های کشور بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.

تیموری با اشاره به اینکه حفظ ایمنی و نگهداری از راه های کشور هزینه بر است و وقوع حوادث طبیعی خسارات زیادی به آنها می زند، ‌افزود: در سیل فروردین ماه امسال نزولات جوی علیرغم منافع زیاد خسارت هایی نیز برای کشور به همراه داشت، به گونه ای که بیش از ۱۵ هزار کیلومتر از راه های کشور آسیب دید و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارات ناشی از نزولات جوی در این زمینه داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل و نقل جاده ای کشور عنوان کرد: در بخش حمل و نقل جاده ای بیش از ۶۰۰ هزار نفر راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند رانندگی داریم.

بیشترین تردد روزانه در مسیر تهران – کرج

تیموری توضیح داد: ۴۶۰ هزار ناوگان‌حمل و نقل در زمینه حمل و نقل جاده ای و نزدیک به ۷ هزار و ۳۰۰ شرکت حمل و نقل بار و مسافر در کشور داریم.

وی تاکید کرد: امسال در زمینه حمل کالاهای اساسی از بندر امام و بنادر جنوبی کارهای مهمی صورت گرفت که سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده ای کشور نقشی بسزایی در آن داشت.

این مسئول همچنین با اشاره به استراتژیک بودن راههای البرز ادامه داد: : بیشترین تردد روزانه در مسیر تهران – کرج و بعد از آن در مسیرهای کرج – قزوین و تهران – قم است، به همین دلیل در بحث تخصیص اعتبارات، البرز ‌جزو استان هایی بوده که بیشترین کمک در بحث نوسازی ماشین آلات راهداری در سطح کشور را داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمل و نقل جاده ای کشور در بخش دیگری در خصوص آمار زائران عبوری از مرزهای کشور، گفت: در این رابطه تا امروز صبح دو میلیون و ۶۲۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت کرده اند و تا کنون ۸۲۰ هزار زائر از مرزهای ایران خارج شده اند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پیش بینی ما در خصوص آمار امسال زائران مشرف به اربعین بالغ بر ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود، افزود: به یقین حجم عظیم تری از پیش بینی هایی که داشتیم را در زمینه تعداد زائران اربعین شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

سفر سبز به کاهش اثرات خودرو بر طبیعت چگونه کمک می کند؟

نرخ عوارض آزادراه‌ها اعلام شد ؛ عوارض ۲۱ درصد گران شده است

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط