اصغر قندچی درگذشت / جزئیات مراسم پدر کامیون سازی ایران

از دست ندهید

پدرکامیون سازی ایران، اصغر قندچی درگذشت .

بیت ران – اصغر قندچی موسس شرکت ایران کاوه و پدر صنعت کامیون ایران در سن ۹۱ سالگی در بیمارستان ایران مهر تهران دار فانی را وداع گفت.

اصغر قندچی از بزرگان صنعتی ایران و موسس شرکت ایران کاوه، از اسفند ۱۳۹۷ به دلیل سرماخوردگی و عفونت شدید در بیمارستان ایران مهر بستری شده بود. به دلیل عفونت شدید وی چند ماهی را در بخش آی سی یو سپری کرد.

آقای قندچی در دو ماه اخیر به بخش عمومی منتقل شده بود اما عفونت به کلیه وی زده بود و همین عارضه سبب شد او در هفت مرداد ۱۳۹۸ چشم از جهان فروبندد.

مراسم تدفین وی روز هشتم مردادماه ۱۳۹۸ در بهشت زهرا (س) تهران، در آرامگاه خانوادگی ۹۳۸ در ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

مراسم گرامیداشت وی نیز روز جمعه ۱۱ مرداد در مسجد جامع شهرک غرب در ساعت چهار عصر برگزار می شود.

تیم رسانه ای بیت ران با نهایت تاسف این ضایعه را به خانواده محترم قندچی، همکاران مرحوم اصغر قندچی و نیز همه دوستداران وی تسلیت عرض می کند.

 

*اصغر قندچی ؛ مردی که می توانست صنعت خودروی ایران را متحول کند

 

بیت ران پیش از این در مستندی با نام « آن مرد با ماک آمد » گوشه هایی از زندگی پر افتخار اصغر قندچی را به تصویر کشیده و منتشر کرده است.

*مستند ماک در ایران – قسمت اول

*مستند ماک در ایران – قسمت دوم

*مستند ماک در ایران – قسمت سوم

*مستند ماک در ایران – قسمت چهارم

*مستند ماک در ایران – قسمت پنجم

*مستند ماک در ایران – قسمت آخر

 

اصغر قندچی ، ۷۰ سال پیش شروع به تولید کامیون در ایران کرد. او وقتی دید نمی‌تواند امکانات جاده‌ای ایران را تغییر بدهد دست روی دست نگذاشت و نگفت چون جاده استاندارد نداریم به محرومیت از ماشین‌های خوب روز دنیا محکومیم. ماشین‌های آمریکایی را که برای ویژگی‌های آن کشور ساخته بودند، متناسب با جاده‌های ایران تغییر داد و تحسین تولید‌کننده‌های آمریکایی را برانگیخت.

آنقدر مهم شده بود که از فرودگاه‌های آمریکا با هلی‌کوپتر او را به کارخانه می‌بردند تا ثبت سفارش کند. معروف است در شرایطی که پمپ‌های بنزین در جاده‌های کشور فاصله زیادی از هم داشتند برای حل مشکل سوخت کامیون‌های ماک، باکی با ظرفیت بیشتر روی این خودرو سوار کرد تا دیرتر نیاز به سوخت‌گیری پیدا کنند.

او که استقلال کاری خود را از یک دکان ۹‌متری شروع کرده بود و سال‌ها بعد دو هزار کارگرِ همکار داشت در حالی از کار کنار گذاشته شد که کارخانه ایران‌کاوه را تا ۲۵۰ هزار مترمربع توسعه داده بود. شاید بتوان او را پدر کامیون‌سازی ایران نامید و باید برای همین از او قدر‌دانی کرد. کامیون‌های ساخت او بار اصلی ساخت‌وسازهای پیشرفت کشور را به دوش کشیدند و هنوز با ۷۰ سال سن جاده‌های ایران را زیر پا می‌گذارند.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط